To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Zachowanie samochodu po wypięciu, wahacza górnego, gi

Szymek18 - 26-05-2011, 09:31
Temat postu: [EAxA] Zachowanie samochodu po wypięciu, wahacza górnego, gi
Witam
Od jakiegoś czasu po przeczytaniu tematów o wypięciu sworznia wahacza prostego jeżdżę jak na szpilkach. Wiemy co się dzieje jeżeli wypnie się sworzeń wahacza prostego, a jak jest z innymi wahaczami? Co się stanie jak np (odpukać) pęknie lub wypnie się banan albo wahacz górny? Głównie chodzi mi o to czy samochód po takiej usterce będzie do opanowania? Ja już przygotowuję się do wymiany zawieszenia bo coś się dzieje ale chciałbym wymienić teraz tylko proste a resztę trochę później jeżeli będzie coś wypukane. Szukałem odp ale niestety nic nie znalazłem dlatego postanowiłem założyć ten temat.

sampler - 26-05-2011, 09:39

Jezeli peknie wahacz dolny lub gorny lub wypnie sie dolny/gorny sworzen to kolo traci kąt czyli zmienia sie geometria zawieszenia. Efekt auto sciagnie w lewo lub prawo.
Jesli sprawa dotyczy banana to kolo pojdzie do tylu tracac zbieznosc.

robertdg - 26-05-2011, 10:41

Szymek18 napisał/a:
Co się stanie jak np (odpukać) pęknie lub wypnie się banan
W tym wypadku o wiele łatwiej opanować auto, niż jakby wypiłą się sworzeń górnego bądź dolengo prostego wahacza, jeżeli chodzi o wypięcie sworznia górnego wahacza, bądź dolnego prostego przy większych prędkościach niż 30km/h równe jest z katastrofą.
Szymek18 - 28-05-2011, 09:28

Dzięki za odp. Będę musiał dokładnie spr całe zawieszenie bo widzę, że z tym nie ma żartów. Nie słyszałem żeby komuś wypiął się górny, lepiej to porządnie spr, nie chcę być pierwszy któremu w czasie jazdy coś się z nim stało. Pozdrawiam
kochajj - 29-05-2011, 09:23

robertdg napisał/a:
Szymek18 napisał/a:
Co się stanie jak np (odpukać) pęknie lub wypnie się banan
W tym wypadku o wiele łatwiej opanować auto, niż jakby wypiłą się sworzeń górnego bądź dolengo prostego wahacza, jeżeli chodzi o wypięcie sworznia górnego wahacza, bądź dolnego prostego przy większych prędkościach niż 30km/h równe jest z katastrofą.


mi odleciał dolny przy 140 km/h .... na szczescie nic sie nie stało :)
jak naciskałem hamulec auto było sterowalne. po puszczeniu hamulca nie dało się sterować autem...

polaff - 29-05-2011, 09:51

kochajj napisał/a:
mi odleciał dolny przy 140 km/h .... na szczescie nic sie nie stało :)
jak naciskałem hamulec auto było sterowalne. po puszczeniu hamulca nie dało się sterować autem.


to miałeś "troszkę" szczęścia - tylko przytomność umysłu Cię uratowała...

ja zawsze starałem się nie używać auta od momentu stwierdzenia dużych luzów do momentu naprawy. Nie liczę PAjero bo tam wiecznie coś jest rozwalone, ale to inna historia...

Grzegosh - 29-05-2011, 10:05

u mnie objawy były takie, że jak dodawałem gazu auto ściągało w prawo a jak puszczałem to wracał do jazdy na wprost. Jadąc do mechanika wypiął się sworzeń wyciągnął półoś ze skrzyni a koło uszkodziło nadkole i błotnik.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group