To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - Przekaźnik rozrusznika

jawaldek - 20-05-2011, 12:40
Temat postu: Przekaźnik rozrusznika
Jak w temacie ==>> gdzie jest zamontowany przekaźnik rozrusznika w 2,8 TDI 1995 automat. Może Ktoś z Was ma symbol lub zdjęcie (ułatwi szukanie :wink: ) Zaczął terkotać,przekaźnik->> to pewne,w okolicach akumulatora na nadkolu lewym tylko znaleźć jest ciężko nawet metodą nasłuchową a nie chcę zbyt długo "terkotać" aby coś się nie nadpaliło/spaliło/zgrzało. W razie godziny "W" kupować oryginał czy może być ew jakiś zamiennik???


http://mudmania4x4.com.pl/

lukas 78 - 20-05-2011, 12:53

z tego co mi się zdaje to do rozrusznika prąd idzie bezposrednio ze stacyjki i nie masz tam przekaźnika , to co terkocze to moze być cewka-elektromagnes rozrusznika chyba ,że ktos dołożył sam przekaźnik
jawaldek - 20-05-2011, 15:01

Taką informację dostałem od mechanika po konsultacji telefonicznej===>>> podobno :shock: w tych starszych modelach właśnie tak jest. Tak w ogóle to..... gdzie/po której stronie jest rozrusznik :oops: Niby po kablach można znaleźć ale ....... bo to może faktycznie słychać
lukas 78 napisał/a:
cewka-elektromagnes rozrusznika
Co ciekawe to poruszałem kablami,dostępnymi w czarnej skrzyneczce (na nadkolu) przekaźnikami, dociągnąłem/dokręciłem klemy i jest OK. Ale nie lubię takich chwilowych awarii bo to potem w najmniej odpowiednim momencie :twisted: daje znać o sobie. Nie mogę np namierzyć gdzie jest "awaria" obrotościomierza raz jest a znowu nie ma.


http://mudmania4x4.com.pl/

lukas 78 - 20-05-2011, 16:59

problem możesz mieć po stronie kostki stacyjki co się często zdarza w japończykach
np. do samuraja jest gotowy kit do kupienia z przekaźnikiem. To odciąża stacyjkę bo idzie z niej tylko mały prąd do wzbudzenia przekaźnika. Chcesz mieć spokój to zmotaj sobie coś takiego:
http://www.zukioffroad.co...arter_relay.htm
wszystko jest prościutkie. Odpinasz tylko cienki przewód od wzbudzenia cewki rozrusznika i wpinasz wtyk 86 pod ten odpiety przewód a 87 do rozrusznika. Wtedy na wzbudzenie cewki rozrusznika idzie prąd prosto z akumulatora przez bezpiecznik 30 A a stacyjka bedzie wieczna.

[ Dodano: 20-05-2011, 17:20 ]
tu masz rozrusznik jak to 2,8
http://allegro.pl/mitsubi...1621200025.html

hajmanek - 20-05-2011, 17:58

Nie mogę np namierzyć gdzie jest "awaria" obrotościomierza raz jest a znowu nie ma.


http://mudmania4x4.com.pl/[/quote]

Z obrotomierzem mialem podobnie. Z tylu na zegarze jest potencjometr, troche nim w lewo i w prawo poruszalem i zaczal dzialac. W koncu kupilem cala deske z zegarami (mialala polamane plastiki, ale zegary ok) Wyminilem zegar i do dzisiaj dziala :mrgreen:

lukas 78 - 20-05-2011, 18:13

zimne luty mogły być
jawaldek - 20-05-2011, 20:34

lukas 78 napisał/a:
http://www.zukioffroad.co...arter_relay.htm
wszystko jest prościutkie.
taaa tylko że tego narzecza nie znam :wink: z jakiego to plemienia :lol: :lol: :lol: ale zapewne elektryk rozszyfruje to w mig.
hajmanek napisał/a:
W koncu kupilem cala deske z zegarami (mialala polamane plastiki, ale zegary ok) Wyminilem zegar i do dzisiaj dziala :mrgreen:
i chyba też tak zrobić muszę.
Ale po dokręceniu klemy jak na razie kręci ale..... dopóty dzban wodę itd itd


http://mudmania4x4.com.pl/

lukas 78 - 20-05-2011, 22:03

mogła być to przyczyna-słaby prąd w trakcie rozruchu
jeśli chodzi o tłumaczenie potrzebujesz zwykły najzwyklejszy przekaźnik samochodowy do tego bezpiecznik (30A) z obudowa taki na kablu. Do nózki przekaźnika 86 dajesz przewód cienki idacy do rozrusznika od stacyjki( ściągasz wsówkę z rozrusznika), do 87 dajesz ten wtyk na rozruszniku co szedł ten cienki kabel od stacyjki ,na wtyk 85 przekaxnika dajesz masę gdzieś z budy, na wtyk 30 dajesz plus bezpośrednio z akumulatora przez bezpiecznik 30 A i to cała polityka :)

rico.1 - 20-05-2011, 22:20

jawaldek napisał/a:
Ale po dokręceniu klemy jak na razie kręci
Taa :mrgreen:
Warto najpierw przeczyścić styki właśnie na klemie i na rozruszniku oraz na wtyku pod osłoną kolumny kierowniczej, a przy okazji będzie można tam stwierdzić czy coś się czasem nie ufajało.

Co do przekaźnika rozrusznika to chyba taki już jest, można sprawdzić: w konsoli pod radiem na środkowym wzmocnieniu deski rozdzielczej (za sterownikiem napędów i anteny radia), można go ewentualnie zamienić z jakimś ze skrzynki przekaźników przy aku.

A co do obroto(ścio)mierza :biggrin: to czujnik jest w pompie wtryskowej od strony głowicy i właśnie tam lubią się kabelki popsuć (przy pompie) - na chodzącym silniku poruszać nimi i obserwować co się dzieje na zegarze, sprawdzić wtyki na pompie (są 2), jeśli nie ma żadnych zmian to pozostaje potencjometr w liczniku, czyli porządnie wypryskać go np. sprayem do potencjometrów i po problemie :mrgreen:

lukas 78 - 20-05-2011, 23:29

czyżby mitsu poszło o krok do przodu :wink:
rico.1 - 20-05-2011, 23:53

lukas 78 napisał/a:
czyżby mitsu poszło o krok do przodu
bynajmniej w moim jest
Kiedyś go wypiąłem, bo myslałem że to od ABS, a tu zonk :twisted: : Misiek nie bangla :shock: :lol:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group