To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - 4D68 roznice

kungfumiszcz - 20-04-2011, 21:24
Temat postu: 4D68 roznice
Jaka jest roznica miedzy silnikiem 4D68 MD320603 a 4D68 MD327246?

Tabliczka znamionowa w komorze silnika mojego Galanta wskazuje na MD327246, ale sporo nietypowych czesci kupionych w ASO wskazuje w/g katalogu Mitsubishu na silnik MD320603. Tak tez mi podpowiadaja w ASO.

Poszukuje silnika do Galanta, wiekszosc z oferowanych w ogloszeniach to MD320603


zas ten, ktorego szukam - MD327246 wyglada tak:


Na pierwszy rzut oka roznia sie pokrywa zaworow, wezyk odpowietrzajacy do przodu, badz z boku, poza tym osoba nie znajaca sie na mechnice - ja, nie zauwaza roznicy w budowie. Blok silnika niemal identyczny, ulozenie podzespolow takze. Nie mam klimatyzacji, wiec ten element mnie nie interere.

Prosze o pomoc. Pol roku szukam silnika, niedlugo Galant zakwitnie w ogrodzie. Pomijam silniki 4D68 montowane w Protonie, Hyundaiu, 4D68 z Colta, czy Lancera bez turbo, ba - nawet oznaczone 4D68T, te juz calkiem wygladaja inaczej.

Prosze tez domoroslych znawcow o powstrzymanie sie od wszelkiej demagogii i postow, ktore nic nie wnosza. Chce szybko i sprawnie wymienic silnik, nie zas czytac do wakacji o wyzszosci wezyka z przodu nad wezykiem z boku, oraz innymi temu podobnymi historiami.

BTW, moze ktos z forumowiczow posiada MD327246 na sprzedaz w rozsadnej cenie chetnie rozpatrze wszelkie propozycje.

Andrew - 20-04-2011, 21:40

Nie wiem ile jesteś w stanie wydać na silnik, ale wiem, że jeden z użytkowników forum padaczka ściągał silnik z Japonii.
Na marginesie, co z Twoim nie tak?

Silnik ze zdjęcia pierwszego jest z poprzedniej generacji galanta...
Cyt. z FAQ Owczara "Jednostka napędowa ma początek swojej historii na początku lat 90tych. Na początku była montowana w Galantach poprzedniej generacji, a także Space Wagonach. Są jednak dość istotne różnice między jednostkami z początku produkcji, a tymi które znalazły się w Galancie EA.
Poprzednia generacja silnika 4D68 jest jakby lustrzanym odbiciem tego, który był produkowany od 97 roku. Skrzynia, rozrząd itd. Znajdują się po przeciwnych stronach. Przekładnia różni się diametralnie i ma mechanizm różnicowy z drugiej strony.
Zarówno poprzednik, jak i Galant EA był oferowany tylko z manualną skrzynią biegów.
Różni się też pod względem pompy wtryskowej. Po 97 roku Mitsubishi zmodyfikowało układ paliwowy aby obniżyć emisję spalin. ECU ma od tamtej pory większy wpływ na działanie mechanicznej pompy wtryskowej. Może korygować kąt wtrysku i dawkę na podstawie czujników takich jak: czujnik położenia wału (nie ma czujnika położenia wałka), temperatury powietrza, temperatury silnika, temperatury paliwa, odczytów EGR itp. Niewątpliwą zaletą mechanicznej pompy jest to, że nawet w przypadku awarii czujnika położenia wału silnik pracuje w trybie awaryjnym. Jest słabszy, nie ma takiej kultury pracy, ale jedzie. Tak samo jest z większością czujników. Można je odpiąć, a silnik pracuje, tylko ECU zgłasza błąd."

kungfumiszcz - 20-04-2011, 22:07

W trasie padla turbina i wyciagnela olej z silnika, docelowo zatarty na amen, turbina do calkowitej regeneracji - pekniety wal. bez generalnego remontu sie nie obejdzie. problem z pompa juz przerabialem, dlatego wolalbym kupic kompletny silnik.
Mam "okazje" kupic 2 silniki MD327246 za 4000-5000PLN /szt.. Strasznie drogo w porownaniu do MD320603 za ok. 2000PLN.

W ASO zaproponowano mi oczywsicie indywidualne zamowienie z montazowni Mitsubishi, na oko jakies 40.000PLN + dodatkowe koszta.

Andrew - 20-04-2011, 22:12

kungfumiszcz napisał/a:
Mam "okazje" kupic 2 silniki MD327246 za 4000-5000PLN /szt.. Strasznie drogo w porownaniu do MD320603 za ok. 2000PLN.
Ten silnik, który masz jest ciężko dostępny. User, o którym wspomniałem wyżej ściągnął silnik ze Space Wagona, na miejscu wyszedł go ok. 6000 zł. Dodatkowo jako ciekawostkę podam, iż ma moc coś ponad 100 KM, może ok. 110...

Silniki z poprzedniej generacji jest tańszy, bo go po prostu więcej jest na rynku....

kungfumiszcz - 20-04-2011, 22:17

wiem, ze trudno kupic ten silnik. pol roku szukam. szkoda mi tylko samochodu, ktorego naprawde mi brakuje.
moc jest kwestia wtorna, nie ganiam galem dresow w vw golf. do tego mam seicento zony.

Andrew - 20-04-2011, 22:19

A ile myślisz wydać na silnik? Może się gdzieś całe auto rozbite trafi to lepiej wziąć :roll:
kungfumiszcz - 20-04-2011, 22:21

rozbitych tez szukam, liczylem, ze za 2-3k kupie, ale coraz bardziej sie zbliza 4-5. calego gala mozna wyrwac w dobrym stanie za 7, tylko na co mi drugi galant?
Andrew - 20-04-2011, 22:24

Czasami całość da radę kupić taniej.
Tu jest jeden silnik, wprawdzie za 4 tys., pewnie widziałeś: http://moto.allegro.pl/si...1562127347.html

kungfumiszcz - 20-04-2011, 22:50

wisi od dawna
robertdg - 20-04-2011, 22:57

Napewno w któryms z nowszych 4D68 była całkowicie inna pompa wody - trudno dostępna, zatem i mocowanie w bloku musi być inne, ale to chyba po 2000roku
kungfumiszcz - 20-04-2011, 23:26

z pompa wody tez juz walczylem, mam funkel nowke nie smigana, do niej mniejsza rolke, nie pasujaca do 4D68 w mojej konfiguracji 8)

za chwile sie okaze, ze przerobilem juz kazdy temat z tym silnikiem i poza zepchnieciem go ze skaly nic mi nie pozostalo.

Owczar - 21-04-2011, 00:34

kungfumiszcz, ten pierwszy to jest:
andrew84 napisał/a:
Poprzednia generacja silnika 4D68 jest jakby lustrzanym odbiciem tego, który był produkowany od 97 roku.


Zerknij: http://allegro.pl/mitsubi...1568870470.html
Można poznać po tej pokrywie właśnie. Nie ma szans go dopasować.

Zamiast szukać diesla, kup anglika 2,5V6. Za 4k wyrwiesz coś pukniętego. Najlepiej szukaj między pierwszym, a drugim liftem. Przełożysz silnik, skrzynie, elektryke, hamulce, a reszte puścisz na części i niewiele dołożysz, tylko tyle co do LPG. Mój kondycyjnie jest ok, ale to spalanie w stosunku do mocy i ceny ON sprawiają, że jeśli będę tylko miał czas to przesiadam się na PB :)

kungfumiszcz - 22-04-2011, 11:39

szukam w uk od jakiegos czasu, niedlugo sie okaze. 5k za silnik, a za te sama kase mam caly samochod.

wracajac do silnika, w moim "vacuumpompa" jest przy glowicy, tak to nazwali panowie, ktorzy maja taki silnik w ofercie. dlatego MD320603 odpada.

Wszyc - 22-04-2011, 11:48

2 różne silniki

Ten pierwszy nie posiada elektryki silnika ma mechaniczną pompe wtryskową sterowaną podciśnieniowo nie posiada przez to też przepustnicy w odróżnieniu do tego silnika poniżej, różnic jest masa nie baw się w ogóle w ten silnik powyżej jeżeli masz galanta EA mocowanie łapy od strony rozrządu nie podejdzie a nie dam Ci gwarancji że mocowanie z EA podejdzie pod ten starszy silnik z tego powodu że starszy jest zamontowany z drugiej strony komory silnika w galancie E57A i E77A

Może być też taka prosta sprawa że silnik ten starszy po prostu nie wejdzie pod maskę EA gdyż pompa wtryskowa jest całkiem spora oryginalnie jest za silnikiem a po obróceniu silnika do EA była by z przodu gdzie maska już co raz niżej opada

Tak więc wakupompa to najmniejszy z problemów który by Cie czekał

kungfumiszcz - 22-04-2011, 13:42

dzieki za pomoc i nakreslenie roznic.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group