To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - podwyższone obroty

alfredo - 29-04-2011, 09:44
Temat postu: podwyższone obroty
Czesc.

Czy też tak macie (w benzynie), że podczas zmiany biegów, w momencie puszczania pedału gazu i wciskaniu sprzęgła, silnik dostaje wyższych obrotów?

Myślałem, że to efekt przesiadki z innego auta, ale okazuje się że inni prowadzący mój samochód mają tak samo. Najbardziej widoczne jest to pryz jeździe "eco" (zgodnie z sugestiami kompa). Efekt taki jakby się zbyt późno odjęło nogę z gazu przy naciskaniu sprzęgła.

Zmieniając biegi przy wyższych obrotach >2,5k efektu zbytnio nie słychać, ale nie o to chodzi.

Pozdrawiam.

krzychu - 29-04-2011, 10:26

Elektroniczna przepustnica ma lekką zwłokę (te na linkę działały od razu, ale brutalniej). Jeśli efekt przeszkadza po prostu puszczać wcześniej gaz, przed sprzęgłem.
alfredo - 29-04-2011, 10:47

dla jasności,
poprzednie auto tez miało elektroniczna przepustnice i nie było opisywanego efektu

Buli2 - 29-04-2011, 11:03

Też tak mam. w serwisie powiedzieli to, co napisał Krzychu. Teraz już się przyzwyczaiłem i najpierw noga z gazu, później sprzęgło i zmiana biegu.
tomekrvf - 29-04-2011, 20:32

alfredo, na Twój problem jest reprograming ECU w ASO. Zgłoś to i po 10 minutach będzie po krzyku.
alfredo - 13-05-2011, 11:56

Tomku, a ten reprograming to jakas akcja jest?
Czy to robia za free?
To juz na stale bedzie, czy zanik napiecia znow przywroci domyslne ustawienia?

sh - 13-05-2011, 19:05

Reprogramming jest na stale i za darmo (kampania serwisowa). Ma pomoc wlasnie na gazowanie przy zmianie biegu oraz na gazowanie przy zimnym silniku - normalne (po przeprogramowaniu) obroty przy zimnym silniku i biegu jalowym to ok 1.3k, spadaja do 0.7k jak sie silnik nagrzeje. Jak masz wiecej, lub wrecz Ci skacza oborty na biegu jalowym (mi skakaly 1.5 - 1.8k) to powinienes sie zglosic.

Reprogramming nie pomoze calkowicie na gazowanie przy zmianie biegu, ale znacznie zmniejszy - do tego stopnia ze stanie sie to praktycznie niezauwazalne.

Trik - 14-05-2011, 15:26

sh napisał/a:
Reprogramming nie pomoze calkowicie na gazowanie przy zmianie biegu, ale znacznie zmniejszy - do tego stopnia ze stanie sie to praktycznie niezauwazalne.
Tzw między gaz przy zmianie biegów, raczej powinien pomagać, zwłaszcza przy wyższych predkościach obrotowych. Nie ma wówczas takiego szarpniecia na skrzyni biegów przy zmianie na wyższy bieg. Trzeba przywyknąć.
sh - 15-05-2011, 13:08

Trik napisał/a:
Tzw między gaz przy zmianie biegów, raczej powinien pomagać, zwłaszcza przy wyższych predkościach obrotowych. Nie ma wówczas takiego szarpniecia na skrzyni biegów przy zmianie na wyższy bieg. Trzeba przywyknąć.


Mozliwe ze masz racje, z drugiej strony mnie zawsze uczyli aby nie gazowac auta podczas zmiany biegu bo skraca to zywotnosc sprzegla. Ale jak juz kiedys tu pisalem, mechanik ze mnie zaden :)

Trik - 15-05-2011, 22:57

sh napisał/a:
mnie zawsze uczyli aby nie gazowac auta podczas zmiany biegu

Tylko że gazowanie to IMHO np podniesienie obrotów o 2-3 tysięce. W tym wypadku podniesienie o np 200 czy 300 obr. tylko powinno pomóc, aby nie zerwać trybów w skrzyni przy "ostrzejszej" zabawie i jednocześnie nie nadwyręży sprzęgła.

alfredo - 16-05-2011, 23:16

U mnie obroty na jalowym (zimny) sa wlasnie na stalych 1,3 krpm, wiec wiec nie jest tak zle (poza tym, ze chwilowe spalanie w tym momencie wskazuje max czyli 20). Na zwiekszajace sie obroty przy zmianie biegow, dziala oczywiscie metoda "Krzycha", ale jak znajde czas to chyba wpadne do serwisu - juz dzwonilem. Twierdza, ze nie jest to akcja serwisowa, ale wykonuja wedle zyczenia. Oczywiscie, jakby pojechac troche mniej bereciarsko, to Trik ma racje - ale ze ja mam stare przywyczajenia (starego bereta? ;) , wiec sprobuje z tym powalczyc w serwisie.
Mimo wszystko, dzieki za wyjaśnienie.

Pozdrawiam.

sh - 17-05-2011, 23:42

Az 1.3k na jalowym jest ok - to automatyczne ssanie ktore niestety wlacza sie przy kazdej temperaturze.

A co do spalania przy biegu jalowym - to naturalne ze masz max. Stoisz w miejscu a zuzycie paliwa rosnie - srednie spalanie rowniez wzrasta, a spalanie chwilowe mierzone w przeliczeniu na kilometr dazy do nieskonczonosci :) W autach VAG chwilowe spalanie przy postoju jest pokazywane na godzine a nie na kilometr co ma wiecej sensu.

Trik - 18-05-2011, 16:46

alfredo napisał/a:
ale ze ja mam stare przywyczajenia (starego bereta? , wiec sprobuje z tym powalczyc w serwisie.
Nie zapominaj, że "stare berety" uczyły się na autach z troche innej epoki technologicznej (moje pierwsze auto to Syrenka 105L 8) ), czysto mechanicznej, nie naszpikowanej elektroniką. Poza tym po kilku miesiącach przywykniesz tak jak min użytkownicy Lancera i wszystko stanie sie prostrze (jak cięcie katany :wink: )
alfredo - 15-06-2011, 12:23

Potwierdzam.
Serwis wgrał nowy soft (update?). Podwyższanie obrotów zniknęło.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group