To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Problem z demontażem paska alternatora EA5W 2,5 V6

coolluk - 19-05-2011, 21:20
Temat postu: Problem z demontażem paska alternatora EA5W 2,5 V6
Dzisiaj chciałem wymienić pasek na pompę wspomagania i klimę w miśku ale jak wiadomo pasek jest na kole bliżej bloku silnika i najpierw trzeba ściągnąć pasek alternatora bo się zazębiają. Tutaj pojawił się problem poluzowałem maksymalnie szpaner śruba M10 a pasek zluzował się nieznacznie :?: na pewno nie w takim stopniu żeby go swobodnie zdjąć i tutaj moje pytanie to normalne czy trzeba coś jeszcze luzować odkręciłem śruby i chciałem zdjąć cały napinacz ale było już późno musiałem zacząć składać ponownie tak jak było :/ dziwne bo pasek na klimie po zluzowaniu rolki schodzi normalnie ale sobie ręcę poobdzierałem dojście jest :evil: ach... zakładam nowy temat bo nic nie znalazłem w szukajce albo rzeczywiście nie umiem szukać :/
robertdg - 19-05-2011, 21:26

Jakbyś się dostał do dolnej śruby mocującej alternator to by pomogło, wystarczy ją lekko luźnąć i po sprawie, alternator jest zamocowany i w jednym jego uchu est ruchoma tulejka która dociska do podpory.



Chodzi o nakrętke 14788Q

coolluk - 19-05-2011, 22:10

robertdg,

Nie będzie później problemu z dociągnięciem tej śruby :?: pewnie trzeba będzie poluzować ten napinacz

[ Dodano: 19-05-2011, 22:15 ]
robertdg napisał/a:
Jakbyś się dostał do dolnej śruby mocującej alternator


Można to zrobić z góry od komory silnika czy trzeba spod auta ?

deejay - 19-05-2011, 22:43

Najpierw odkreceasz śrubę na rolce napinającej pasek od alternatora , następnie od góry odkręcasz śrubę do naciągu paska , poluzowujesz ją tyle ile potrzeba do demontażu paska , wtedy rolka sama zjeżdza w dól i pasek staje sie luzny, to wszystko :wink:
yaro1976 - 20-05-2011, 08:29

deejay napisał/a:
Najpierw odkreceasz śrubę na rolce napinającej pasek od alternatora , następnie od góry odkręcasz śrubę do naciągu paska , poluzowujesz ją tyle ile potrzeba do demontażu paska , wtedy rolka sama zjeżdza w dól i pasek staje sie luzny, to wszystko :wink:


jeżeli będzie ciężko odpuszczać po poluzowaniu rolki i popuszczeniu naciagu bierzesz przedłużkę i kilka puknięć w śrube naciągu, nie trzeba luzować alternatora, tym bardziej że tam dostęp jeszcze gorszy bo głębiej
odnośnie dostępu, na lewarek prawa strona, koło out, odkręcach osłonę plastikową (3 śruby, chyba 3 klipsy) i dostęp az miło robić, i wbrew pozorom szybciej niż gimnastykować się

coolluk - 20-05-2011, 18:10

yaro1976 napisał/a:
jeżeli będzie ciężko odpuszczać po poluzowaniu rolki i popuszczeniu naciagu bierzesz przedłużkę i kilka puknięć w śrube naciągu


No i właśnie tutaj wystąpił problem bo nie chce iść wogóle :/ tak jakby się zablokowała
Czy trzeba odkręcić nakrętkę wewnątrz rolki napinacza ? bo nie widzę sensu takiej operacji

gruchol - 20-05-2011, 20:45

coolluk, Wystarczy ja zluzować i napinacz powinien popuścić, a jak nie chce iść to mocniej stukać młotkiem ;)
coolluk - 20-05-2011, 20:53

gruchol napisał/a:
a jak nie chce iść to mocniej stukać młotkiem


Wykręciłem śrubę napinacza całkowicie rolkę uderzałem młotkiem przez przedłużkę klucza troszke poszło pasek jest luźniejszy ale nie ma szans go ściągnąć. Uderzałem do momentu az było słychać metaliczny dźwięk tak jakby był już koniec i zablokowało. Dziwne bo śruba taka długa a nic specjalnie nie było widać że rolka zmienia położenie

robertdg - 20-05-2011, 20:54

Poluzuj te dolną śrube.
yaro1976 - 20-05-2011, 20:59

coolluk napisał/a:
yaro1976 napisał/a:
jeżeli będzie ciężko odpuszczać po poluzowaniu rolki i popuszczeniu naciagu bierzesz przedłużkę i kilka puknięć w śrube naciągu


No i właśnie tutaj wystąpił problem bo nie chce iść wogóle :/ tak jakby się zablokowała
Czy trzeba odkręcić nakrętkę wewnątrz rolki napinacza ? bo nie widzę sensu takiej operacji


i masz rację, nie ma sensu, jak nie puszcza po poluzowaniu nakrętki na rolce i popuszczeniu na naciągu, to walisz młotkiem przez pręta w śrubę naciągu, jeżeli to nie pomaga to weź większy młotek! tam innej opcji nie ma
ostatecznie olać tą stronę i popuścić alternator

coolluk - 20-05-2011, 21:06

yaro1976 napisał/a:
jak nie puszcza po poluzowaniu nakrętki na rolce


o którą dokładnie chodzi nakrętkę bo się trochę już pogubiłem, odkręciłem prawie wszystkie śruby z rolki i bez wyraźnego rezultatu, muszę to jeszcze raz zobaczyć na spokojnie a nie pod presją czasu

yaro1976 - 20-05-2011, 21:54

coolluk napisał/a:
yaro1976 napisał/a:
jak nie puszcza po poluzowaniu nakrętki na rolce


o którą dokładnie chodzi nakrętkę bo się trochę już pogubiłem, odkręciłem prawie wszystkie śruby z rolki i bez wyraźnego rezultatu, muszę to jeszcze raz zobaczyć na spokojnie a nie pod presją czasu


nie no na rolce masz tylko jedną nakrętkę, która blokuje rolkę po naciągnięciu naciągiem od góry, co jeszcze "popuszczałeś"?

coolluk - 24-05-2011, 21:26

o dziwo po tym montażu i demontażu pasek już nie piszczy i na razie tak to zostawie za dużo nerwów mnie to kosztowało niech jeździ !


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group