Eclipse - Techniczne - Nie utrzymuje obrotów przy dużym obciążeniu
Damian_Eclipse - 22-05-2011, 09:31 Temat postu: Nie utrzymuje obrotów przy dużym obciążeniu Problem polega na tym że jak włączę klime, albo cos co potrzebuje duzo energii to obroty silnika spadaja na okolo 500-600 rpm i sie dlawi. Im wieksze obciążenie mu dam tym spada na nizsze obroty. Jakies pomysly? Oczywiscie nauka obrotow zrobiona.
szeskey - 22-05-2011, 20:12
a sprawdzałeś napięcie na alternatorze ?
Damian_Eclipse - 22-05-2011, 22:26
nie sprawdzalem. A jakie powinno byc?
Tiamat - 22-05-2011, 22:50
a może krokowiec? wydaje mi się, że jest odpowiedzialny właśnie za utrzymanie odpowiednich obrotów biegu jałowego np. przy włączeniu klimy powinien podnieść obroty do właściwej wartości.
ps. nie ma problemów z obrotami na zimnym silniku?
szeskey - 22-05-2011, 23:37
krokowy chyba by szalał nawet bez obciążenia na wolnych na luzie by falował ,a przy odjęciu obroty by spadały niebezpiecznie nisko ,ładowanie na poziomie 12,9-13,1 standardowo .Sprawdzisz to podłączając miernik do klem przy załączonym silniku ,dajesz mu lekko w piec i patrzysz jak napięcie rośnie
Damian_Eclipse - 23-05-2011, 13:52
tez myslalem o krokowcu, ale komputer nie wyswietla zadnego bledu, a poza tym juz wymienialem krokowca. Na zimnym silniku czasami tez tak ma ze jak przygazuje to obroty spadaja nisko ale tylko na moment i zaraz sie podnosza. Nie wiem czy to moze miec jakis zwiazek ale nie ma ssania
marekrybnik89 - 24-05-2011, 16:49
ja bym jednak sprawdził korkowiec chwila roboty i masz pewność, a komputer nie zawsze wyświetla błąd na krokowym, ewentualnie może lambda się dopala i źle odczytuje potrzebna mieszankę
Lisciu - 26-07-2011, 21:42
Wdł mnie może być to wina alternatora, tzn regulatora napięcia, bo gdyby to była wina korkowca to tak jak mówił "szeskey" silnik czy obciążony czy nie i tak by szalał na obrotach. Może tez masa jest kiepska:)
MATi1G - 28-07-2011, 18:48
Jak jeździsz bez włączonej klimy ogrzewania szyby to obroty są normalne lub lekko spadają i się normują,tak? a jak włączyć to zaczynają się wariacje ... jeśli tak to to w 99% przypadków jest to silniczek krokowy ,a 1% to alternator(regulator napięcia) ,kondensatory w ECU,akumulator, lub coś innego, jeśli silniczek krokowy jest padnięty,uszkodzony czyli nie działa komputer nie wywala błędu...
w Twoim przypadku to jest krokowy który pod obciążeniem już nie daje rady ,a bez jeszcze jakoś ciągnie, wiem bo już to przerabiałem....
najlepiej kupić nowy krokowy a nie bawić się w używki...
http://www.topendpower.pl...0gt+galant.html
tu możesz kupić , troche kosztuje ale jest nowy i na 100% sprawny ja u nich brałem 3 lata temu i nie ma problemów z nim do tej pory
|
|
|