Pajero II - Przekaźnik rozrusznika
jawaldek - 20-05-2011, 12:40 Temat postu: Przekaźnik rozrusznika Jak w temacie ==>> gdzie jest zamontowany przekaźnik rozrusznika w 2,8 TDI 1995 automat. Może Ktoś z Was ma symbol lub zdjęcie (ułatwi szukanie ) Zaczął terkotać,przekaźnik->> to pewne,w okolicach akumulatora na nadkolu lewym tylko znaleźć jest ciężko nawet metodą nasłuchową a nie chcę zbyt długo "terkotać" aby coś się nie nadpaliło/spaliło/zgrzało. W razie godziny "W" kupować oryginał czy może być ew jakiś zamiennik???
http://mudmania4x4.com.pl/
lukas 78 - 20-05-2011, 12:53
z tego co mi się zdaje to do rozrusznika prąd idzie bezposrednio ze stacyjki i nie masz tam przekaźnika , to co terkocze to moze być cewka-elektromagnes rozrusznika chyba ,że ktos dołożył sam przekaźnik
jawaldek - 20-05-2011, 15:01
Taką informację dostałem od mechanika po konsultacji telefonicznej===>>> podobno w tych starszych modelach właśnie tak jest. Tak w ogóle to..... gdzie/po której stronie jest rozrusznik Niby po kablach można znaleźć ale ....... bo to może faktycznie słychać lukas 78 napisał/a: | cewka-elektromagnes rozrusznika | Co ciekawe to poruszałem kablami,dostępnymi w czarnej skrzyneczce (na nadkolu) przekaźnikami, dociągnąłem/dokręciłem klemy i jest OK. Ale nie lubię takich chwilowych awarii bo to potem w najmniej odpowiednim momencie daje znać o sobie. Nie mogę np namierzyć gdzie jest "awaria" obrotościomierza raz jest a znowu nie ma.
http://mudmania4x4.com.pl/
lukas 78 - 20-05-2011, 16:59
problem możesz mieć po stronie kostki stacyjki co się często zdarza w japończykach
np. do samuraja jest gotowy kit do kupienia z przekaźnikiem. To odciąża stacyjkę bo idzie z niej tylko mały prąd do wzbudzenia przekaźnika. Chcesz mieć spokój to zmotaj sobie coś takiego:
http://www.zukioffroad.co...arter_relay.htm
wszystko jest prościutkie. Odpinasz tylko cienki przewód od wzbudzenia cewki rozrusznika i wpinasz wtyk 86 pod ten odpiety przewód a 87 do rozrusznika. Wtedy na wzbudzenie cewki rozrusznika idzie prąd prosto z akumulatora przez bezpiecznik 30 A a stacyjka bedzie wieczna.
[ Dodano: 20-05-2011, 17:20 ]
tu masz rozrusznik jak to 2,8
http://allegro.pl/mitsubi...1621200025.html
hajmanek - 20-05-2011, 17:58
Nie mogę np namierzyć gdzie jest "awaria" obrotościomierza raz jest a znowu nie ma.
http://mudmania4x4.com.pl/[/quote]
Z obrotomierzem mialem podobnie. Z tylu na zegarze jest potencjometr, troche nim w lewo i w prawo poruszalem i zaczal dzialac. W koncu kupilem cala deske z zegarami (mialala polamane plastiki, ale zegary ok) Wyminilem zegar i do dzisiaj dziala
lukas 78 - 20-05-2011, 18:13
zimne luty mogły być
jawaldek - 20-05-2011, 20:34
lukas 78 napisał/a: | http://www.zukioffroad.co...arter_relay.htm
wszystko jest prościutkie. | taaa tylko że tego narzecza nie znam z jakiego to plemienia ale zapewne elektryk rozszyfruje to w mig. hajmanek napisał/a: | W koncu kupilem cala deske z zegarami (mialala polamane plastiki, ale zegary ok) Wyminilem zegar i do dzisiaj dziala | i chyba też tak zrobić muszę.
Ale po dokręceniu klemy jak na razie kręci ale..... dopóty dzban wodę itd itd
http://mudmania4x4.com.pl/
lukas 78 - 20-05-2011, 22:03
mogła być to przyczyna-słaby prąd w trakcie rozruchu
jeśli chodzi o tłumaczenie potrzebujesz zwykły najzwyklejszy przekaźnik samochodowy do tego bezpiecznik (30A) z obudowa taki na kablu. Do nózki przekaźnika 86 dajesz przewód cienki idacy do rozrusznika od stacyjki( ściągasz wsówkę z rozrusznika), do 87 dajesz ten wtyk na rozruszniku co szedł ten cienki kabel od stacyjki ,na wtyk 85 przekaxnika dajesz masę gdzieś z budy, na wtyk 30 dajesz plus bezpośrednio z akumulatora przez bezpiecznik 30 A i to cała polityka
rico.1 - 20-05-2011, 22:20
jawaldek napisał/a: | Ale po dokręceniu klemy jak na razie kręci | Taa
Warto najpierw przeczyścić styki właśnie na klemie i na rozruszniku oraz na wtyku pod osłoną kolumny kierowniczej, a przy okazji będzie można tam stwierdzić czy coś się czasem nie ufajało.
Co do przekaźnika rozrusznika to chyba taki już jest, można sprawdzić: w konsoli pod radiem na środkowym wzmocnieniu deski rozdzielczej (za sterownikiem napędów i anteny radia), można go ewentualnie zamienić z jakimś ze skrzynki przekaźników przy aku.
A co do obroto(ścio)mierza to czujnik jest w pompie wtryskowej od strony głowicy i właśnie tam lubią się kabelki popsuć (przy pompie) - na chodzącym silniku poruszać nimi i obserwować co się dzieje na zegarze, sprawdzić wtyki na pompie (są 2), jeśli nie ma żadnych zmian to pozostaje potencjometr w liczniku, czyli porządnie wypryskać go np. sprayem do potencjometrów i po problemie
lukas 78 - 20-05-2011, 23:29
czyżby mitsu poszło o krok do przodu
rico.1 - 20-05-2011, 23:53
lukas 78 napisał/a: | czyżby mitsu poszło o krok do przodu | bynajmniej w moim jest
Kiedyś go wypiąłem, bo myslałem że to od ABS, a tu zonk : Misiek nie bangla
|
|
|