To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

LPG - Mitsubishi Galant 2.5 V6

Maliniak - 25-04-2011, 23:42
Temat postu: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Witam,

zostałem szcześliwym posiadaczem Galanta. Zamierzam włożyć w Niego jakąś w miarę dobra instalację gazową (oczywiśćie sekwencja) Stąd moje pytanie, Jakie podzespoły musiałbym zakupić aby jakiś gazownik na śląsku mi to zmontował. Czy przykładowo taki zestaw : http://allegro.pl/sekwenc...1579615528.html da radę?

Znalazłem jeden temat podobny lecz trochę stary i nie konkretny ;)

Pozdrawiam, i liczę na pomoc.

Malliniak.

mario mario - 26-04-2011, 06:33

Ten zestaw jest w miarę. Szkoda, ze nie zrobiłem zdjęć jak montowałem u siebie. Jeżeli nie zależy ci na estetyce i wyglądzie to zamontujesz wtryskiwacze leżąc pod osłoną, jak zależy ci na estetyce, jakości pracy to zamontujesz wtryski przy wtryskach benzynowych, ale nie wszystkie wtryskiwacze podejdą - mało miejsca. Ja mam zamontowane wtryskiwacze HANA 2000 zielone, czerwone za słabe. Zamontowane są z jednej strony pod kolektorem, więc musiałem kolektor zdejmować, z drugiej zaś pod pokrywą. Otwory wtryskowe wywierciłem obok otworów wtryskiwaczy benzynowych. Wtryskiwacze gazowe są na krótkich wężykach 3 cm. Oczywiście wtryski oddzielne, nie w listwie. Wtryskiwacze połączone są przewodem 12 mm za pomocą rozdzielaczy lub adapterów, rożnie nazywają, ponadto obie strony są skompensowane, czyli połączone przewodem 12mm. Reduktor M3, ale co do tego reduktora to po 2 tys. poleciały mi uszczelnienia i puścił gaz do układu chłodzenia, oczywiście w tym silniku nic nie stało się. Wymieniłem na drugi taki sam reduktor ale po regeneracji i z innymi, witonowymi uszczelnieniami, działa idealnie. Z reduktora dałem dwa wyjścia, po jednym na stronę silnika, oczywiście na każdą stronę dałem po jednym filtrze dwu-wkładowym czaja FL03. Czujnik ciśnienia i temperatury gazu na dolocie, kompatybilny ze stagiem 300. Sterownik oczywiście stag 300, ja taki mam, ty możesz dać 300 plus, lub premium, maja większe możliwości regulacyjne i ułatwiają robotę gazownikowi. Oczywiście wszystkie przewody gumowe założyłem parkera a nie jakiś fagumit czy semperit, te ostatnie po dwóch latach rozszczelnią się a po trzech rozpadają w rękach, oczywiście przy wymontowaniu. Warto założyć wszystko na fi 8, tzn. Elektrozawór z filtrem fazy ciekłej, przewód miedziany, lub faro, wielozawór super lub extra. Butla w koło wysokość 270 mm średnica 650mm pojemność nominalna 72 l, tankowana 59-60l (można podgiąć pływak i wejdzie bezpiecznie 65 litrów, oczywiście przy tej wielkości zbiornika trzeba wycinać schowek plastikowy, który i tak do niczego się nie przydaje. Bez wycinania schowka butla 630x200, 45 l, tankowanie 35 l, opłaca się wyciąć. No niestety na koniec koszt takiej instalacji, no nie jest mały. Wtryski: 6x120 (z przejściówkami) adaptery:6x25, filtry: 2x25, reduktor: 170 (od razu lepiej dać go do wymiany uszczelnień- czas oczekiwania 2-3 tygodnie) el; elektrozawór fi8:100, fi6: 30, sterownik z wiązką: 700, zbiornik (duży): 400, (mały): 300, wielozawór na fi8:210, fi6:190, przewody:100, elementy montażowe: 50, czujniki i wskaźniki:100. Masz około 2800 w tej droższej wersji, tańsza: 2600. Wiadomo gazownik ma upusty i trzeba odjąć od tego jakieś 10-20%, ale za to na montażu podniesie. Taki zestaw polecam, mam, użytkuję i nie narzekam. Aha świece wymień jaki gaz nie założysz (denso VK22). To chyba wszystko.
Maliniak - 26-04-2011, 13:28

Musiałem przeczytać Twoją wiadomość 2 razy żeby dobrze zrozumieć. Ale właśnie dostałem odpowiedź jednego z warszatów na śląsku. Że ten zestaw powinien uciągnąć a gdzieś indziej polecili mi :
"...Stag 300-6 Plus
6x Hana2000
reduktor Magic III

Do tego butla toroid (wchodzi naprawdę niemała) i wlew pod klapką...."

Hm ?:>

Chcę oddać po prostu oddaj na te 2 dni i niech ładnie zrobia wszystko :)

Ps. Ps. Dostałem taki wykaz "elektronika i reduktor AGC , zbiornik stako wielozawór tomasetto , listwa
matrix , montujemy to co mamy sprawdzone i nie kolidujące " Cena 3500

Co sądzicie?:>

[ Dodano: 27-04-2011, 11:38 ]
Zdecydowałem sie na zestaw SebastianS, jako warsztat wybrałem sobie Simex spod Częstochowy (ZNA KTOŚ?) większość opinii maja dobrych. Cena 2950 + auto zastępcze w razie potrzeby więc jest ok :)
Ps. Przez telefon powiedzieli mi że na gazie może świecić się kontrola Check Engine. Czy to normalne?:>

wojtas - 28-04-2011, 02:10

CE nie powinien się świecić, stag 300 ma problem z emulacją wtrysków Mitsu. Potrzebny dodatkowy emulator, albo zabawa z opornikami.
KaWu - 28-04-2011, 15:20

wojtas021180 napisał/a:
stag 300 ma problem z emulacją wtrysków Mitsu. Potrzebny dodatkowy emulator, albo zabawa z opornikami


Dziwne, widziałem niejednego Galanta bez dodatkowego opornika na Stagu i sie nie swiecil Check. Mowie tutaj o poprawnie ustawionej instalce.

wojtas - 28-04-2011, 18:48

Dziwne, nie dziwne. AC ma je w swojej ofercie handlowej gdyż stag nie radzi sobie z emulacją wtrysków o rezystancji wewnętrznej 100Ω. W sigmie niestety jest on potrzebny, przy dobrze zestrojonej instalacji. Nie twierdzę że w galancie jest identycznie. Chodziło mi bardziej o prawdopodobną przyczynę zapalania się CE na gazie.
KaWu - 29-04-2011, 08:31

wojtas021180 napisał/a:
W sigmie niestety jest on potrzebny, przy dobrze zestrojonej instalacji


Moze w Sigmie jest tak jak mówisz - nie miałem do czynienia.
Ale nie w Galancie i Lancerze - sprawdzane.

wojtas021180 napisał/a:
Nie twierdzę że w galancie jest identycznie


tamat dotyczy Galanta :twisted:

wojtas - 29-04-2011, 09:40

KaWu napisał/a:
tamat dotyczy Galanta


Wiem :wink:

Maliniak napisał/a:
Ps. Przez telefon powiedzieli mi że na gazie może świecić się kontrola Check Engine. Czy to normalne?:>


Jeśli po zamontowaniu gazu z jakiś przyczyn zapali się CE, to nie można pominąć problemu z odpowiednią emulacją (odłączaniem) wtrysków benzyny, przez sterownik lpg. :idea:

lukasz12 - 29-04-2011, 10:58

Przyczyny świecenia się CHECK ENGINE mogą być różne. Na gazie jest to zwykle albo problem z wtryskami - te co zostały tutaj opisane (nieradzenie sobie z emulacją) albo zbyt uboga mieszanka czyli najogólniej mówiąc wynik źle zestrojonej/zamontowanej instalacji (montaż, wtryski, itd)
Maliniak - 29-04-2011, 12:09

Czyli wszystko jasne. Znalazłem dobrego gazownika. Upomnieć się o montaż wtrysków(cyba) na fi 8 ?:> Gdzieś tak przeczytałem.

I reduktor ACG zamiast MagicIII.

Dziękuję, Pozdrawiam.

lukasz12 - 29-04-2011, 13:49

No miedź 8 mm na pewno nie zaszkodzi choć 6 mm powinna raczej obrobić 2.5 bo na MJIII u kolegi w Sigmie, daje rady - aż się sam zdziwiłem. Ale uważam że zapas nigdy nie jest zły. dlatego warto zapłacić nawet te 100 zł więcej za graty pod 8mm (tj. wielozawór Tomasetto EXTRA, elektrozawór OMB lub Valtek na 8 mm (bliźniacze konstrukcje).
mario mario - 29-04-2011, 16:44

Widzę, ze ACG teraz na topie, zastanawiam się jak długo. Ponadto jak już pisałem, dobrze założona i wystrojona instalka i żadna kontrolka CE nie będzie się świeciła.
Maliniak - 29-04-2011, 18:42

Ok dzięki, upomne się o 8mm. Po zamontowaniu napiszę czy all śmiga. Mam nadzieję że będzie ok :)

Mario nie ufasz ACG?:>

mario mario - 29-04-2011, 23:30

Nie, po prostu z wieloma komponentami już tak było, producenci i instalatorzy czasami nakręcają rynek sami. Tak było z M3. Nie znam ACG, ale wiem, że montują go i daje radę.
saaver - 04-07-2011, 20:49

Witam panowie,

na forum nowy, ale mitsu lubi i dobrze zna!

przymierzam sie do sekwencji, poczytałem wasze posty
narzuce mechanikowi wszystkie informacje
i biore sie z moim fachura za robote
jak cos juz zrobie to bede dawał znac jak co chodzi



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group