[96-02]Colt CJ0 - Piszczący pasek przy odpalaniu
krzysieg - 10-05-2011, 20:08 Temat postu: Piszczący pasek przy odpalaniu witam
Tak jak w temacie gdy colt nie jest odpalany przez wiele godzin
po odpaleniu słychać pisk przez ok 2 sekundy i potem jest ok.
Dzieje się to jak jest zimno rano , chociaż ostatnio nawet jak jest ciepło,
wygląda na to że jak wcisnę sprzęgło przy odpalaniu to pisku nie ma .
Pasek od klimy i drugi pasek alternator -pompa wody są dość mocno naciągnięte .
plecho1 - 10-05-2011, 21:48
Możliwe że kończy ci się już akumulator, spadła jego pojemność. Przy odpalaniu praktycznie się wyczerpuje przez co na początku alternator stawia bardzo duży opór ładując dużym prądem i stąd ten pisk. Możesz też mieć już wytarte kółko alternatora i też pasek będzie się ślizgał puki się nie rozgrzeje i nie złapie przyczepności.
Jogurt - 10-05-2011, 22:00
krzysieg napisał/a: | Pasek od klimy i drugi pasek alternator -pompa wody są dość mocno naciągnięte . | alternator, pompa wspomagania jak już jak pasek jest zużyty to nawet przy prawidłowym napięciu potrafi zaśpiewać. jak nie zmieniałeś pasków to warto to zrobić, koszt nieduzy (za 2 ok 50 pln)
Anonymous - 11-05-2011, 11:33
Ja obstawiam jednak naciąg paska alternatora. Miałem ten sam problem i również twierdziłem, że mam "dość mocno naciągnięte". Zauważ, że ten pasek jest dość krótki więc na takiej małej odległości między kołami pasowymi pasek "prawie" w ogóle się nie powinien uginać. U mnie dociągnąłem pasek o dosłownie dwa obroty i przestało piszczeć więc proponuję zrobić to samo. Operacja zajmuje kilka minut. Luzujesz tą kontrę (taka śruba dociskająca w poprzek tej szyny do której przymocowany jest alternator), i kręcisz tą śrubą na końcu tej szyny aby zwiększyć naciąg. Dociągasz kontrę i wsio. Klucz chyba 10tka.
krzysieg - 11-05-2011, 18:25
Podciągnołem trochę zobaczymy....
maciej 63 - 11-05-2011, 18:33
jeśli wewnętrzna strona paska będzie błyszcząca i twarda to naciąganie paska wiele nie pomoże
a łożyska w alternatorze powiedzą pa pa bardzo szybko,policz sobie jaki koszt paska a jaki łożysk.
KlaudiuszBdg - 12-05-2011, 04:44
Dokladnie, pasek czesc eksploatacyjna i smiesznie tania, o ile nie jest bardzo luzny to nie bawic sie w dociaganie tylko odrazu wymienic. (Tymbardziej ze Colt nie posiada dolnej oslony i pasek sie syfi od dolu przyspieszajac swoje zuzycie)
krzysieg - 13-05-2011, 09:17
Po naciągnięciu już nie piszczy ale faktycznie lepiej wymienić tylko
nie wiem jak ściągnąć pasek od klimy który jest po zewnętrznej stronie głównego
koła napędowego a od alternatora od wewnątrz i tak łatwo go nie ściągnę bo pasek od klimy będzie blokować .
KlaudiuszBdg - 13-05-2011, 14:39
Najlepiej zmien zmien odrazu oba, bo tak jak napisales to jest jedna robota... pasek od klimy tez ma swoj napinacz ale jest schowany bodajze pod pompa wspomagania, jak przyjzysz sie to napewno znajdziesz
krzysieg - 13-05-2011, 16:13
No sprawdzę ale ten pasek klimy widziałem że nachodzi tylko na koło główne -klima-wspomaganie chyba że któryś z tych elementów się reguluje odsuwa .
W przypadku paska od alternatora i (chyba) pompy wody napina się na alternatorze....
Ten pasek jest matowy nie jest wyślizgany i na początku śrubą regulacji (po odkręceniu blokującej) był za mało ściągnięty bo po jednym czy dwóch obrotach można już było ją ręką odkręcać .
Ale i tak nie zaszkodzi wymienić, najlepiej obydwa .
Także dwóch rzeczy nie wiem :
1 poluzowanie paska klimy .
2 paski naciąga sie na wyczucie tak żeby wyraźnie się uginał jak na niego dość mocno nacisnę czy jakoś bardziej precyzyjnie da się to określić ?
Hugo - 13-05-2011, 20:14
krzysieg napisał/a: | paski naciąga sie na wyczucie tak żeby wyraźnie się uginał jak na niego dość mocno nacisnę czy jakoś bardziej precyzyjnie da się to określić ? | Odpowiednio naciagnięty pasek nie daję się więcej ugiąć niż 1 cm na najdłuższym odcinku.
krzysieg - 13-05-2011, 20:55
Naciąg paska klima wspomaganie jest chyba pod pompą wspomagania z tyłu za wentylatorem pozioma długa sruba.
[ Dodano: 09-07-2011, 11:35 ]
Obydwa paski mam wymienione .
Pasek od kimy i pompy wspomagania ma z przodu poziomą śrubę do naciągania ,
najpierw trzeba poluzować 3 śruby blokujące - 2 śruby są pod kołem pasowym a trzecia jest po drugiej stronie pompy u góry .
MarcinZ - 29-12-2014, 15:52
krzysieg, po zmianie paska pomoglo ?
czy tez po naciagnieciu byl efekt juz ?
krzysieg - 31-12-2014, 16:29
MarcinZ napisał/a: | krzysieg, po zmianie paska pomoglo ?
czy tez po naciagnieciu byl efekt juz ? |
Tak po zmianie paska pomogło od razu .
Te colty mają średnio po 200k km przebiegu ( wyślizgane koło alternatora) , powierzchnia styku pasek-koło alternatora nie jest duża więc są duże wymagania co do jakości i stanu paska alternatora .
Po naciągnięciu za jakiś czas może się rozciągnąć i trzeba znowu naciągnąć kierując się zasadą jak wyżej Hugo napisał 1 cm luzu , jeśli przy tym luzie piszczy pasek do wyrzucenia .
Oba paski wymieniłem na Gates , godne polecenia .
mkm - 31-12-2014, 22:40
Jeżeli jednak nie umiemy naciągnąć paska, a wizualnie jest wszystko ok to można zastosować spray do pasków.
Większość producentów ma spray-e do "piszczących pasków".
Ja polecam Wurth V Belt Spray.
fakt faktem koszt puszki to koszt paska z wymianą (prawie ), ale działa natychmiast
|
|
|