[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - [CY3A 1.8] Pisk w tylnej osi
kornel_k - 17-05-2011, 11:08 Temat postu: [CY3A 1.8] Pisk w tylnej osi Witam,
Od samego początku (a mam przejechane trochę ponad 7K) w moim Lancerze stwierdziłem występowanie pisku z tylnej osi. To taki bardzo wysoki metaliczny dźwięk, jakby metal ocierał o metal. Występuje przede wszystkim przy małych prędkościach - parkowanie, manewrowanie - choć pewności nie mam - jest dość cichy więc może przy wyższych prędkościach go po prostu nie słyszę.
Problem występuje też w lancerze kolegi (auta z tej samej partii kupione dla firmy). U niego w serwisie we Wro coś poprawili z hamulcem ręcznym ale... nadal te piski słychać.
Sęk też w tym, że nie występuje zawsze - tylko od czasu do czasu. Oczywiście na terenie ASO nie występuje wcale, żeby ułatwić sprawę...
Ciekaw jestem, czy u Was też występuje cuś takiego.
Pozdrawiam przy pierwszym poście
Kornel.
RalfPi - 17-05-2011, 13:13
Zobacz tutaj: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=50637
ewentualnie pierwszy poważny problem z Lancerem
Myślę, że to pojawiający się nalot w czasie nocy na tarczach.. rdzawy nalot - wielu z nas to przerabiało - nie przejmuj się. Wszystko gra:)
Pozdrawiam
olosoft - 17-05-2011, 13:17
U dentysty zęby nie bolą. Proponuję jednak drążyć temat w ASO jak nie w jednym to w drugim aż ktoś to usłyszy. Nic takiego nie powinno się dziać. Wiadomo, że jakieś delikatne odgłosy toczenia muszą być ale na pewno nie jest to pisk.
Wątek do połączenia np z tym: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=50637
Względnie jest tak jak pisze RalfPi.
kornel_k - 24-05-2011, 15:23
Dzięki za odpowiedzi.
Wczoraj pisk był już wyraźnie słyszalny podczas jazdy 30 - 50 km/h (regularny, prędkość popiskiwania zależna od prędkości jazdy)
I to po przejechaniu 300km na trasie Wawa - Wrocław - więc raczej odpada teoria nalotu na tarczach po nocy.
Dzisiaj rano pojawiłem się w ASO (ASV we Wro) - przeczyścili układ hamulcowy i kazali obserwować. Działali w ciemno, bo oczywiście po podjechaniu do serwisu autko pisków nie wydawało coby łatwiej było.
Nie skasowali mnie za to, zostawili otwarte zlecenie, bo nie wiadomo, czy to coś pomogło.
Będę Was informował co dalej w temacie.
Pozdrawiam.
berladi - 24-05-2011, 18:44
Witam.
Niedługo po odebraniu miśka z salonu też słyszałem delikatny pisk z tylnej osi,dodatkowo bardzo grzały się tylne tarcze.ASO oczywiście nie widziało problemu,ale po którejś wizycie stwierdzili że jednak coś tam musieli podregulować i przeczyścić.Od tego czasu(ponad rok)mam spokój.
DjQuest - 24-05-2011, 21:19
Zwracajcie uwagę jak regulują wam w ASO, albo jak macie ustawiony ręczny.Przy bardzo nisko trzymającym hamulcu 1 ząbek, tak właśnie po pewnym czasie piszczy.Prawidłowo po 3 ząbku ma działać hamulec ręczny z nowymi klockami, a tym bardziej w nowym Lancerku.
jaca71 - 24-05-2011, 22:58
DjQuest napisał/a: | Prawidłowo po 3 ząbku ma działać hamulec ręczny z nowymi klockami, a tym bardziej w nowym Lancerku. | Nowe/stare klocki nie mają nic do rzeczy - ręczny działa na szczękach
piomic - 25-05-2011, 08:26
jaca71 napisał/a: | ręczny działa na szczękach |
Zgadza się, u mnie za nowości łapał na pierwszym ząbku, drugi jak się napnę wskakiwał, pracowicie sobie toto rozciągam i... po każdym przeglądzie mam z powrotem 1-2 ząbek, podkręcają mi w serwisie. Ale mimo to nic nie piszczy (albo radio gra za głośno ).
kornel_k - 01-06-2011, 13:48
Obiecałem, że dam znać więc daję - od czasu wizyty w ASO pisków nie stwierdziłem.
Ciekawe, co zrobili, że tak się stało... Spróbuję się od nich dowiedzieć.
Pozdrawiam!
K.
mazin - 05-06-2011, 09:30
kornel_k napisał/a: | Obiecałem, że dam znać więc daję - od czasu wizyty w ASO pisków nie stwierdziłem.
Ciekawe, co zrobili, że tak się stało... Spróbuję się od nich dowiedzieć.
Pozdrawiam!
K. |
Spróbuj przejechać parę metrów z zaciągniętym ręcznym - na pierwszy,potem na drugi ząbek itd. Pisk z pewnością się pojawi, będziesz wiedział, co zrobili (o ile ząbków popuścili linkę ręcznego). Mój piszczy na trzecim
george2 - 05-06-2011, 11:18
Zgadzam się z opinią mazina. Mój Lancer od nowości miał wyregulowany hamulec na trzeci ząbek i było ok. Po regulacji na pierwszym przęglądzie zaczęło piszczeć. Hamulec jest teraz ustawiony na pierwszy ząbek. Tak na marginesie musiały obcierać klocki podczas jazdy bo auto zaczęło więcej palić.Mnie uczono w szkole że hamulec ręczny reguluje się na trzeci ząbek.
superges - 05-06-2011, 20:11
Panowie u mnie niestety też jest ten pisk. Dokładnie taki sam jak opisywał autor postu. Przy manewrach na wolnej prędkości.
Nie zorientował bym się nawet ale tata zwrócił mi uwagę jak z garażu wyjeżdżałem.
Chyba będę musiał w tygodniu do aso pojechać, muszę tylko pozałatwiać pilne sprawy.
Aktualny przebieg - 5k km
Pozdrawiam
|
|
|