To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - Aparat zapłonowy,świece,kable

krzysieg - 14-05-2011, 23:14
Temat postu: Aparat zapłonowy,świece,kable
witam

1 Ostatnio zmieniałem świece , w instrukcji są :
Denso W16EPR-11
Ja założyłem W16EPR-U11 .
Ma to jakieś znaczenie ?

2 Zmieniłem też kable na Seiwa (made in japan) teraz
przy aparacie zapłonowym u góry na dwóch kablach są ukłucia (kilka)
tak jakby ktoś szpilką kłuł jak zakładałem to raczej ich nie było .
Podejrzewam przebicie do maski , na tyle małe na razie że normalnie silnik chodzi .
Po ciemku nie widać iskier a przy zamkniętej masce trudno wsadzić głowe pod maskę :D
Zaizolowałem tam .

3 Zajrzałem jak wygląda kopułka i palec , palec był czarny więc pare razy przetarłem
papierem ściernym i jest ok , na kopułce też już jest przeszlifowane ale wypalenia były większe .
Palec nie mam pojęcia jak się zdejmuje ale chyba nie ma sensu wymieniać
ale kopułkę może lepiej wymienić ?

Ogólnie nie miałem żadnych problemów z działaniem silnika chociaż wydawało mi się że czasem szarpnął przy ruszaniu ale wolałem mieć wszystko ok ,podobno jak sie nie dba o te rzeczy to aparat zapłonowy cewka po dupie dostaje .

pozdrawiam :)

mario mario - 15-05-2011, 09:22

krzysieg napisał/a:
1 Ostatnio zmieniałem świece , w instrukcji są :
Denso W16EPR-11
Ja założyłem W16EPR-U11 .
Ma to jakieś znaczenie ?


Technologia U-Groove to rewolucyjne rozwiązanie, które daje większy płomień podczas zapłonu dzięki specjalnemu rowkowi w kształcie litery U, który znajduje się z wewnętrznej strony elektrody bocznej.
http://img.bazarek.pl/395...29da57e23f2.jpg

krzysieg napisał/a:
2 Zmieniłem też kable na Seiwa (made in japan) teraz
przy aparacie zapłonowym u góry na dwóch kablach są ukłucia (kilka)
tak jakby ktoś szpilką kłuł jak zakładałem to raczej ich nie było .
Podejrzewam przebicie do maski , na tyle małe na razie że normalnie silnik chodzi .
Po ciemku nie widać iskier a przy zamkniętej masce trudno wsadzić głowe pod maskę :D
Zaizolowałem tam .


Jak już to użyłbym silikonu, zwykła izolacja zamoknie i jeszcze pogorszy sprawę.

[ Dodano: 15-05-2011, 09:27 ]
krzysieg napisał/a:
3 Zajrzałem jak wygląda kopułka i palec , palec był czarny więc parę razy przetarłem
papierem ściernym i jest ok , na kopułce też już jest przeszlifowane ale wypalenia były większe .
Palec nie mam pojęcia jak się zdejmuje ale chyba nie ma sensu wymieniać
ale kopułkę może lepiej wymienić ?


Palec jeżeli nie jest opalony to będzie spełniał swoje zadanie, chyba, że ma przebicie i będzie przebijał do wałka na którym jest osadzony. Kopułka - jak ma połączenie z palcem za pomącą blaszki sprężynującej to sprawdź czy ma prawidłowe odgięcie i po założeniu będzie dotykał do palca. Sprawdza się ro za pomocą odrobiny smaru. Jak kopułka ma grafit na sprężynce to sprawdź czy się wysuwa z gniazda i czy nie jest wytarty.

[ Dodano: 15-05-2011, 09:29 ]
krzysieg napisał/a:
Ogólnie nie miałem żadnych problemów z działaniem silnika chociaż wydawało mi się że czasem szarpnął przy ruszaniu ale wolałem mieć wszystko ok ,podobno jak się nie dba o te rzeczy to aparat zapłonowy cewka po dupie dostaje .


Zamiast wydawać kilka setek można wydać jedną i dać na sprawdzenie układu zapłonowego do elektryka, dobry fachowiec określi jakie elementy układu są już zużyte lub są na wykończeniu. Ale przezorny zawsze...

Pozdrawiam. :wink:

krzysieg - 28-04-2014, 16:29

Witam

Po tym jak pisałem ten temat wymieniłem kopułkę
YEC made in Japan .
OK 15.000KM na niej zrobiłem , ostatnio zajrzałem do środka bo parę razy
mi szarpnął jakby nie było iskry.... styki w kopułce są białe utlenione .
Zdrapałem to nożykiem , średnica na pewno się pomniejszyła ...
Czy są jakieś porządne kopułki ze stykami lepszymi niż aluminiowe ,
chociaż miedziane ?

mechanior - 08-06-2014, 09:09

15000 tys. na kopułce to nic wytrzymuje perę razy więcej.To co starłeś to tlenki aluminium.
Ja to robię co 10000-13000 tys.km.Oczyszczam pędzlem ,odtłuszczam dyktą.Ja nie spotkalem do colta 1.3 kopułek z element. miedzianymi są one na pewno lepsze

mlodam - 13-09-2014, 14:17

A jak nie szarpie tylko traci na starcie moc?
Cos tak jakby wilgoc sie w przewody dostala? Zakladam ze to pora wymiany przewodow i świec.Ostatnio zmienialam na NGK i 2 lata latały.
Wypadałoby teraz stestować innego producenta :mrgreen:

krzysieg - 14-09-2014, 18:28

Świece kup Denso W16TT .
Przewody i kopułkę mam stare oryginalne .
Przewody muszą mieć odpowiednią rezystancję 8-12 k.Ohm zależnie od długości
mam pomierzone dokładnie ale kartkę zostawiłem w garażu ;)
Nie mogą mieć przebić czyli nie powinny przeskakiwać iskry z przewodów do części metalowych - widoczne przy zapalonym silniku po ciemku ,żadnych nakłuć otarć itp .

mlodam - 14-09-2014, 20:25

krzysieg napisał/a:
Świece kup Denso W16TT .
Przewody i kopułkę mam stare oryginalne .
Przewody muszą mieć odpowiednią rezystancję 8-12 k.Ohm zależnie od długości
mam pomierzone dokładnie ale kartkę zostawiłem w garażu ;)
Nie mogą mieć przebić czyli nie powinny przeskakiwać iskry z przewodów do części metalowych - widoczne przy zapalonym silniku po ciemku ,żadnych nakłuć otarć itp .


wyprobuje :D

krzysieg - 14-09-2014, 22:18

Nie sprawdziłem jaki masz silnik 1.3 ?
Do 1.3 Denso W16TT
Do 1.6 - Denso K20PR-U11 lub zastąpione nowszymi Denso K20TT .

seven9 - 04-12-2016, 22:52

Witam,

W moim Colcie 1.3 klucz do świec 16-tka nie wchodzi do otworu. Czy ta świeca jest na klucz 14 czy mój klucz jakiś gruby?

krzysieg - 06-12-2016, 20:34

seven9 napisał/a:
Witam,

W moim Colcie 1.3 klucz do świec 16-tka nie wchodzi do otworu. Czy ta świeca jest na klucz 14 czy mój klucz jakiś gruby?

Tam są klasyczne świece 21mm nie 16 .
Nie kupuj marketowego łamanego klucza za 10 zł.

seven9 - 06-12-2016, 21:07

Klucza 21 mm tym bardziej bym nie włożył. Sklepy internetowe mówią, że świece do mojego Colta są na klucz 16. Moja nasadka wygląda tak:

Zawsze pasowała do każdego auta jakie wcześniej miałem. Coś jest chyba przekombinowane z tym moim silnikiem. Może rocznik 2003 miał jakieś zmiany w tym silniku i dawali 14tki świece? Zmierzyłem średnice otworu i jest 21 mm. Moja nasadka ma ok 22 mm na zewnatrz. Nic nie rozumiem. A może jednak są nasadki 16tki nieco węższe od mojej.
[edit] okazuje się, że są nasadki cienkościenne 16mm o średnicy zewn < 20 mm, np.
http://allegro.pl/nasadka...6541211207.html

krzysieg - 07-12-2016, 23:38

Nie zwróciłem uwagi na rocznik .
Ja mam 2000r. i jeszcze stary silnik 75km ,12V , zwykłe świece klucz 21mm .
W Twoim powinno być 82km , 16 V , na pewno inny pasek rozrządu i
fajko-cewki zamiast zwykłych kabli WN jak u mnie .

Suwmiarka nie wejdzie ale nałóż coś dopasowanego na świece chociażby zwinięty papier
wyjmij zmierz i tyle .
Poszukaj na necie katalogu na stronie producenta świec najlepiej Denso ewentualnie Ngk
i dobierz do swojego auta , zamów odpowiednie i wymień :)

Mam znacznie inny silnik,tego nie znam , więcej nie pomogę ...

seven9 - 08-12-2016, 14:32

Ta cienkościenna nasadka z Hansa rozwiązała problem.
Hugo - 09-12-2016, 07:27

krzysieg, jak masz w swoim świece na klucz 21 to ktoś Ci wkręcił nieodpowiednie świece. Już od lat 80-tych stosowane są świece na klucz 16, tymbardziej w japończykach. Ostatnio świece na klucz 21 widziałem w motorze WSK i Cinquecento 700...
krzysieg - 09-12-2016, 19:25

Hugo napisał/a:
krzysieg, jak masz w swoim świece na klucz 21 to ktoś Ci wkręcił nieodpowiednie świece. Już od lat 80-tych stosowane są świece na klucz 16, tymbardziej w japończykach. Ostatnio świece na klucz 21 widziałem w motorze WSK i Cinquecento 700...


Pierwsze świece to były jakieś beru które własnoręcznie wymieniłem na Denso W16EPR-U11 (wg. instrukcji) ,następne to Denso W16TT (które zastąpiły W16EPR) .
http://www.swiece-zaplono...o-w16epr-u.htmllink
Klucz którym odkręcałem mam pod ręką i jest na nim 21mm .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group