To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Nienormalny problem z obrotami pomocy!!!!!!!!

kiki0007 - 22-04-2011, 07:32
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Nienormalny problem z obrotami pomocy!!!!!!!!
Witam jestem nowy na tym forum mam mały problem z autkiem a mianowicie obroty jak autko odpalam zimne są ok 1700 po chwili spadają do 1500 i jak sie już nagrzeje to one dalej pozostaja na 1500-1600 wyczyściłem przepustnice i silniczek krokowy i poluzowałem śrubke na przepustnicy od obrotów żeby były mniejsze i teraz jest tak po odpaleniu obroty są od 600-800 i tak to sie utrzymuje a po dodaniu gazu wskakują na 1500-1600 i już nie schodzą tylko tak sie to trzyma ale po ponownym wyłączeniu zaplonu i odpaleniu silnika znowu są 600-800 do momentu aż dodam gazu lub rusze a podczas jazdy jest ok wszystko ale jak jade i wrzuce na luz też mają 1500 sprawdziłem linke i jest ok sprawdziłem komputer według mostka na pin1 z 4 i nie wyskoczyły błedy czy ktoś może coś poradzić??????????????
plecho1 - 22-04-2011, 07:57

A czy uczyłeś auto obrotów, poszukaj na forum procedury jak to zrobić lub pojeździj jakiś czas a obroty same powinny się ustawić.
Bartek - 22-04-2011, 08:34

Przepustnica z linką, czy ETV?
robertdg - 22-04-2011, 10:08

Bartek napisał/a:
Przepustnica z linką, czy ETV?
kiki0007 napisał/a:
sprawdziłem linke i jest ok


http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379

kiki0007 - 22-04-2011, 11:15

linka no narazie pojeżdze ale czy ciśnienia mogą mieć wpływ ale to by sie kontrolka zapaliła a komputer cos wykazał myślałem ze może sąda ale to też by komputer wykazał pomysły mi się kończą hehe co można by sprawdzić a właśnie czy ktoś może wie albo było może opisane wcześniej jak samemu można sprawdzić ciśnienie pompy wysokiego ciśnienia wspomagania i pompy paliwa żeby wykluczyć ewentualnie opcje że to wszystko jest może na pograniczu ale nie na dosyć niskie zeby się check zaświecił i może to by podnosiło obroty

[ Dodano: 22-04-2011, 11:19 ]
a właśnie chciałem dodać jeszcze że jak była czyszczona przepustnica to jedynie kostka od silniczka krokowego była odpięta a od położenia przepustnicy nie i to wszystko było robione po uprzednim odpięciu akumulatora

[ Dodano: 22-04-2011, 11:45 ]
o tak widzie pozatym że tu pomocni ludzie zaglądają z góry dziekuje za pomoc wszystkim.

[ Dodano: 23-04-2011, 08:37 ]
no i uczylem go obrotów i nic dalej to samo

rinek - 24-04-2011, 22:12

a przepustnica się czasem nie zacina?

Tą śrubka na przepsutnicy to można wyregulować tylko obroty w trybie stechiometryczna (bogata mieszanka) (o ilę się nie myle, z kolega Arenem kiedyś do tego doszliśmy na przykładzie mojego samochodu).

Zaraz po odpaleniu na ciepłym silniku jest tryb uwarstwiona (miesznka uboga) i po 4 minutach się zmienia w drugi tryb (bogatej mieszanki).

po odpaleniu:
zimny silnik ok. 1500 obr/min.
cieply silnik 650 obr/min po 4 minutach 750 obr/min.

poprawcie mnie jeśli coś nie tak napisałem :) )


pozdrawiam.

kiki0007 - 25-04-2011, 11:18

no nie właśnie sprawdzałem przepustnice sprężyna dobrze naciągnięta odbija jak rusze i puszcze linke na zgaszonym silniku to słychać takie stuknięcie ze odbiła domkneła przepustnice a jak własnie on na początku po wyczyszczeniu przepustnicy utrzymywał 1700 to odkręciłem mu troche tą śrubke od położenia przepustnicy i właśnie tak jest po odpaleniu utrzymuje 600-800 ale jak dodam gazu i puszcze lub rusze kawałek dodając gazu i puszcze to utrzymuje 1500 i nie schodzi z obrotów i to wszystko nie ważne jaki silnik zimny czy ciepły jak zimny to hest w górnym przedziale 800 a ciepłym 650-700 do czasu az dodam i puszcze gazu
rinek - 26-04-2011, 10:37

może źle ustawiony TPS (czujnik położenia przepustnicy) ale to już kolega Bartek by musiał się wypowiedzieć bo z mojej strony to tylko gdybanie.

Najlepiej jakby ktoś ci podpiął autko pod Evoscana.

kiki0007 - 29-04-2011, 16:48

no to wydaje mi się że nie bo czyściłem przepustnice bez odpinania jego
obecnie to wygląda tak pojeżdziłem już troche i po odpaleniu zimnego silnika wskakuje na ponad 1500 obrotów po zagrzaniu go jak wyłacze silnik i po chwili usłysze takie cyknięcie przekażniczka chyba któregoś co było od początku zawsze i przekręce ponownie kluczyk odpale autko on wchodzi na ponad 1500 i odrazu schodzi do około 700-800 i w tym przedziale sie utrzymuje i jak dodam gazu wskakuje na ponad 1500 i tak zostaje i jak znowu zgasze silnik poczekam chwilke usłysze przekażniczek i odpale to znowu jest tak jak opisałem a od ostatnich postów które pisalem to jezdzilem z takimi obrotami z myslą że się nauczy tych obrotów ale nie wiem czy to nie zadługo już trwa
zrobiłem prawie 400 km i dalej to samo czy ktoś wie co poradzić w tym temacie

[ Dodano: 12-05-2011, 14:00 ]
Witam rozwiązaniem problemu było takie że należało poluzować srubke od położenia przepustnicy do tej pory było tylko tak że poprostu były niskie obroty i przepustnica była brudna to wcześniejszy właściciel dokręcał ją żeby je podnieśc i doszedł do pogranicza pomiędzy położeniem oszczędnym czyli wolnych obrotach a bogatą mieszanką dlatego trzymał je wyższe i poprostu po wyczyszczeniu przepustnicy ona była na tyle dokręcona ze nie przechodzxił w tryb oszczedny tylko jako że jest dodany gaz i świrował przez to po odkręceniu tej śrubki i zmniejszeniu położenia przepustnicy wszystko powruciło do normy :lol: :D :roll: :mrgreen: :biggrin:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group