Carisma - Techniczne - Carisma padła - tylko co ?
Anonymous - 10-11-2006, 22:58 Temat postu: Carisma padła - tylko co ? Tak pieściłem moją carismę a około 2 godziny temu zrobiła mi psikusa na mieście. Zaczęła nagle sie dławić i gasnąć. Padało i były malutkie kałuże ale bez przesady woda chyba nigdzie sie nie dostała, kałuze malutkie a ja jechałem spokojnie (20kmh). Ciemno bo ciemno i niewiele widać ale od góry wszystko suchutkie, od dołu z przyczyn naturalnych w białej kurtce w deszcz sie nawet nie kladłem bo w nocy nie pooglądam...
Zastanawiam się na co zwrócić uwagę zanim oddam do mechanika ?
Obajw jest taki, że strasznie szarpie na obrotach do 2,5 tys , powyzej nawet idzie i równiej ale unikając wyzszych obrotów dotoczyłem sie do domu,
od czasu do czasu się zaświeci CHECK ENGINE (częsciej na wolnych obr niż wyższych)
Obajw ten sam na LPi wiec popmpa benz raczej sprawna, mam wrazenie jak by nie palił na któryś gar...
HELP
szczeslaw - 10-11-2006, 23:04
Podobne objawy miał ostatnio Ficu865 w Colcie - u niego były to kable zapłonowe. I też objaw wystąpił nagle.
Kiedy ostatnio wymieniałeś kabelki?
kamilek - 10-11-2006, 23:08
Na początek odczytaj błędy z ECU.
Anonymous - 10-11-2006, 23:22
jutro postaram się odczytać kod błędu/ów
najgorsze to, że tu gdzie jestem nie mam nawet narzędzi by byle śrubkę odkręcić, ale może choc do wtyczki da się dobrać...
edit
samochód mam około miesiąc, nie mam pjęcia kiedy wymieniane kalble - wiem, że to nie wyznacznik ale optycznie ładne czyściutkie
szczeslaw - 11-11-2006, 00:55
A gdzie jesteś? Być może jakiś Mitsumaniak w okolicy będzie ci w stanie pomóc - np. poratować jakimiś narzędziami albo częściami na podmianę dla testu?
Na odległość ciężko diagnozować takie usterki.
Anonymous - 11-11-2006, 01:46
Obecnie Lublin - pozdrawiam
[ Dodano: 11-11-2006, 12:00 ]
Sprawdziłem kody:
CE miga oznaczając 41 i 54
wg instrukcji choopera
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=1981
41. wtryskiwacze
54. immobilajzer (tu moze byś stary nie skasowany błąd jak próbowałem odpalić kluczykiem bez chipa - ale pewności nie mam)
Hmm jeżeli mam ciekły wtrysk gazu to on korzysta z wtryskiwaczy benzyny ? bo obajw ten sam na Pb i LPG...
saphire - 11-11-2006, 13:19
Z wtryskiem ciekłym to róznie jest ale zwykle są osobne wtryskiwacze aczkolwiek chyba z raz w życiu widziałem że i gaz i benzynę przez benzynowe wtryskiwało ale jekiś układ domontowany był co przełącza źródełko na wtryski albo na gaz albo na benzynę.
Jak zdejmiesz osłonę silnika to zobaczysz jak w rzeczywistości masz. Co do wtrysków benzyny to można pomierzyć im omomierzem opór uzwojenia i przynajmniej wykluczyć fizyczne uszkodzenie tegoż - jak sądzę z gazowymi też da się tak sprawdzić - ale jeśli jakiś paproch po prostu przytkał wtryskiwacz to takie sprawdzenie nic nie da. Powinieneś też sprawdzić czy masz iskrę na każdej świecy bo może ci świeca zdechła.
mlun - 11-11-2006, 15:18
Ja też bym stawiał na kable WN albo cewki.Jak mieliśmy seata była cewka uszkodzona i jak tylko torszke wilgoci sie dostawało samochód był momentalinie unieruchomiony puki nie wyschło.
Anonymous - 11-11-2006, 15:20
Najpierw sprawdz kable wn. Jak bylo wiglotno to one mogly wywolac takie objawy.
Anonymous - 11-11-2006, 16:09
Po bliższych testach i za pomocą kluczy z tesco wykręciłem świece.
Czwarta była zalana, wszystkie świece położyłem na silniku a kolega kręcił rozrusznikem, na wszystkich była iskra. Przetarłem je wsadziłem ponownie. Po odpaleniu nadal okrutnie szarpie.
saphire - 11-11-2006, 16:17
Odkręć jeszcze raz ta czwartą i jak dalej będzie zalana to znak że pewnie coś nie halo z wtryskiwaczem w tym cylindrze.
Chooper - 11-11-2006, 16:39
sprawdź rezystancję na wtryskiwaczach (sprawny ma 13-16 Omów), oraz diodą czy na kostach dochodzacych jest wogóle sygnał (czeczególnie tam gdzie świeca była zalana).
Anonymous - 11-11-2006, 17:14
moze przeplywomierz... mialem takie objawy przed cari w micrze 1.0 16V a z kompa wychodzilo ze druga sonda...
Anonymous - 11-11-2006, 19:56
Może w poniedziałek uda mi sie sprawdzić czwarty wtryskiwacz. Bo ten nr cylindra jest problematyczny. Z tego co ponizej wyczytałem
http://www.zss.pl/~moto/www_prasa/29.htm
http://www.suzukituning.c...al%20Manual.htm
to do LPG są osobne wtryski wkręcone w kolektor - a skoro tak to dlaczego problem wystepuje też na LPG
Za duzo tych niewiadomych...
szczeslaw - 11-11-2006, 22:46
To, że jest iskra nie znaczy, że ma ona wystarczającą energię żeby zapalić mieszankę.
Proponuję sprawdzić jednak te kable i świece (zamień świeczki między garami i potem sprawdź którą zalewa).
Nie sądzę żeby to był problem z lejącym wtryskiwaczem zwłaszcza, że problem występuje też na gazie.
Cewka też raczej nie, bo zalane byłyby dwie świeczki.
|
|
|