To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Gaśnie silnik w trakcie hamowania !!!!!

Adam44444 - 21-05-2011, 18:34
Temat postu: Gaśnie silnik w trakcie hamowania !!!!!
Mamy problem. Czasami się zdarza, że jak hamuje np. na światłach to wyłącza mi się silnik. Jeśli ktoś się orientuje z czym może być problem to będe wdzięczny za odpowiedź.
Sedan 97r 116 KM 1.8

jolly69 - 21-05-2011, 19:12

może być problem z serwem hamulca, serwo korzysta z podciśnienia z silnika i przy mocnym hamowaniu objawia się to przeważnie lekkim spadkiem obrotów
Adam44444 - 21-05-2011, 19:36

czyli musze zrobic przegląd układu hamulcowego ??
daron64 - 21-05-2011, 21:01

Hamujesz tzn sprzeglo i hamulec? Zanim za serwo sie zabierzesz to chyba pierwsze co to krokowiec w takim wypadku
Adam44444 - 21-05-2011, 21:42

Pójdę do norauto zrobie przegląd układu hamulcowego i okaże się co jest przyczyną gaśnięcia silnika.
CARAMBA1 - 22-05-2011, 00:27

Nie wiem jak w Krakowie ale norauto bym odradzał.
daron64 - 22-05-2011, 14:19

sorry koledzy ale nie uwazacie, ze szukanie przyczyn gasniecia silnika podczas hamowania zaczynac od sprawdzenia ukladu hamulcowego to tak jakos od konca szukanie i takie lekko przekombinowane? Bo rozumiem, ze jak pisales ze na dojezdzie do swiatel, czyli dojezdzasz, sprzeglo, hamulec?czyli obroty Ci spadaja do predkosci obrotowych biegu jalowego i wtedy gasnie?
jolly69 - 22-05-2011, 22:50

racja, opisz kiedy gaśnie, czy przy gwałtownym hamowaniu, czy jak wciskasz sprzęgło, czy zawsze, czy w określonych warunkach ?? i daj spokój z norauto, może dadzą rade olej wymienić i to wszystko..
daron64 - 22-05-2011, 23:05

Adam44444 napisał/a:
Pójdę do norauto zrobie przegląd układu hamulcowego i okaże się co jest przyczyną gaśnięcia silnika.


Fajnie to zabrzmialo(czy jak to ujac w przypadku tekstu). Cos jak "pojde do dentysty i dowiem sie dlaczego boli mnie maly palec u nogi". Oczywiscie zart..no i tak jak jolly69 napisal-wiecej szczegolow trzeba.

wichura1 - 23-05-2011, 09:42

Gdy samochód się toczy i masz puszczony gaz, silnik krokowy powinien trzymać minimalnie około 1000-1100 obrotów/min. Dopiero po całkowitym zatrzymaniu obroty spadają do około 850/min. Przy dodatkowym obciążeniu typu: serwo hamulców, klima, wspomaganie, krokowiec podbija minimalne obroty. Czy podbija łatwo sprawdzić, odpalasz silnik i stojąc na luzie (bez dotykania gazu) kręcisz kierownicą. Po dokręceniu do końca wzrasta gwałtownie obciążenie silnika i silnik krokowy powinien od razu podbić obroty. Jak puścisz ciśnienie w układzie wspomagania spadnie i silnik krokowy powinien zareagować zmniejszeniem obrotów. To samo się dzieje przy włączeniu klimy.
Adam44444 - 24-05-2011, 18:28

jak hamuje to mi gaśnie. Chcę skręcić - wyhamowyuje i skręcam i gaśnie mi silnik . Średnio raz na pięć razy.
jolly69 - 24-05-2011, 18:53

zapytam dla przyzwoitości - LPG nie masz ?? Jeżeli nie to rzeczywiście trzeba by się krokowcem zająć..
remi - 26-05-2011, 22:43

jolly69 - podepnę się. Mi też się czasem przytrafi, że silnik na światłach zgaśnie, jednak może dwa trzy razy w miesiącu. Dodam tylko, że mam gaz, więc może to być to? Dzieje się to wtedy jak jadę na biegu bez dodawania gazu, potem wciskam sprzęgło i obroty silnika spadają, nie muszę nawet hamulca naciskać. Zauważyłem, że dzieje się to dosyć często jednak zazwyczaj silnik nie gaśnie, trochę spadną obroty ale potem dojdą do siebie.
Ja mam sekwencje BRC, napisz czy u Ciebie tez się tak dzieje i co może być przyczyną.

Saqu - 26-05-2011, 22:48

remi, a na PB dzieje się to samo??, wiem, że przy takiej częstotliwości ciężko sprawdzić..
remi - 28-05-2011, 19:54

NA PB też się tak dzieje, jednak mam na to swoją teorię. Może błędną ale mam. Jak jeszcze nie miałem gazu to robiłem coś przy aucie i musiałem odłączyć akumulator. Po podłączeniu przez jakieś dwa tygodnie tez mi tak spadały obroty przy stawaniu, potem objaw zniknął. Po założeniu gazu tez wszystko było OK do czasu odłączenia akumulatora, jednak coś robiłem i też go musiałem odłączyć i od tej pory tak jest. Uczenie obrotów jak na forum nic nie daje, możne trzeba pojeździć dwa tygodnie na benzynie ale przy dzisiejszej cenie paliwa ... Myślę że emulator wtrysków z instalacji gazowej sprawia, że komputer nie może się nauczyć obrotów. Jednak mogę być w błędzie.
A i jeszcze jedno; Obciążenie silnika nie gra roli mogę mieć wszystkie odbiorniki wyłączone i włączone nie ma to żadnego znaczenia.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group