To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA3A/W 2.4] Problem z odpalaniem na zimnym silniku

M_A_V - 20-05-2011, 19:21
Temat postu: [EA3A/W 2.4] Problem z odpalaniem na zimnym silniku
jeszcze nie zdążyłem pochwalić się nowym nabytkiem a już uderzam na forum z problemem
nabyłem piękne czarne cudeńko od naszego użytkownika o niku Zed , auto jest na prawdę w super stanie ale nie o tym będę pisał
chodzi o motor 2.4 GDi
od dwóch dni za każdym razem gdy odpalam na zimnym silnik pracuje bardzo nierówno tak jakby na jeden cylinder nie palił, po ok 1 min wpada w tryb awaryjny (mruga kontrolka chceck engine) po zgaszeniu i natychmiastowym ponownym uruchomieniu problem znika jak ręką odjął nic się nie dzieje na postoju i podczas jazdy nawet ostrej!
wymrugałem błąd 92 (dwa długie i 9 krótkich mrugnięć) oznacza to jakiś problem z przepustnicą tylko nie za bardzo wiem jak to ugryźć .. czy jest ktoś kto ma więcej doświadczenia z GDI bo ja wymiękam to dla mnie nowość..
wraz z poprzednim właścicielem który oczywiście nie zostawił mnie samego na pastwę losu stawiamy na przepustnicę którą należało by wyregulować tylko jak i u kogo bo w mojej mieścinie to same "złote rączki"..

robertdg - 20-05-2011, 19:28

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=63384
M_A_V - 20-05-2011, 19:36

robertdg napisał/a:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=63384


To rozumiem że mam zacząć od wymiany TPS ? tylko bardzo dziwi mnie to że dzieje się tak tylko przy pierwszym odpaleniu każde kolejne jest już normalne nawet nie muszę czekać 5 s ...

robertdg - 20-05-2011, 19:40

Nie czytałeś uwaznie, przepustnica jest zintegrowana, poczytaj dokładniej wątek i pochodne, temat był wałkowany wielokrotnie.
M_A_V - 20-05-2011, 19:54

jeszcze przed założeniem tematu poczytałem trochę działaniach jakie można podjąć przy takich objawach no i:

- przepustnica czyszczona 200 km temu wg metody z forum
- komputer zresetowany + nauka obrotów wg procedury z forum

z tego co czytam pozostaje mi tylko wysłanie przepustnicy do regeneracji i regulacji skoro to jest źródło problemu

radek79 - 20-05-2011, 20:16

błąd 92 oznacza błąd sterownika położenia przepustnicy czyli nie długo regeneracja
M_A_V - 20-05-2011, 20:59

orientujecie się może jaki jest koszt regeneracji? czytałem że ktoś z forum się tym zajmuje
radek79 - 20-05-2011, 21:15

zajmuję się tym Bartek
M_A_V - 20-05-2011, 21:54

a słyszeliście może o hallotronowych czujnikach TPS? na jednej z aukcji allegro piszą że są praktycznie bezawaryjne ?!

w razie co link :

aukcja

radek79 - 21-05-2011, 07:10

słyszałem że te czujniki to taki bardziej zabieg marketingowy służący usunięciu wady odklejania się magnesu w przepustnicy
M_A_V - 21-05-2011, 20:16

czyli pic na wodę jak to powiadają
a wracając do mojego problemu to chyba na razie oleje sprawę dziś wystarczyło że dwa razy zaadaptowałem przepustnicę i odpalił normalnie :mrgreen:

slowix - 22-05-2011, 22:46

siemka wam. mam taki mały problem od wczoraj szaleją mi wolne obroty jak zatrzymuje się na światłach to mi gaśnie albo ledwo kręci z począdku myślałem ze to przez gaz ale dzisiaj to samo miałem na bęzynie pod powiedcie coś
Samhain - 23-05-2011, 08:45

Widzę że coraz więcej Misiów ma problemy z odpalaniem ... razem z FJ_Mikiem walczymy już z tym trochę i pełno rzeczy było już sprawdzane generalnie zostaje mi do przełożenia przepływka :D i sprawdzenie co wtedy się będzie działo :) ale generalnie to problem jest uciążliwy i dosyć częsty w Mitsubishi... pytanie tylko CO GO POWODUJE!! :-X bo do tego nie możemy dojść a serwis plichty radzi odłączyć na kilka godzin aku.. Mike jak wróci z piekła gdzie podpisał pakt z diabłem (dusza za wyregulowanie wolnych obrotów :lol: ) ma mieć kabel więc też będzie można coś więcej powalczyć.


P.S. Fajnie by było jak by w końcu powstał na ten temat jeden porządny temat gdzie każdy opisuje co już robił co wymienił i jakie dokładnie są tego wszystkiego objawy w jego Misiu... co by mogło nas w końcu doprowadzić do jakiegoś sensownego rozwiązania...

M_A_V - 23-05-2011, 12:38

Samhain napisał/a:
Widzę że coraz więcej Misiów ma problemy z odpalaniem ... razem z FJ_Mikiem walczymy już z tym trochę i pełno rzeczy było już sprawdzane generalnie zostaje mi do przełożenia przepływka :D i sprawdzenie co wtedy się będzie działo :) ale generalnie to problem jest uciążliwy i dosyć częsty w Mitsubishi... pytanie tylko CO GO POWODUJE!! :-X bo do tego nie możemy dojść a serwis plichty radzi odłączyć na kilka godzin aku.. Mike jak wróci z piekła gdzie podpisał pakt z diabłem (dusza za wyregulowanie wolnych obrotów :lol: ) ma mieć kabel więc też będzie można coś więcej powalczyć.


P.S. Fajnie by było jak by w końcu powstał na ten temat jeden porządny temat gdzie każdy opisuje co już robił co wymienił i jakie dokładnie są tego wszystkiego objawy w jego Misiu... co by mogło nas w końcu doprowadzić do jakiegoś sensownego rozwiązania...


w 100% popieram ! w końcu nic się nie dzieje bez przyczyny gdzieś zawsze jest źródło problemu

Samhain - 24-05-2011, 09:00

a ja mam pytanie czy może mi ktoś podać na której stronie jest opis elektryki do krokówki i TPSa ?? ja się zastanawiam czy u mnie to nie jest czasami problem z masą ... bo przy obciążeniu silnika spadają mi obroty a jak odpalam na zimnym to obroty faluja pomiędzy 500 - 750 a alternator wogóle nie ładuje aku...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group