Carisma - Techniczne - [Cari 1.6 HD 98r.] Zaciśnięty hamulec.
pitu90 - 24-05-2011, 21:14 Temat postu: [Cari 1.6 HD 98r.] Zaciśnięty hamulec. Witam. Problem polega na tym ze prawe przedni koło bardzo się grzeje i jak podniosłem to ledwo się kręci.. klocki zostały zmienione cylinderek i cały zacisk dokładnie przeczyszczony ale w dalszym ciągu dzieje się to samo ... co można jeszcze z tym zrobić ? może ktoś miał podobny problem ?
bravo99 - 25-05-2011, 06:14
jeśli to nie wina układu hamulcowego, mogłoby to wskazywać na zatarte łożysko/piastę
plecho1 - 25-05-2011, 06:42
A co zostało przeczyszczone, tłoczek i prowadnice też? A co z uszczelkami (zestawem naprawczym cylinderka), też były wymieniane? Najlepiej zdemontuj cylinderek, jeśli po odkręceniu lekko zejdzie a koło dalej ciężko będzie się obracać, to jak napisał bravo99, może być wina łożyska.
pitu90 - 25-05-2011, 11:03
byłem z tym u mechanika i niby wyczyścił wszystko bo widziałem jak to skręcał i po odpowietrzeniu było ok przejechałem kawałem zahamowałem i dalej to samo;/ jeszcze zamówiłem dzisiaj przewód hamulcowy ten elastyczny zobaczymy co będzie po wymianie.
jolly69 - 25-05-2011, 20:00
jeżeli masz ABS to może być wina pompy ABS, która niezależnie steruje każde koło, może nie cofać ciśnienia z przewodu i wtedy cały czas hamuje koło, przewód to raczej nie ma nic do rzeczy, jeżeli nie cieknie to po co go wymieniać ?? jeżeli wszystko przeczyszczone to ten ABS jedynie mi do głowy przychodzi
pitu90 - 25-05-2011, 21:00
dobra przewód wymieniony i jest trochę lepiej jeszcze stawia minimalny opór ale już nie wielki i się tak nie grzeje jak wcześniej. Pojeżdżę kilka dni i zobaczymy co będzie się dziać.
.. Mam ABS na pompie też było odpowietrzane ale dalej było to samo...
Hugo - 25-05-2011, 21:47
jolly69 napisał/a: | przewód to raczej nie ma nic do rzeczy, jeżeli nie cieknie to po co go wymieniać ?? | Mylisz się, może mieć dużo do rzeczy, a mianowicie rozwarstwiony wewnątrz hamuje powrót płynu hamulcowego i zacisk "nie puszcza".
plecho1 - 26-05-2011, 06:44
Aby sprawdzić czy to wina ciśnienia w układzie wystarczy, spuścić ciśnienie odpowietrznikiem. Jeśli wina ciśnienia to koło powinno zacząć się obracać normalnie. Jeśli dalej będzie zblokowane to wina tłoczka cylinderka lub prowadnic.
|
|
|