To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] 2001 rok świeci kontrolka ładowania

grzesiekryn - 22-05-2011, 08:59
Temat postu: [Cari 1.6] 2001 rok świeci kontrolka ładowania
Witam od przedwczoraj mam taki problem a mianowicie zapaliła się kontrolka ładowania ale co lepsze akumulator jest dobrze ładowany i ma dobre napięcie ok 13V co prawda napoczątku jak wsiadłem do samochodu w ogolę wyglądało to jakby nie miał prądu jakby padł do zera ale wyczyściłem klemy i jak ręką odjął alternator został sprawdzony u elektryka i wszystko jest ok tylko pozostaje jedno pytanie dlaczego świeci kontrolka od ładowania dodam ze na innym akumulatorze także świeci proszę o szybka pomoc bo nie wiem czy to coś drobnego czy raczej poważnego
robertdg - 22-05-2011, 09:15

Napięcie ładowania 13V :?:
grzesiekryn - 22-05-2011, 09:21

no nie może się trochę pomyliłem jeszcze śpię przepraszam :) to jest napięcie na akumulatorze jak przyłożę miernik do aku to tyle pokazuje
Saqu - 22-05-2011, 09:36

to albo masz dziwny miernik albo coś nie tak, na aku sprawdzałeś na odpalonym silniku?
na aku powinno być 12v przy zgaszonym silniku

grzesiekryn - 22-05-2011, 09:45

no jakoś tak jest 12 z groszami nie cale 13 no może nawet 12,5 ale przejdźmy do rzeczy co z tą kontrolką ??

[ Dodano: 22-05-2011, 09:58 ]
przed chwila byłem sprawdzić jeszcze raz dokładnie napięcie na zgaszonym silniku wynosi ono 12,7V a na zapalonym silniku 15,2V

fuegos - 22-05-2011, 10:01

Napiecie sprawnego, naladowanego aku to 12.6V (powinien takie trzymac kilka miesiecy). Na pracujacym silniku napiecie ladowania powinno byc w granicach 13.8V-14.5V - wszelkie wartosci ponizej lub powyzej sa nieprawidlowe. Zaraz po wylaczeniu silnika napiecia rzedu 13-13.5V sa normalne.
grzesiekryn - 22-05-2011, 10:07

jakieś porady co mam zrobić z tą kontrolka ?? :cry:
fuegos - 22-05-2011, 11:17

sprawdzic czy napiecie ladowania miesci sie w przedziale ktory podalem.
grzesiekryn - 22-05-2011, 12:38

już pisałem ze napięcie na zapalonym silniku wynosi 15V ponad
Saqu - 22-05-2011, 12:53

to lepiej sprawdzić regulator napięcia czy czasem się nie krzaczy, bo jak się wykrzaczy całkiem to sam alternator potrafi podawać 60V napięcia, a to Ci może sfajczyć całą instalację elektryczną i możliwe, że auto pójdzie z dymem...

Nie muszę mieć racji... ale lepiej to sprawdzić.

fuegos - 22-05-2011, 16:10

regulator napiecia do wymiany.
plecho1 - 23-05-2011, 00:02

Albo do wymiany baterie w mierniku. Przy słabej baterii pomiar napięcia będzie zawyżony. Ja bym proponował sprawdzić jeszcze jakimś innym miernikiem.
Ale jeśli kontrolka świeci ciągle to raczej ten nieszczęsny regulator napięcia.
Chyba najtańszą opcją będzie kupno używanego sprawnego alternatora albo dopasowanie regulatora jakiegoś tańszego niż oryginalny.

wichura1 - 23-05-2011, 09:51

Jeżeli masz 15.2V i nadal będziesz jeździł możesz przeładować akumulator i popalić elektronikę w samochodzie. 14,4V to optymalne napięcie ładowania, a jeżeli masz włączone światła 14V .
grzesiekryn - 23-05-2011, 19:46

regulator jest dobry a mechanik powiedzial mi ze to bląd komputera i dlatego ładowanie swieci
wichura1 - 23-05-2011, 19:56

Po pierwsze komputer nie ma nic do kontrolki ładowania, po drugie sam powiedziałeś, że masz 15,2V, po trzecie zmień mechanika bo nie ma pojęcia o tym o czym mówi. Wszelkie błędy komputera objawiają się zapaleniem kontrolki: "check engine",a nie innych.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group