[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Zaczęło się od kontrolki ABS
emefe - 26-04-2011, 10:48 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Zaczęło się od kontrolki ABS Zmieniłem koła na letnie i następnego dnia zapaliła się kontrolka ABS (nie powiem konkretnie w którym momencie). Po odpaleniu nie gaśnie, świeci się ciągle. Testowałem hamowanie do zera na suchej nawierzchni i wydaje mi się że w któryms momencie powinien włączyć się ABS ale tak się nie dzieje. Przy wolnym manewrowaniu skrzypią hamulce.
Kolejnymi objawami są:
- spore wibracje na kierownicy, wcześniej wogóle tego nie było
- terkotanie w kole rosnące wraz z prędkością - nie potrafię zlokalizować z którego koła dochodzi. Odgłos taki jakby poszła piasta, przy skręcie i jeździe na wprost nie zmienia się.
Czy macie pomysł co to może być?
Psikus - 26-04-2011, 10:55
Sprawdź w jakim stanie są zębatki na przegubach-objaw pasuje właśnie do pęknięcia lewej, lub prawej.
emefe - 26-04-2011, 10:58
Możesz trochę jaśniej?
tomrom - 26-04-2011, 11:07
Koledze chodziło pewnie o pękniętą zębatkę od ABS-u, która znajduje się na przegubie.
Ale fakt faktem to nie tłumaczy terkotania.... chyba że Ci przegub lub łożysko padło.
wilukce - 26-04-2011, 11:13
U mnie się paliła jak ręczny się zapiekł. Sprawdź to czy koła tylnie się kręcą swobodnie. Jeśli chodzi o łożysko lub piastę czy przegub to wg. mnie wiece prawdopodobne. Ale najpierw sprawdź ręczny. Ogólnie sprawdź hamulce wszystkie
emefe - 26-04-2011, 11:40
Łożysko jest możliwe bo szumiało mi przednie prawe ale jego szum przy skręcie dalej jest słyszalny tak jak było wcześniej, osobno do nowych odgłosów.
Sory za lamerskie pytanie, ale jak sprawdzić hamulce? I gdzie znajduje się ta zębatka ABSu?
wilukce - 26-04-2011, 12:14
emefe napisał/a: | jak sprawdzić hamulce? |
Jak masz czas to najlepiej by było zdjąć koło i dokładnie posprawdzać stan klocków tarcz. Jeśli jest ok to należy sprawdzić ich pracę. Często dochodzi do zapieczenia tłoczka. Wtedy klocki trą o tarcze podczas jazdy. Wszystko się nagrzewa niepotrzebnie i może dojść do awarii.
Jeśli chodzi o zębatki ABS'u to znajdują się one po wewnętrznej części piasty. Musisz włożyć głowę w nadkole i zobaczysz. Często się zdarza, że jest tam sporo brudu więc warto by było najpierw to umyć, bo możesz nic nie zobaczyć
No i ręczny. najlepiej podlewaruj tył auta. Sprawdź czy koła się kręcą swobodnie. Zaciągnij mocno ręczny. Puść. I powtórz czynność z ręcznym. Ewentualnie na piaście masz taką gumową zaślepkę. Znajduje się ona koło 4 gwintów do których przykręcasz koło. Zdejmij ją. Wlej tam WD40 pokręć kołem 5min wlej jezzcze raz. WD ma właściwwości czyszczące, więć załatwia takie sprawy.
Myślę, że u Ciebie z tym ABS to nic poważnego. Potrzebujesz 1 dnia, żeby to dokładnie posprawdzać. Najwyżej skończy się na wymianie piasty i łożyska.
mackbeth - 26-04-2011, 15:42
Tu masz fotki jak to wygląda, ja tez u siebie walczyłęm (i walczę nadal) z niedziałającym ABS'em
i założony:
emefe - 26-04-2011, 16:03
Piękny manual, no zobacze czy uda mi się coś zdziałać.
bieniak - 26-04-2011, 18:57
to już Ci mówię:
wibracje na kierownicy - krzywe felgi wy ząbkowane opony itp
a co do absu:
zepnij piny 1 i 4 wy mrugaj błędy i tu jestem na 99% że masz uszkodzoną zębatkę ABsu,bądź uszkodzone połączenie czujnika na którymś kole co powoduje błąd i brak działania
tyrkotanie tu możliwości jest kilka zebatka o coś trze,łożysko wysypane a może najzwyczajniej jest włączona pompa absu i pompuje ciśnienie ja tak właśnie miałem .
poświęć godzinkę pozdejmuj koła i posprawdzaj
robertdg - 26-04-2011, 19:55
Marcin jak nie rozwiążesz problemu do końca tygodnia, to się odezwij
mackbeth - 27-04-2011, 13:54
Taa, ja z absem walcze i walcze:) Jełzi zębatka sie połamała i dotknęła czujnik, sprawdź go miernikiem - czoło czujnika to delikatna sprawa i jeśli jest uszkodzone to na 90% nie będzie już poprawnie dawał sygnału, szczególnie przy małej prędkosci...
emefe - 28-04-2011, 09:03
Przy moim braku odpowiednich narzędzi oddałem auto do serwisu. Posypane łożysko i piasta prawy przód i łączniki stabilizatora tył. Zwalony czujnik ABSu w przednim lewym kole. Wymieniłem łozysko+piasta na używany gwarantowany oryginał i łączniki stabilizatora oba na oryginały. Koszt całkowity: 500pln
Czujnika ABS nie ruszałem na razie - (koszt czujnika ok. 250pln + wymiana).
Dzisiaj kilkaset metrów od domu, w drodze do pracy, znowu terkotanie przy jeździe na wprost i skręcie w prawo. Na 99% posypało się wymienione łożysko. Oczywiście jak człowiek się spieszy to musi się coś zwalić. Mam zmienić na oryginalne łożysko, koszt ok 700pln (nie wiem czy to jest z piastą czy bez).
Co Wy na to? Jest jakieś tańsze pewne łożysko niż ori? Czym grozi jazda ze zwalonym czujnikiem ABS w jednym kole?
robertdg - 28-04-2011, 09:27
Cytat: | Dzisiaj kilkaset metrów od domu, w drodze do pracy, znowu terkotanie przy jeździe na wprost i skręcie w prawo. Na 99% posypało się wymienione łożysko. Oczywiście jak człowiek się spieszy to musi się coś zwalić. Mam zmienić na oryginalne łożysko, koszt ok 700pln (nie wiem czy to jest z piastą czy bez). | A kto Ci sprzedał używke ORyginalne łożysko KOYO w sklepie to koszt w granicach 280zł - samo łożysko.
Jazda ze zepsutym czujnikiem ABS grozi brakiem ABS-u
Krzyzak - 28-04-2011, 10:01
robertdg napisał/a: | ORyginalne łożysko KOYO w sklepie to koszt w granicach 280zł |
u Japaneze 240 zł
|
|
|