Outlander II GEN Techniczne - Drżenie kierownicy
Grzesq - 26-05-2011, 14:08 Temat postu: Drżenie kierownicy Po wymianie opon na letnie zaczeła mi drgać kierownica przy prędkości ok 110km/h, po ponownym wyważeniu było lepiej ale nadal drgała. Kolejne wyważenie i zamiana kół z przodu na tył prawie pomogła,ale... w przedziale 130-140km kierownica delkatnie drży...
Zastanawiam się nad wyważeniem kół na samochodzie, tylko czy jest sens ? Do tej pory wszystko było OK, więc może szukać przyczyny nie w kołach ? Samochodu nie ściąga, zużycie opono równomierne. Czy może to być bicia od piasty/tarczy hamulcowej ?
Andrew - 26-05-2011, 14:28
Grzesq wyważasz w jednym serwisie?
michu300 - 26-05-2011, 14:30
Może opony się po zimie lekko wypaczyły?
DJ Fazi - 26-05-2011, 14:39
Już o tym wyważaniu gdzieś było, podobno bardzo trudno wyważyć 18" felgi do Outka. Trzeba wyważać w zakładzie z bardzo dokładnym sprzętem.
Antyey - 26-05-2011, 16:01 Temat postu: Re: Drżenie kierownicy
Grzesq napisał/a: | [...] Czy może to być bicia od piasty/tarczy hamulcowej ? | Jakieś pół roku temu miałem podobny problem w swoim Outku. Przy prędkościach powyżej 120-130 km/h drgania na kierownicy. Okazało się, że winne są tarcze. Po wizycie w serwisie (tarcze zostały przetoczone) problem już się nie pojawiał.
lexus - 26-05-2011, 17:25
Kurcze a ja po zimie nie wyważałem kół dodatkowo wymieniłem tarcze i nic nie drży ale pech
mitsu00 - 26-05-2011, 17:47 Temat postu: Re: Drżenie kierownicy
Grzesq napisał/a: | Po wymianie opon na letnie zaczeła mi drgać kierownica przy prędkości ok 110km/h, po ponownym wyważeniu było lepiej ale nadal drgała. Kolejne wyważenie i zamiana kół z przodu na tył prawie pomogła,ale... w przedziale 130-140km kierownica delkatnie drży...
Zastanawiam się nad wyważeniem kół na samochodzie, tylko czy jest sens ? Do tej pory wszystko było OK, więc może szukać przyczyny nie w kołach ? Samochodu nie ściąga, zużycie opono równomierne. Czy może to być bicia od piasty/tarczy hamulcowej ? | Mialem identyko problem w zeszlym roku przy zamianie z zimowych na letnie. Chyba ze 2 razy mi wywazali i bylo to samo. W koncu umylem i wyczyscilem cale kola lacznie ze strona wewnetrzna i ponownie wywazylem. Problem zniknal. Teraz zawsze przed zalozeniem kol, myje je gruntownie i to sie sprawdza w 100%.
MetalMania - 26-05-2011, 19:05
Kolega mój miał też takowy problem w Insigni z napędem na 4. Ponoć na samochodzie się nie da przy napędzie wszystkie kółka. Ale w Wawie jest warsztat, wyważają koła imitując warunki drogowe, łącznie z przekręcaniem opon na felgach, a na koniec maszyna pokazuje, które koło gdzie założyć. Efekt ponoć rewelacyjny. Jak coś, zdobędę namiary
mitsu00 - 26-05-2011, 19:18
MetalMania napisał/a: | Kolega mój miał też takowy problem w Insigni z napędem na 4. Ponoć na samochodzie się nie da przy napędzie wszystkie kółka. Ale w Wawie jest warsztat, wyważają koła imitując warunki drogowe, łącznie z przekręcaniem opon na felgach, a na koniec maszyna pokazuje, które koło gdzie założyć. Efekt ponoć rewelacyjny. Jak coś, zdobędę namiary | Na logike: Wywazamy 18'' letnie kola po zimowym zastoju. Od srodka zaschnieta smola i inne dodatki. Przejezdzamy kilkaset km. Syf odpada i pozostaje nam bicie. A ze 18'' w OII sa dosc wrazliwe na wywazenie, problem murowany predzej czy pozniej.
Gunner - 26-05-2011, 21:12
kolego ,zdejmij ponownie kola wez szlifierke lub druciana szczote i zplanuj (usun nierownosci) powierzchnie pomiedzy felga a czolem piasty.po drugie oczysc felgi wewnatrz ! Powinno pomoc
Grzesq - 26-05-2011, 21:37
andrew84 napisał/a: | Grzesq wyważasz w jednym serwisie? |
Nie byłem w dwóch, w pierwzym zmieniałem opony z zimowych na letnie i przy okazji waważali, póżniej byłem dwa razy w drugim.Najpierw wyważenie, póżniej przełożenie z tyłu na przód kół plus wyważenie.
MetalMania napisał/a: | w Wawie jest warsztat, wyważają koła imitując warunki drogowe, łącznie z przekręcaniem opon na felgach, a na koniec maszyna pokazuje, które koło gdzie założyć. Efekt ponoć rewelacyjny. Jak coś, zdobędę namiary |
Jeżeli możesz podaj namiary na ten warsztat, proszę
MetalMania - 26-05-2011, 21:39
Jutro zdobędę namiary i napiszę
lexus - 26-05-2011, 23:09
mitsu00 napisał/a: | . W koncu umylem i wyczyscilem cale kola lacznie ze strona wewnetrzna i ponownie wywazylem |
Cytat: |
kolego ,zdejmij ponownie kola wez szlifierke lub druciana szczote i zplanuj (usun nierownosci) powierzchnie pomiedzy felga a czolem piasty.po drugie oczysc felgi wewnatrz | Zawsze tak robię zanim schowam kółka do garażu ..Kto smaruje ten jedzie
MetalMania - 27-05-2011, 16:38
podaję namiary- Firma Serwis Gum, ul. Okaryny 15, www.serwisgum. pl
Grzesq - 30-05-2011, 09:21
MetalMania napisał/a: | podaję namiary- Firma Serwis Gum, ul. Okaryny 15, www.serwisgum. pl |
Wielkie dzięki - podjadę tam w tygodniu może coś pomogą, dam znać o rezultacie
|
|
|