To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Lancer C6x i starsze - Skrzynia GTi

Zielu - 23-05-2011, 16:59
Temat postu: Skrzynia GTi
Mam następujący problem, skrzynia z Lancera GTi C68A, z którego będę robił swap ma pęknięte mocowanie do poduszki. Jest to skrzynia o oznaczeniu F5M22 1VPKK MF9696. Z kolei w moim dieslu skrzynia jest w idealnym stanie z oznaczeniem F5M22 1FRKC NG0556. Wszędzie w manualach podają jedynie początkowe oznaczenia skrzyni; w tym wypadku F5M22. Wynika z tego że skrzynia w Lancerze 1.8D jest taka sama jak w GTi 4G67. Mylę się czy mam rację, ktoś wie? Czy może po prostu są takie same obudowy skrzyni, a w środku inne "flaki"? Bardzo by mi pomogło gdybym nie musiał nic kombinować ze skrzynią...
Pozdrawiam.

mario mario - 23-05-2011, 19:06

Mogą ale nie muszą. Aby uniknąć kosztów skontaktuj się z fachowcem od skrzyń, chyba, ze na forum jest taki, tu na podpowiedziach można się przejechać i narazić na koszty. Być może jest osoba, która przerabiała już ten temat, jeżeli nie nie ryzykuj. Możesz też przyspawać łapę.
Zielu - 23-05-2011, 20:21

Spawania wolałbym uniknąć, zwłaszcza że nie mam tego urwanego kawałka...jutro zadzwonię po prostu do ASO, niech sprawdzą po numerach czy to są te same skrzynie. Wszelkie podpowiedzi mile widziane, dzięki ;)
mario mario - 23-05-2011, 20:54

Wszystko tylko nie ASO. Wiesz gdzie pracują prawdziwi fachowcy - napewno nie w ASO, tam mają tylko katalogi i numery i na tym bazują, mało kto na tym forum korzysta z podpowiedzi fachowców z ASO, ale to twoja sprawa jak postąpisz. Skrzynia niby taka sama, ale tylko model, a parametry przenoszonego momentu mogą być różne, skrzynia od słabszego silnika może nie wytrzymać obciążeń przy przenoszeniu większego momentu. Co do manuali to nie wiem jak jest, w asb napewno tak jest jak pisałem, skrzynia musi mieć te same parametry.
R-Man - 23-05-2011, 21:57

diesel ma wyższy moment obrotowy od benzy, możliwe że ma bardzo zbliżony, albo nawet wyższy niż w GTi. Ja bym pozostawił skrzynie od diesla, różnią się zapewne przełożeniami (diesel może mieć krótsze przełożenia)
Maretzky85 - 23-05-2011, 22:00

To jest dokładnie taka sama skrzynia prawdopodobnie, a jeśli już to dieslowa będzie miała dłuższe przełożenia :)
Zielu - 24-05-2011, 01:23

R-Man napisał/a:
diesel ma wyższy moment obrotowy od benzy, możliwe że ma bardzo zbliżony, albo nawet wyższy niż w GTi. Ja bym pozostawił skrzynie od diesla, różnią się zapewne przełożeniami (diesel może mieć krótsze przełożenia)


A i tu się mylisz :P Silnik 4D65 ma moment ok. 113nm a 4G67 ok. 165nm :)

Co do sprawdzania w ASO-wiadomo, kompetentnych ludzi można tam szukać na próżno, chociaż bywają wyjątki, natomiast jak gościowi z działu "części" w komputerze wyjdzie że to ta sama skrzynia, nie ma możliwości żeby coś namieszał (raczej.. :lol: ). Też mi się wydaje że jest to ta sama skrzynia, przełożenia również, diesel ma max. 6k/rpm a benzynka 9k/rpm :twisted: Więc na innym silniku biegi zmienia się przy zupełnie innej prędkości...No nic w razie czego będziemy kombinować, jeszcze się upewnie. Dzięki! :)

Bazz - 24-05-2011, 12:44

rozpiska skrzyni od GTi:

http://www.akadia.ru/_pag...xMDAwMS5qcGc%3D

rozpiska skrzyni od diesla:

http://www.akadia.ru/_pag...DAxLmpwZw%3D%3D

na moje oko to powinny być takie same

Zielu - 24-05-2011, 14:08

Dzięki wielkie, czegoś takiego właśnie szukałem :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group