Carisma - Techniczne - [Carisma 1.6 16v] Sonda Lambda
Visby - 26-04-2011, 18:10 Temat postu: [Carisma 1.6 16v] Sonda Lambda Witam
Od pewnego czasu zaczęła mi świecić (bez przerwy) kontrolka silnika. Po podpięciu do komputera okazało się, że wyskoczył alert związany z sondą. Tutaj zaczyna się problem, ponieważ po założeniu nowej, wywala mi bezpiecznik. Czy ktoś miał już podobny problem? Może sonda jest jakaś felerna?
Kamilofone - 26-04-2011, 18:37
Ostatnio walczyłem z tematem sond lambda w Colcie z silnikiem 1.3 16V 82KM gdzie akurat mam dwie sondy - przed i za katalizatorem. Po wymianie o dziwo okazało się że znów kontrolka się świeci dalej wskazując na usterkę sondy. Dodam że sonda czteroprzewodowa.
W przypadku Mitsubishi ważne jest poprawny sposób podłączenia a jest on inny niż w większości modeli aut ! Zagadkę udało się dopiero rozwikłać w serwisie gdzie poprawnie podłączona zaczęła prawidłowo działać. Na dniach będę się widział z tym serwisantem więc mogę go poprosić - jak się uda - o skan tzw. rozpiski elektrycznej
jolly69 - 26-04-2011, 19:58
sonda w carismie jest chyba taka sama jak w coltach, tzn czteroprzewodowa z podgrzewaniem, prawdopodobnie źle podłączasz sonde i przewód podgrzewający ma zwarcie, stąd lecą bezpieczniki..
reicz - 19-05-2011, 19:19
w mojej cari sonda przed katalizatorem ma przewody 2x czarny, niebieski oraz biały. Sondy uniwersalne DENSO, NTK, BOSCH mają natomiast 2x biały czarny i szary. Czy taka sonda będzie pasowała? Jaki jest schemat podłączenia kolorów? Na allegro widziałem jakieś sondy przeznaczone do gazu przykład: http://moto.allegro.pl/ex...1608896877.html to faktycznie jakaś różnica czy ściema. Cari 1.6 16V 103KM 76KW
jolly69 - 20-05-2011, 19:25
czarny(zasilanie)-- niebieski
szary(masa) -- biały
biały(grzałka) -- czarny
biały(grzałka) -- czarny
o sondach do gazu nie słyszałem, nie bardzo bym temu zaufał, dobrze założona instalacja gazowa powinna pracować bez problemu z fabryczną sondą i nie wiem co niby ta sonda dla gazu daje ?? Zawartośc tlenu w spalinach powinna być chyba taka sama w przypadku gazu jak i benzyny ?? Oczywiście gaz się inaczej spala i inaczej się go dawkuje ale po to właśnie są mapy wtrysku gazu żeby te różnice zniwelować..
reicz - 22-05-2011, 10:56
dzięki za odpowiedź. Polecacie jakieś sondy co sami stosujecie i działają dobrze?
Hugo - 23-05-2011, 19:03
Uniwersalna NGK/NTK z alle... Koszt ok. 100 zł.
reicz - 26-05-2011, 22:27
sonda dotarła (NGK/NTK). Po podłączeniu sondy zgodnie z opisem po chwili kontrolka check zgasła.
Visby - 15-06-2011, 10:58
Mój problem dalej nie zniknął .. nowa sonda i kontrolka nadal świeci. Podczas diagnostyki komputerowej nie wyskoczył żaden błąd .. czyli wszystko niby ok. Zatankowałem lepsze paliwo i też nic. Mechanik doradził wyczyszczenie przepustnicy, ponieważ Check Engine może zapalać się również z tego powodu .. w piątek zajmę się tym to zobaczymy czy coś się zmieni.
plecho1 - 15-06-2011, 11:32
To jakimś cienkim kompem diagnozowałeś jeśli kontrolka się pali to jest błąd.
Spróbuj wymrugać błędy bo może kontrolka zapaliła się wcale nie przez sondę.
Tu masz opis:
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Visby - 16-06-2011, 14:09
Rozumiem że na carismie po lifcie ten sposób diagnozowania też działa? Jutro będę mieć okazję żeby to sprawdzić i mam nadzieję że nic nie sknocę ponieważ w sobotę na wesele trzeba jechać
Jeszcze jedno ... jest taka możliwość, że japoński komputer sam w sobie ma problem?
plecho1 - 16-06-2011, 19:49
Brejdak ma Cari 1.6 z końca 2000 roku i u niego działa, u mnie też działa tylko ja mam GDI.
|
|
|