[04-13]Colt CZx - Colt ze skrzynia allshift
paw1992 - 20-05-2011, 17:29 Temat postu: Colt ze skrzynia allshift Zastanawiam się nad zakupem colta z 2005-2008 roku z ta sekwencyjna skrzynia biegów. W związku z tym mam pewne pytanko. Większość automatów ma tryb P(do postoju i uruchamia on mechaniczna blokadę kół) jednak w tym mitsubishi nie znalazłem takiej opcji jest tylko Neutral. Otóż mam pewne obawy odnośnie zimy, kiedy autko będzie musiało stać na wzniesieniu z włączonym biegiem jałowym i ręcznym hamulcem(który może zamarznąć). Czy mitsubishi jakoś inaczej rozwiązało ten problem, zrobili coś zamiennego z trybem P(park)?? Proszę o odpowiedz:) i opinie odnośnie tej sekwencyjnej skrzyni:)
tomusn - 03-04-2012, 19:12
odświeżę bo znam odpowiedź.
w zalezności od pozycji auta:
pod górkę: koła w przeciwną do krawężnika i gasisz na 1
z górki: koła w stronę krawężnika i gasisz na wstecznym
Luk - 03-04-2012, 20:54
To ja dopiszę się w tym wątku...
Allshift to ta skrzynia "normalna" z automatycznym sprzęgłem?
Otóż jechałem Coltem (tym najnowszym, zastępczym) z taką skrzynią. Powiem tak: tragedia.
Jeździłem już automatami, takimi klasycznymi, nie jeździłem "tiptronikami". Ale ta skrzynia po prostu biegi zmienia w tempie szachisty! Jadę spokojnie, 50-60 km/h, widzę lukę no to gaz w podłogę i... i... i... i nie zdążyłem Ruszam spod świateł i... i... i mnie zaczynają objeżdżać. Byłem najwolniejszy ze wszystkich samochodów...
Wszystko się zmieniło, jak przełączyłem na manual - stąd widzę, że to nie kwestia silnika (1.3). Oczywiście nadal bieg zmienia wolno (wolniej niż automat z 1996 r.), ale przynajmniej ja decyduję kiedy Ale nie o to chodzi w skrzyni automatycznej.
Powiedzcie, czy takie zachowanie skrzyni to norma? Auto miało przebieg ok. 20000 km, więc chyba nie powinno być zajeżdżone...
miwedrych - 04-04-2012, 08:46
Witam
Od stycznia jestem użytkownikiem colta z allshiftem.
Jestem bardzo zadowolony z tej skrzyni. Trzeba jedynie dostosować się do jej programu. Ręcznego trybu używałem jedynie jak na drodze było lodowisko.
Luk - 04-04-2012, 11:19
miwedrych, nie czujesz np. kolosalnej różnicy pomiędzy jazda z TYM automatem a jazdą z normalną skrzynią manualną?
Bo jak ja jeździłem innymi automatami, to generalnie prędkość zmiany biegów była porównywalna z normalną skrzynią manualną.
Bo może rzeczywiście coś z tą skrzynią w Colcie było nie tak...
miwedrych - 04-04-2012, 13:54
Czuję kolosalną różnicę. Szczególnie stojąc w korku A tak poważnie: Biegi zmienia "pasażer" więc kierowca w tym czasie się "nudzi". Wg mnie czas zmiany biegu tylko subiektywnie się wydłuża. Musimy pamiętać, że jest to skrzynia manualna z kilkoma siłownikami, które zmieniają biegi i naciskają sprzęgło. Mi to nie przeszkadza. Jak jadę delikatnie to zmiana biegu też jest delikatna. Jak depnę podczas wyprzedzania to skrzynia fajnie redukuje z międzygazem i w miśku budzi się demon Zmiany następują bardzo szybko z minimalnym zawahaniem na samym początku operacji. Tzn. jak wcisnę pedał gazu do końca, komputer chwilę "myśli".
W klasycznym automacie nie występuje rozsprzęglenie napędu. Silnik z kołami cały czas jest połączony więc nie odczuwamy przerwy w "ciągnięciu"
BlueBanana - 09-08-2012, 15:23
Witam. Odświeżę trochę temat. Jestem posiadaczem Colta CZ5 od 2008r. z silnikiem 1.3 i allshiftem. Autko ma 84 tys. km. przebiegu ( regularnie serwisowane w ASO ). Chciałbym się dowiedzieć ile taka skrzynia mniej więcej wytrzymuje kilometrów i czy występują przy niej jakieś awarię?
miwedrych - 29-03-2013, 11:47
Też spróbuję odgrzać tego kotleta. Już minął rok jak użytkuję allshifta. W zasadzie to nadal jestem zadowolony z tego półautomatu. Jest tylko jeden problem. Jak silnik trochę postoi, np 8 godzin to skrzynia podczas zmiany biegu potrafi kilka razy szarpnąć. Jak już się zagrzeje to jest wszystko ok. W serwisie oczywiście nie widzą problemu. Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Pozdrawiam.
artpla1978 - 01-05-2013, 10:49
W moim też sporadycznie występowało szarpnięcie ale tylko zimą przy większym mrozie podczas pierwszej zmiana z 2 biegu na 3. potem już było OK
Odnośnie wrażeń z jazdy wydaje mi się że ten z manualną skrzynią (5biegów) jest bardziej wołowaty , a w skrzyni allshift jako że jest 6 przełożeń autko fajnie się zbiera na każdym biegu już od niskich obrotów.
Natomiast co do prędkości z jaka następuje zmiana biegu to mam odczucie że nie ma większej różnicy jeśli porównać do starszych automatów. Wcześniej jeżdziłem renault 19 z automatem - tam chyba nawet zmieniało wolniej , potem chevroletem lumina z automatem i tu w zasadzie szybkość zmiany była taka sama. Jedynie do czego trzeba się na początku przyzwyczaić to to że prawdziwy automat ciągnie zawsze po wciśnięciu gazu nawet podczas zmiany przełożenia, a allshift podczas zmiany biegu jedzie rozpędem.
Lept0N - 20-07-2013, 16:00
miwedrych napisał/a: | Jest tylko jeden problem. Jak silnik trochę postoi, np 8 godzin to skrzynia podczas zmiany biegu potrafi kilka razy szarpnąć. Jak już się zagrzeje to jest wszystko ok. |
Też tak miałem, wystarczy wymienić akumulator na nowy i problem znika. Ja zanim do tego doszedłem to już zdążyła mi się zapalić lampka błędów silnika.
Coltem z tym półautomatem mam już zrobione ponad 150 000 km i bardzo szybko zmienia mi biegi bez szarpnięć, jestem nim zadowolony, poza tym że wymaga dobrego akumulatora (74Ah) to nic się na razie nie dzieje.
miwedrych - 22-07-2013, 08:01
Też doszedłem do tego, że szarpnięcia mają związek z akumulatorem. . Chociaż w ASO twierdzili, że to nie ma nic wspólnego. Wystarczy co jakiś czas doładować prostownikiem i problem znika. Tylko czy to jest normalne? samochód ma 1.5 roku.
Lept0N - 22-07-2013, 18:02
miwedrych napisał/a: | ...Tylko czy to jest normalne? samochód ma 1.5 roku... |
Ja mam samochód z 2006r. i już drugi raz wymieniałem akumulator, średnio mi wychodzi ok. 50 000km i wymiana, tyle że ja większość jeżdżę poza miastem, w trybie miejskim szybko siadają akumulatory, szczególnie jak długo się stoi w korkach (akumulatory niedoładowane tracą swoje parametry, zachodzą w nich nieodwracalne procesy chemiczne, np. akumulator całkowicie rozładowany trwale się uszkadza, jest to przeciwieństwo do akumulatorów litowo-jonowych, które odwrotnie lubią być rozładowywane do zera - wykonuje się specjalne formatowania) Nie oszczędzaj pieniędzy na dobry akumulator, ja ostatnio kupiłem akumulator 74Ah z 750A prądem rozruchu, myślę że mi dłużej wytrzyma. Chociaż nie jest to zbyt normalne żeby Tobie akumulator wytrzymał tylko 1.5 roku, może masz wadliwy alternator i Ci kiepsko go ładuje, albo samochód stał przez całą zimę i się wówczas sporo rozładował trwale zaniżając swoje parametry...?
|
|
|