Forum ogólne - Elastyczność samochodów
Fragu - 13-04-2011, 09:53 Temat postu: Elastyczność samochodów Zna ktoś może jakąś stronkę na której są dane odnoście elastyczności aut (80-120 na V biegu). Wszędzie tylko 0-100 podane, a przecież częściej jednak przyspieszamy 60-100, 80-120....
Potrzebuję wiedzieć jaki czas ma colt cjo 1.6.
mystek - 13-04-2011, 10:00
tzn chcesz przyśpieszenie 60-100 na V biegu, czy generalnie "jak najszybciej" czyli akurat w tym przypadku na 2 biegu? bo mogę Ci to sprawdzić w wolnym czasie, może filmik nagrać nawet
Fragu - 13-04-2011, 10:12
V bieg -> 80-120
jedziesz 80 -> gaz w podłogę -> i mierzysz czas do 120.
gzesiolek - 13-04-2011, 10:55
Fragu, ale kto benzyna tak jezdzi?
Przeciez po to masz wajhe zeby w razie potrzeby zredukowac...
Dla mnie porownywanie na konkretnym biegu niczemu nie sluzy...
bo jeden ma zestopniowana skrzynie tak, ze na 5 jeszcze sie rozpedza... a drugi ma 5 jako nadbieg tylko do toczenia sie z okreslona predkoscia, a rozpedza sie za to lepiej na 4... itd. itp.
Wiec mowi to jeszcze mniej niz 0-100
wg mnie powinny byc pomiary najszybszego 80-120 niezaleznie do biegow...
a nie ze akurat na 5...
zwlaszcza, ze nie porownasz tez wtedy aut ze skrzynia 6biegowa...
Fragu - 13-04-2011, 11:10
No jasna sprawa, jakby się zagłębiać to i tak nici z poważniejszych wniosków...zwyczajnie mnie to Ciekawi Takie porównanie samochodu X z Y
krzychu - 13-04-2011, 11:19
A tam fragu ma rację ten pomiar pokazuje jak silnik zachowuje się na niskich obrotach na konkretnym przełożeniu i swoją masą (chodź pomiar są chyba na 4-tym i 5-tym biegu). Tego nie mówią ani Nm ani KM. To zupełnie jak z nowym Lancere i starym. Okazuje się że nowszy jest lepszy bo ma 18KM więcej i 2Nm więcej. Rzeczywistość jest tragiczna. Na niskich nie jedzie, odcina przy 6700 (stary 7200, edit 7600), przez większą masę ma gorsze przyspieszenie do 100km/h. Jak by sprawdzić elastyczność na 4 i 5 biegu oberwał by spektakularnie.
Oczywiście się redukuje jak trzeba. Ale ja sobie chwalę swój silnik że mogę się ładnie zbiera od 2000 obrotów. Jak będę szukał innego auta to będę chciał żeby ładnie przyspieszał od 2000 i kręcił się do 7000. Więc takie dane też mnie interesują. Od świateł często jadąc po prostu (nie spiesząc się) przyspieszam 2000-3000 obrotów a tak przeważnie wszystkich "biorę"....
Fragu - 13-04-2011, 11:29
krzychu, właśnie chodzi o takie subiektywne odczucia w codziennej "nudnej" jeździe ...jedyne poparte czasem 80-120.
Tak jak piszesz, wiele aut 0-100 ma na papierze bardzo fajne, ale w rzeczywistości nie wydają się elastyczne, dynamiczna jazda zaczyna męczyć, człowiek się zastanawia gdzie te konie....
krzychu - 13-04-2011, 11:38
Fragu napisał/a: | dynamiczna jazda zaczyna męczyć, człowiek się zastanawia gdzie te konie.... |
Ja mam tak z dieslami Gdzie ta szumna elastyczność jak przy wyprzedzaniu trzeba 3 razy bieg zmieniać? Chyba za dużo osób nadużywa tego słowa nie znając znaczenia. Z niektórymi benzynami też tak jest, niby parametry fajne, a żeby wyprzedzić trzeba cisnąć 5-6 tys. Ja wbijam 3 i od 40km/h ciągnie do 140km/h.
mystek - 13-04-2011, 11:49
No to w wolnej chwili postaram się Ci to nagrać, tak mi będzie chyba nawet wygodniej ale szału nie będzie, 5 w CJtce to raczej właśnie taki "nadbieg" jak ktoś wcześniej już napisał, na 4 biegu można ciągnąć do 180 myślę, albo i lepiej, ale niech mnie ktoś poprawi, bo w sumie nie testowałem, a nawet jeśli, to się nie przyglądałem wskaźnikom.
Fragu - 13-04-2011, 12:21
mystek napisał/a: | na 4 biegu można ciągnąć do 180 myślę |
można - oczywiście na zamkniętym odcinku drogi lub niemieckiej autostradzie
sumując chodzi mi o taki "wzór" : przypuśćmy, że 100 konny diesel X 80-120 robi w 15 sek, jaką mocną (pi razy drzwi) musi dysponować benzyniak, żeby wykazać się takim czasem? Czy Pb podobnej masy ma szanse na taki wynik?
jaca71 - 13-04-2011, 13:54
Fragu, Zainteresuj się programem CarTest
Anonymous - 13-04-2011, 14:05
http://www.zeperfs.com/
krzychu napisał/a: | Ja wbijam 3 i od 40km/h ciągnie do 140km/h. |
ja w dieslu tez tak moge
Bartek - 13-04-2011, 14:24
deenbe, wybacz, albo kręcisz sporo za wysoko, żeby miało to jakikolwiek sens, albo startujesz z max 1200 rpm, co też nie ma sensu dla uczciwego przyspieszania.
Całym pięknem jak i problemem diesli jest mały zakres użytecznych prędkości obrotowych, przez co szybko przemielasz kolejne biegi a nie jedziesz, mimo, że wydaje Ci się, że bardzo szybko jedziesz......
Fragu - 13-04-2011, 14:26
deenbe, fajna stronka Trochę brakuje słabszych aut, ale już coś jest
[ Dodano: 13-04-2011, 14:29 ]
Bartek napisał/a: | Całym pięknem jak i problemem diesli jest mały zakres użytecznych prędkości obrotowych, przez co szybko przemielasz kolejne biegi a nie jedziesz, mimo, że wydaje Ci się, że bardzo szybko jedziesz...... |
Bardzo dużo w tym prawdy.
Swojego czasu jeździłem Oplem Omegą 2.2 DTI 125KM. W trasie wydawał się całkiem dynamiczny, bez problemu wyprzedzało się ciężarówki, po wciśnięciu gazu na max było czuć, że coś ciągnie.
Pewnego razu na dwupasmówce wystartowałem ze świateł z...uwaga uwaga..skodą felicją 1.6 75km. Na pokładzie u mnie 3 osoby, w skodzie to samo, jakie było moje przerażenie, gdy w sprincie do około setki byłem lekko z tyłu.
Czar prysł.
Anonymous - 13-04-2011, 14:37
Bartek, wybacz ale krece do czerwonego pola i samochod ciagle przyspiesza a nie jak w VW gdzie po 4000 nic sie nie dzieje...
|
|
|