ASX Techniczne - podwyższone obroty
alfredo - 29-04-2011, 09:44 Temat postu: podwyższone obroty Czesc.
Czy też tak macie (w benzynie), że podczas zmiany biegów, w momencie puszczania pedału gazu i wciskaniu sprzęgła, silnik dostaje wyższych obrotów?
Myślałem, że to efekt przesiadki z innego auta, ale okazuje się że inni prowadzący mój samochód mają tak samo. Najbardziej widoczne jest to pryz jeździe "eco" (zgodnie z sugestiami kompa). Efekt taki jakby się zbyt późno odjęło nogę z gazu przy naciskaniu sprzęgła.
Zmieniając biegi przy wyższych obrotach >2,5k efektu zbytnio nie słychać, ale nie o to chodzi.
Pozdrawiam.
krzychu - 29-04-2011, 10:26
Elektroniczna przepustnica ma lekką zwłokę (te na linkę działały od razu, ale brutalniej). Jeśli efekt przeszkadza po prostu puszczać wcześniej gaz, przed sprzęgłem.
alfredo - 29-04-2011, 10:47
dla jasności,
poprzednie auto tez miało elektroniczna przepustnice i nie było opisywanego efektu
Buli2 - 29-04-2011, 11:03
Też tak mam. w serwisie powiedzieli to, co napisał Krzychu. Teraz już się przyzwyczaiłem i najpierw noga z gazu, później sprzęgło i zmiana biegu.
tomekrvf - 29-04-2011, 20:32
alfredo, na Twój problem jest reprograming ECU w ASO. Zgłoś to i po 10 minutach będzie po krzyku.
alfredo - 13-05-2011, 11:56
Tomku, a ten reprograming to jakas akcja jest?
Czy to robia za free?
To juz na stale bedzie, czy zanik napiecia znow przywroci domyslne ustawienia?
sh - 13-05-2011, 19:05
Reprogramming jest na stale i za darmo (kampania serwisowa). Ma pomoc wlasnie na gazowanie przy zmianie biegu oraz na gazowanie przy zimnym silniku - normalne (po przeprogramowaniu) obroty przy zimnym silniku i biegu jalowym to ok 1.3k, spadaja do 0.7k jak sie silnik nagrzeje. Jak masz wiecej, lub wrecz Ci skacza oborty na biegu jalowym (mi skakaly 1.5 - 1.8k) to powinienes sie zglosic.
Reprogramming nie pomoze calkowicie na gazowanie przy zmianie biegu, ale znacznie zmniejszy - do tego stopnia ze stanie sie to praktycznie niezauwazalne.
Trik - 14-05-2011, 15:26
sh napisał/a: | Reprogramming nie pomoze calkowicie na gazowanie przy zmianie biegu, ale znacznie zmniejszy - do tego stopnia ze stanie sie to praktycznie niezauwazalne. | Tzw między gaz przy zmianie biegów, raczej powinien pomagać, zwłaszcza przy wyższych predkościach obrotowych. Nie ma wówczas takiego szarpniecia na skrzyni biegów przy zmianie na wyższy bieg. Trzeba przywyknąć.
sh - 15-05-2011, 13:08
Trik napisał/a: | Tzw między gaz przy zmianie biegów, raczej powinien pomagać, zwłaszcza przy wyższych predkościach obrotowych. Nie ma wówczas takiego szarpniecia na skrzyni biegów przy zmianie na wyższy bieg. Trzeba przywyknąć. |
Mozliwe ze masz racje, z drugiej strony mnie zawsze uczyli aby nie gazowac auta podczas zmiany biegu bo skraca to zywotnosc sprzegla. Ale jak juz kiedys tu pisalem, mechanik ze mnie zaden
Trik - 15-05-2011, 22:57
sh napisał/a: | mnie zawsze uczyli aby nie gazowac auta podczas zmiany biegu |
Tylko że gazowanie to IMHO np podniesienie obrotów o 2-3 tysięce. W tym wypadku podniesienie o np 200 czy 300 obr. tylko powinno pomóc, aby nie zerwać trybów w skrzyni przy "ostrzejszej" zabawie i jednocześnie nie nadwyręży sprzęgła.
alfredo - 16-05-2011, 23:16
U mnie obroty na jalowym (zimny) sa wlasnie na stalych 1,3 krpm, wiec wiec nie jest tak zle (poza tym, ze chwilowe spalanie w tym momencie wskazuje max czyli 20). Na zwiekszajace sie obroty przy zmianie biegow, dziala oczywiscie metoda "Krzycha", ale jak znajde czas to chyba wpadne do serwisu - juz dzwonilem. Twierdza, ze nie jest to akcja serwisowa, ale wykonuja wedle zyczenia. Oczywiscie, jakby pojechac troche mniej bereciarsko, to Trik ma racje - ale ze ja mam stare przywyczajenia (starego bereta? , wiec sprobuje z tym powalczyc w serwisie.
Mimo wszystko, dzieki za wyjaśnienie.
Pozdrawiam.
sh - 17-05-2011, 23:42
Az 1.3k na jalowym jest ok - to automatyczne ssanie ktore niestety wlacza sie przy kazdej temperaturze.
A co do spalania przy biegu jalowym - to naturalne ze masz max. Stoisz w miejscu a zuzycie paliwa rosnie - srednie spalanie rowniez wzrasta, a spalanie chwilowe mierzone w przeliczeniu na kilometr dazy do nieskonczonosci W autach VAG chwilowe spalanie przy postoju jest pokazywane na godzine a nie na kilometr co ma wiecej sensu.
Trik - 18-05-2011, 16:46
alfredo napisał/a: | ale ze ja mam stare przywyczajenia (starego bereta? , wiec sprobuje z tym powalczyc w serwisie. | Nie zapominaj, że "stare berety" uczyły się na autach z troche innej epoki technologicznej (moje pierwsze auto to Syrenka 105L ), czysto mechanicznej, nie naszpikowanej elektroniką. Poza tym po kilku miesiącach przywykniesz tak jak min użytkownicy Lancera i wszystko stanie sie prostrze (jak cięcie katany )
alfredo - 15-06-2011, 12:23
Potwierdzam.
Serwis wgrał nowy soft (update?). Podwyższanie obrotów zniknęło.
|
|
|