Pajero Sport - Większy remont sporta
artmix - 25-04-2011, 14:08 Temat postu: Większy remont sporta Witam Mitsumaniaków!
Pytanie z zakresu pytań naiwnych(nie będę udawał speca)
Co jaki czas powinienem wymieniać uszczelkę pod głowic± w sporcie?
Mam zamiar zrobić w tym roku większy remont mi¶ka a nie chciałbym czego¶ pomin±ć.
Autko wiekowe 1999r.-u mnie 2 lata(pierwsze upragnione 4x4)
Ogólnie chodzi mi o to na co mam zwrócić szczególn± uwagę przy takim głębszym remoncie?
Ci z was,którzy maj± swoje mi¶ki dłużej pewnie mog± pomóc swoja sugesti±.
1.Wymieniam elementy zawieszenia
2.oleje
3.filtry
4.robię hamulce
5.I co dalej?
Wolę być laikiem i się do tego przyznać niż pozostać ignorantem.
Pozdro.
zbyszekm2 - 25-04-2011, 16:33 Temat postu: Re: Większy remont sporta
artmix napisał/a: | Witam Mitsumaniaków!
Pytanie z zakresu pytań naiwnych(nie będę udawał speca)
Co jaki czas powinienem wymieniać uszczelkę pod głowic± w sporcie?
Mam zamiar zrobić w tym roku większy remont mi¶ka a nie chciałbym czego¶ pomin±ć.
Autko wiekowe 1999r.-u mnie 2 lata(pierwsze upragnione 4x4)
Ogólnie chodzi mi o to na co mam zwrócić szczególn± uwagę przy takim głębszym remoncie?
Ci z was,którzy maj± swoje mi¶ki dłużej pewnie mog± pomóc swoja sugesti±.
1.Wymieniam elementy zawieszenia
2.oleje
3.filtry
4.robię hamulce
5.I co dalej?
Wolę być laikiem i się do tego przyznać niż pozostać ignorantem.
Pozdro. |
Nie ma czego¶ takiego że uszczelkę pod głowic± wymienia sie co ile¶ km.
Wymieniasz jak puszcza. albo za każdym razem gdy ¶ci±gasz głowicę.
Przy remoncie zwalasz głowice i dajesz ja do roboty
Sprawdzasz stan gładzi w cylindrach, stan tłoka.
Wymieniasz ewentualnie tłoki jak s± kiepskie.
Jak s± rysy w cylindrach to robisz szlif ew. wymieniasz tuleje.
Wymieniasz na pewno:
Pier¶cienie, panewki, pompę wody rozrz±d filtry
sprawdzasz stan wału bo jak co to też albo wymiana albo szlif.
sprawdzasz pompę oleju i napęd pompy
sprawdzasz stan kół rozrz±dów, i napęd pompy oleju.
Wymieniasz wszystkie uszczelki i uszczelniacze, oringi.
To tak z grubsza.
artmix - 25-04-2011, 17:24
Dzięki Zbyszek,pytałem dlatego,że na owners polska był taki temat i troche mnie to zastanowiło.Poczytałem i się wolałem zapytać.A tak przy okazji wysłałem do Was na e-pajero zapytanie o parę klamotów(tak na pocz±tek póżniej będzie pewnie więcej jak mechanik przejrzy dokładniej )
Pozdrawiam.
Gene - 25-04-2011, 19:25
Jesli w sklad wchodza tloczki, uszczelki, plyn i sprawdzenie przewodow to dobrze.
No i jak dasz rade obejrzyj rame. Warto w takim aucie z ruda uwazac.
Powodzenia
artmix - 26-04-2011, 08:18
Dzięki Gene-powodzenie się przyda.
Rama oczywi¶cie ruda jak rudy rydz.Na marginesie do zabezpieczenia polecam tak± farbę
któr± zabezpiecza się okręty w stoczni.Sprawdzone na 100%
Sprzedał mi kiedy¶ jeden kole¶,ale za cholerę nie wiem gdzie to można teraz skombinować.
Wygl±da jak taka tłusta minia.Otwarte w puszce może stać i nie zsycha się.
A potem można pływać autkiem.
A i tak dla wyja¶nienia mam tu na my¶li tak± farbę,,od ruskich'' bo tak± zawsze malowałem z dobrym efektem.Z innymi okrętówkami nie eksperymentowałem.
|
|
|