To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - Przybywa oleju

dreamjkd - 28-04-2011, 21:44
Temat postu: Przybywa oleju
Chyba przybywa mi oleju tak z 10mm/1000 km na miarce, odlałem już z litra no a najciekawsze ze 95 % to trasa a nie miasto, więcej nie chce odciągać oleju - wymienię na nowy, ma ktoś koncepcję, zaznaczam ze olej nie "zważył" się raczej nie jest to uszczelka chyba pod głowicą , auto jest nowe ma przeleciane 1500 km. Czy to wina DPF ??? adminie i nie tylko proszę o litość co z tym zrobić chyba do Warszawki się udam po prośbie. Poza tym wyciek z pogranicza silnik-skrzynia, awaria wyświetlacza radia - komunikat audio communication error - gra ale nie wyswietla, no i coś okropnie stuka w komorze silnika zwłaszcza na wybojach - czy to jakieś blachy czy mocowanie ??? HELP
zbyszekm2 - 28-04-2011, 22:58

Tak właśnie działa DPF, że jak nie przepali ON to dostaje się nadmiar do silnika. Przez to trzeba nie raz częściej wymieniać olej w silniku.
dreamjkd - 28-04-2011, 23:28
Temat postu: DPF
Ok to wiem ze tak byc moze ale czy to da sie skorygowac ze on wogole nie przepala? Cos w kompie da sie zmienic czy wogóle? No nie bede co tysiac kilometrów zmieniał oleju, albo odsysał w nieskonczonosc bo na czym w koncu bede jezdzila jak opdessam z 4 litry? Macie jaką koncepcje ?? co dalej
zbyszekm2 - 29-04-2011, 07:43
Temat postu: Re: DPF
dreamjkd napisał/a:
Ok to wiem ze tak byc moze ale czy to da sie skorygowac ze on wogole nie przepala? Cos w kompie da sie zmienic czy wogóle? No nie bede co tysiac kilometrów zmieniał oleju, albo odsysał w nieskonczonosc bo na czym w koncu bede jezdzila jak opdessam z 4 litry? Macie jaką koncepcje ?? co dalej

Nic nie poradzisz.

roman - 29-04-2011, 08:58

Skoro jest nowy, to oddaj do serwisu i niech naprawią ..., przecież jest gwarancja.
zbyszekm2 - 29-04-2011, 09:16

roman napisał/a:
Skoro jest nowy, to oddaj do serwisu i niech naprawią ..., przecież jest gwarancja.

Nic nie naprawią bo ten model tak ma w papierach. Nie on jeden ma taką sytuację i nie on jeden był z tym w serwisie.
W Margo w Gdańsku jeden właściciel jak dowiedział się jak to działa to o mało nie pobił obsługę.

roman - 29-04-2011, 09:23

No to rzeczywiście DID3.2 jest dobry :(

Jezdze benzyna (to moje 3 Mitsubishi) i nigdy nie mialem zadnych problemow z silnikiem i chyba przy benzynie zostane (co prawda wspomananej gazem, ale to taniej niz DID3.2 i duzo wiekszy komfort jazdy) i bez palpitacji serca, ze moj DID3.2 ma jakies problemy z DFP ....

viader - 29-04-2011, 13:40

Ale do serwisu i tak trzeba oddać ze wzgędu na to radio, wycieki i łomotanie ;)
dreamjkd - 29-04-2011, 15:06
Temat postu: Przybywa oleju
Jakby benzyna była to pewnie ze bym ja wybral a nie bylo takiej opcji.
rezon - 30-04-2011, 15:02

dreamjkd napisał/a:
odlałem już z litra no a najciekawsze ze 95 % to trasa a nie miasto
Jeśli jeździsz w trasy, to DPF powinien się wypalać sam - bez wspomagania dodatkowymi dawkami ON. Spróbuj poganiać w trasach na nieco większych obrotach - np. na 4-5 biegu. Jeśli dalej będzie przybywało oleju, to zareklamuj to, bo to nie jest normalne dla jazd w trasach.
Jackie - 01-05-2011, 21:57

rezon napisał/a:
Jeśli jeździsz w trasy, to DPF powinien się wypalać sam - bez wspomagania dodatkowymi dawkami ON.

Niestety, wypalanie DPF proceduralnie zwiększa dawkę ON w komorze spalania i zdarza się, że trafia on do miski olejowej. Samo w sobie niespecjalnie groźne ale kontrolować trzeba. DPF nie ma innej możliwości na wypalenie, niestety...
Pozdrawiam

hajmanek - 02-05-2011, 00:51

Ale lipa z tymi nowymi autami, nie ma to jak stary misiek, ktorego mozna przslowiowo naprawic przy pomocy kilku kluczy na poboczu drogi
Jackie - 02-05-2011, 09:48

hajmanek napisał/a:
ktorego mozna przslowiowo naprawic przy pomocy kilku kluczy na poboczu drogi

To se ne wrati.... ;)
Ale lipa to chyba nie jest, kwestia świadomości zakupu - dobry sprzedawca powinien poinformować PRZED zakupem o specyfice eksploatacji (dlatego ja sprzedaję coraz mniej dieseli ;) ) ot i cała bajka ;)
Pozdrawiam

roman - 02-05-2011, 11:03

Z tego wniosek, że benzyna jest w Pajero dużo lepszym rozwiązaniem (na dłuższą metę chyba tańszym w eksploatacji, nie muszę wypalać filtrów, lać super dobrej jakości ON i na dodatek jeszcze jak się okazuje, że mam problem z nowym samochodem to w "papierach tak ma") i zupełnie nie rozmumiem czemu w Polsce nie ma w ofercie silnika 3.8 benzyna.

pozdrawiam

Jackie - 02-05-2011, 12:21

roman napisał/a:
zupełnie nie rozmumiem czemu w Polsce nie ma w ofercie silnika 3.8 benzyna.

To akurat jest banalnie proste, jak silnik był w ofercie to cała Polska sprzedała jakieś 5, może 6 aut, więc rachunek ekonomiczny był jednoznaczny.
roman napisał/a:
Z tego wniosek, że benzyna jest w Pajero dużo lepszym rozwiązaniem

To zależy od ilości km przejeżdżanych rocznie. Oczywiście im większa tym lepiej dla diesela ale jeżeli ktoś utrzymuje się poniżej 30 tysięcy rocznie - benzyna jest na pierwszym miejscu.
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group