To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Lancer C6x i starsze - trzęsie sie kierownica przy hamowaniu

Anonymous - 27-05-2011, 16:10
Temat postu: trzęsie sie kierownica przy hamowaniu
koledzy mam taki problem ostatnio w moim lancerze przy hamowaniu trzęsie się kierownica, koledzy powiedzieli mi ze to wina felg, może je gdzieś zgoiłem bo jeżdżę na niskim profilu, zdjąłem wiec alusy i założyłem stalówki i jest to samo, wie ktoś jaka jest tego przyczyna?
rosomak1983 - 27-05-2011, 16:25

krzywe tarcze hamulcowe
Anonymous - 27-05-2011, 16:26

w jaki sposób mogłem z krzywic tarcze hamulcowe?
Owczar - 27-05-2011, 18:21

leigimas, przegrzałeś a potem np wjechałeś w kałużę lub po prostu przegrzałeś. Miałem to samo w lancerze. Teraz jedyna możliwość to wymiana tarcz.
R-Man - 28-05-2011, 11:12

dokładnie. Najlepiej weź czujnik zegarowy i zmierz bicie tarczy
Btw jakbyś miał skrzywioną felgę, to czuł byś przy niskich prędkościach ze auto zaczyna lekko "skakać" na boki (np w jeździe w korku)

jurekschroda - 28-05-2011, 12:46

Podczepię się pod temat....
Też miałem problem z biciem przy hamowaniu - choć właściwie to było bardziej słyszalne niż odczuwalne. Pierwsza myśl - wymiana tarcz.
Po wymianie i klocków bicie jest trochę mniejsze, ale nadal występuje. Niezależnie od wymiany ciągle czuć narastające drgania na kierownicy przy prędkości powyżej 120.

Wymieniłem: opony, tarcze, klocki, pozamieniałem miejscami felgi i nadal to samo :?

Jakieś rady mądre głowy :| :?:

p.s. auto nie "skacze" na boki podczas jazdy np w korku, przebieg to ok 182 tkm.

R-Man - 28-05-2011, 12:52

sprawdź luzy w zawieszeniu, koła masz dobrze wyważone?
jurekschroda - 28-05-2011, 13:44

Są wyważane przy zmianie opon, czyli 2 x w roku - bez zmian :|
Taka ciekawostka - im większa prędkość, tym drgania są mniej odczuwalne na kierownicy, a bardziej odczuwalne... no jakby to powiedzieć.... całym samochodem ( przodem) - czuć je w kabinie :|

Hugo - 28-05-2011, 18:49

jurekschroda napisał/a:
Taka ciekawostka - im większa prędkość, tym drgania są mniej odczuwalne na kierownicy, a bardziej odczuwalne... no jakby to powiedzieć.... całym samochodem ( przodem) - czuć je w kabinie
W jakim stanie są tylne amortyzatory?
Jockerr - 29-05-2011, 00:12

A koła dokręcone? :D
Anonymous - 29-05-2011, 13:05

a u mnie oprócz trzęsienia kierownica przy hamowaniu, strasznie tez grzeją się tarcze hamulcowe, przejadę 100m zahamuje delikatnie i dotknąć nie idzie.
krzychu - 29-05-2011, 13:21

leigimas napisał/a:
a u mnie oprócz trzęsienia kierownica przy hamowaniu, strasznie tez grzeją się tarcze hamulcowe, przejadę 100m zahamuje delikatnie i dotknąć nie idzie.


Możliwe że masz już zdębiałe przewody hamulcowe. Płyn pod ciśnieniem przechodzi, ale już nie wróci i klocek jest dociśnięty do tarczy. Potem dochodzi do przegrzania tarczy - zwichrowania itd itp.

A tarczę można jeszcze ewentualnie spróbować przetoczyć o ile będzie to tanio i jeszcze tarcza ma wymiary minimalne.

Jockerr - 30-05-2011, 22:21

Toczenie może pomóc, ale tarcza nie może być przegrzana!
rus_one - 10-06-2011, 15:33

Toczenie w lancerku i colcie (w tym modelu) jest bez sensu ponieważ do zdjęcia tarcz trzeba rozebrać piastę a to kończy się zazwyczaj wymianą łożyska bo się rozsypuje przy rozbieraniu.
illmatic - 10-06-2011, 17:56

Miałem podobny problem zmieniłem tarcze, klocki , łożyska i jest rewelacyjnie, wiec kolego lepiej przystąp do wymiany tarcz a toczenie sobie odpusć, jak tu piszą koledzy jest to nie opłacalne.Tylko pamiętaj żeby przed wymianą kupić jakieś markowe części i lożyska do piast bo stare mogą przeżyć choć nie muszą , ale skoro będziesz miał wszystko na wierzchu to wymieniaj na nowe, wkońcu to Ty tym jeździsz wiec auto musi się zatrzymać zawsze:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group