[XX-92]Lancer C6x i starsze - Skrzynia GTi
Zielu - 23-05-2011, 16:59 Temat postu: Skrzynia GTi Mam następujący problem, skrzynia z Lancera GTi C68A, z którego będę robił swap ma pęknięte mocowanie do poduszki. Jest to skrzynia o oznaczeniu F5M22 1VPKK MF9696. Z kolei w moim dieslu skrzynia jest w idealnym stanie z oznaczeniem F5M22 1FRKC NG0556. Wszędzie w manualach podają jedynie początkowe oznaczenia skrzyni; w tym wypadku F5M22. Wynika z tego że skrzynia w Lancerze 1.8D jest taka sama jak w GTi 4G67. Mylę się czy mam rację, ktoś wie? Czy może po prostu są takie same obudowy skrzyni, a w środku inne "flaki"? Bardzo by mi pomogło gdybym nie musiał nic kombinować ze skrzynią...
Pozdrawiam.
mario mario - 23-05-2011, 19:06
Mogą ale nie muszą. Aby uniknąć kosztów skontaktuj się z fachowcem od skrzyń, chyba, ze na forum jest taki, tu na podpowiedziach można się przejechać i narazić na koszty. Być może jest osoba, która przerabiała już ten temat, jeżeli nie nie ryzykuj. Możesz też przyspawać łapę.
Zielu - 23-05-2011, 20:21
Spawania wolałbym uniknąć, zwłaszcza że nie mam tego urwanego kawałka...jutro zadzwonię po prostu do ASO, niech sprawdzą po numerach czy to są te same skrzynie. Wszelkie podpowiedzi mile widziane, dzięki
mario mario - 23-05-2011, 20:54
Wszystko tylko nie ASO. Wiesz gdzie pracują prawdziwi fachowcy - napewno nie w ASO, tam mają tylko katalogi i numery i na tym bazują, mało kto na tym forum korzysta z podpowiedzi fachowców z ASO, ale to twoja sprawa jak postąpisz. Skrzynia niby taka sama, ale tylko model, a parametry przenoszonego momentu mogą być różne, skrzynia od słabszego silnika może nie wytrzymać obciążeń przy przenoszeniu większego momentu. Co do manuali to nie wiem jak jest, w asb napewno tak jest jak pisałem, skrzynia musi mieć te same parametry.
R-Man - 23-05-2011, 21:57
diesel ma wyższy moment obrotowy od benzy, możliwe że ma bardzo zbliżony, albo nawet wyższy niż w GTi. Ja bym pozostawił skrzynie od diesla, różnią się zapewne przełożeniami (diesel może mieć krótsze przełożenia)
Maretzky85 - 23-05-2011, 22:00
To jest dokładnie taka sama skrzynia prawdopodobnie, a jeśli już to dieslowa będzie miała dłuższe przełożenia
Zielu - 24-05-2011, 01:23
R-Man napisał/a: | diesel ma wyższy moment obrotowy od benzy, możliwe że ma bardzo zbliżony, albo nawet wyższy niż w GTi. Ja bym pozostawił skrzynie od diesla, różnią się zapewne przełożeniami (diesel może mieć krótsze przełożenia) |
A i tu się mylisz Silnik 4D65 ma moment ok. 113nm a 4G67 ok. 165nm
Co do sprawdzania w ASO-wiadomo, kompetentnych ludzi można tam szukać na próżno, chociaż bywają wyjątki, natomiast jak gościowi z działu "części" w komputerze wyjdzie że to ta sama skrzynia, nie ma możliwości żeby coś namieszał (raczej.. ). Też mi się wydaje że jest to ta sama skrzynia, przełożenia również, diesel ma max. 6k/rpm a benzynka 9k/rpm Więc na innym silniku biegi zmienia się przy zupełnie innej prędkości...No nic w razie czego będziemy kombinować, jeszcze się upewnie. Dzięki!
Bazz - 24-05-2011, 12:44
rozpiska skrzyni od GTi:
http://www.akadia.ru/_pag...xMDAwMS5qcGc%3D
rozpiska skrzyni od diesla:
http://www.akadia.ru/_pag...DAxLmpwZw%3D%3D
na moje oko to powinny być takie same
Zielu - 24-05-2011, 14:08
Dzięki wielkie, czegoś takiego właśnie szukałem
|
|
|