LPG - nowy ASX a LPG
mysterio - 26-04-2011, 14:19 Temat postu: nowy ASX a LPG Witam;)
przymierzam sie wlasnie do zmiany samochodu.
Prawdopodobnie wybiore ASX
orientuje sie ktos jak jest z gwarancja na silnik ? czy salon moze zalozyc taka instalacje bez utraty gwarancji ? Jaki jest mniej wiecej koszt takiej instalacji ?
pozdrawiam
Pawel!
krzychu - 26-04-2011, 14:27
Przy MIVEC-ach nie można montować instalacji gazowych. Poszukaj w dziale Lancer. Z tym że Lancera w wersji 1,8 można zamówić ze zmodyfikowaną głowicą pod GAZ. Wtedy jest gwarancja na silnik. ASX występuje tylko z silnikiem 1,6 jeśli chodzi o benzynę i z tego co na razie wiadomo nie występuje w wersji pod GAZ. Oznacza to brak gwarancji na silnik po zainstalowaniu takowej instalacji oraz prawdopodobny problem kasowaniem się luzów zaworowych.
mysterio - 26-04-2011, 14:36
krzychu napisał/a: | Przy MIVEC-ach nie można montować instalacji gazowych. Poszukaj w dziale Lancer. Z tym że Lancera w wersji 1,8 można zamówić ze zmodyfikowaną głowicą pod GAZ. Wtedy jest gwarancja na silnik. ASX występuje tylko z silnikiem 1,6 jeśli chodzi o benzynę i z tego co na razie wiadomo nie występuje w wersji pod GAZ. Oznacza to brak gwarancji na silnik po zainstalowaniu takowej instalacji oraz prawdopodobny problem kasowaniem się luzów zaworowych. |
oj to smutna wiadomosc
mialem wielka ochote zakupic ASX ale jesli sa potem problemy z silnikim to raczej odpada
za duzo km miesiecznie robie zeby sobie pozwolic na benzyne
krzychu - 26-04-2011, 14:38
Kup diesla, jak na razie bardzo pozytywne oponie i bardzo niskie spalanie jak na sporą moc i dość duże rozmiary ASX-a.
mysterio - 26-04-2011, 14:41
krzychu napisał/a: | Kup diesla, jak na razie bardzo pozytywne oponie i bardzo niskie spalanie jak na sporą moc i dość duże rozmiary ASX-a. |
ile bierze taki diesel ? 6 L ?
krzychu - 26-04-2011, 14:44
mysterio napisał/a: | ile bierze taki diesel ? 6 L ? |
No coś koło tego, oczywiście zależy od tego czy miasto czy trasa:
Motostat
mysterio - 26-04-2011, 14:48
krzychu napisał/a: | mysterio napisał/a: | ile bierze taki diesel ? 6 L ? |
No coś koło tego, oczywiście zależy od tego czy miasto czy trasa:
Motostat |
dzieki za linka ale to i tak za duzo - musze zminimalizowac spalanie
6L ropy to troche za duzo - miesiecznie robie jakies 3-4k km
robertdg - 26-04-2011, 20:32
krzychu napisał/a: | Przy MIVEC-ach nie można montować instalacji gazowych. | Znaczy wogóle, czy tylko ze względu na gwarancje Bo jeżeli wogóle, to ktoś tu niezłą panike sieje.
krzychu - 26-04-2011, 20:39
robertdg napisał/a: | Bo jeżeli wogóle, to ktoś tu niezłą panike sieje. |
użytkownik tomekrvf już kilka razy przybliżał fakty na ten temat. Chodź można poczytać że ktoś zrobił 40 tys na instalacji i na razie się nic nie dzieje. Pytanie czy po 150 tys też tak będzie....
mariusz_2050 - 26-04-2011, 20:44
krzychu napisał/a: | Przy MIVEC-ach nie można montować instalacji gazowych |
Jeżdżę i nie narzekam. Dobra instalacja z prawidłowo ustawionym AFR nie zaszkodzi motorowi.
bastek - 26-04-2011, 21:31
mariusz_2050 napisał/a: | Jeżdżę i nie narzekam |
ja też
mariusz_2050 - 26-04-2011, 23:59
krzychu napisał/a: | Pytanie czy po 150 tys też tak będzie.... |
Kolego po 150kkm zostaje mi w kieszeni ponad 35000zł. (11l. pb/13l. lpg) więc na ew. naprawdę głowicy będzie mnie stać:) a jestem pewien, że nie będzie to potrzebne.
krzychu - 27-04-2011, 00:08
Żebyśmy się zrozumieli. Kolega pytał to mu udzieliłem odpowiedzi tak jak wiedziałem. Gwarancji nie będzie, MIVEC-om nie zaleca się instalować instalacji gazowych o czym mówią nawet firmy produkujące instalacje. Ta są fakty, tak samo jak opcja głowicy pod gaz dla 1,8 MIVEC. Ty mówisz o kalkulacji czy się opłaca ryzykować czy nie - OK. Nie dyskutuję czy masz rację czy nie. Z drugiej strony może trafiłeś na dobry zakład. Ja ogólnie widzę po forum że nawet w Lancerze jak mój który bezproblemowo znosi instalacje gazowe (1,6 i 2,0 znoszą ją bez problemu - kasatory hydrauliczne) większość była do poprawki bo potrafi się zaświeca CE - czyli ktoś jednak nie wyregulował mieszanki tak jak trzeba... Dla Mivec-a to już może być po głowicy.... To zupełnie jak z rozrządem w 4G63, jak go ktoś nie zna, a wyznaje zasadę że 100 innych auto już zrobił to tego spieprzy. Tak samo jest z instalacjami zagazował 100 aut niemieckich i jest ok, japońca też da radę....... Oczywiście są też tacy co stroją na hamowni i tam pewnie MIVEC pożyje dość długo, co nie znaczy że na tyle długo co silniki które lepiej tolerują instalację. Anegdotka - sąsiad kupił Pajero 2.0 GDI. Ja mu powiedziałem że gazowanie GDI to tylko proszenie się o problemy, gazownik nie widzi problemu "wszystko da się zagazować"..... Fachura można by rzec.
Ps. Nie chciałem się tak rozwodzić po raz kolejny....
Haiku - 09-03-2015, 10:04
odświeżę trochę temat bo troszkę czasu minęło od ostatniego posta...
Pewien dealer Mitsu w Bydgoszczy ma w swojej ofercie fabrycznie nowe ASX z instalacją BRC Sequent 24 (artykuł poniżej):
http://autoflesz.com/test...ofabryczny.html
Przyznaję, że od niedawna posiadam ASX'a z LPG. Montaż w 3 letnim aucie (po gwarancji) przy przebiegu 42 tys km. Instalacja dokładnie taka jak w artykule. Długo zastanawiałem się czy montaż instalacji do dobry pomysł (czyt. czy nie zaszkodzi silnikowi). Przekonała mnie ilość tego modelu w Niemczech z instalacją LPG i przebiegami jakie wykonują.
Z punktu widzenia technicznego absolutnie bezobsługowa. Miałem w przeszłości 3 auta z LPG (Lancer, Civic, Outlander) lecz w poprzednich autach czuć było moment przełączenia się Pb->LPG, natomiast w przypadku ASX nie czuć kompletnie nic. Odnośnie spalania LPG wychodzi u mnie ponad 400km na niecałych 33 litrach co daje średnio 8,1l/100
plecho1 - 09-03-2015, 20:37
Przy LPG wszystko zależy od gazownika, jeśli kumaty, to wszystko będzie OK a jeśli nie, to zawory szybko mogą się skończyć. Sprawdź ile w tych samych warunkach spala Ci benzyna choćby tak dla świętego spokoju. Benzynki powinno być o około 20% mniej. Sugeruję to bo kiedyś jeden właściciel Lancera też pisał, że auto spala bardzo mało gazu na takiej samej instalacji i niestety ale bardzo szybko musiał regulować zawory czy nawet remontować głowicę.
|
|
|