[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - przebiegi na LPG
bastek - 28-05-2011, 20:10 Temat postu: przebiegi na LPG no to zakładam nowy temat
proszę podawać przebieg na LPG, ew. jaka instalacja, jaki silnik, problemy
ja zaczynam
silnik 1,5
instalacja BRC, bez lubryfikacji
przebieg 20.000 km na gazie, 65000 łącznie
problem - butla wystaje w bagażnikua, spalony zawór do odbijania (na jednej stacji mi przepompowali i spalili), czasem kontrolki ile gazu mi wariują
jarel - 28-05-2011, 21:48
silnik 1,8
instalacja BRC, z lubryfikatorem
przebieg 45.000 km
z racji tego że to sportback butla nie wystaje tylko półka bagażnika musi być uniesiona
mi również czasem kontrolki ilości gazu wariują
spalanie - jazda mieszana do 11,5
RalfPi - 30-05-2011, 07:25
silnik 1.8
instalacja BRC - Sequent 24 MY07
Wilelozawór toroidalny
zbiornik toroidalny 38 l(poj. roboczej)
reduktor - Genius MB
cena 3'900
przebieg 23 kkm
spalanie 10l/100km
Problemy/wady:
- trochę mniej miejsca w bagażniku
- delikatnie gorsze osiągi (chyba)
- to koniec...?
Zalety:
-mniejsze koszty
-większy zasięg
jac - 30-05-2011, 23:23
RalfPi napisał/a: | silnik 1.8
instalacja BRC - Sequent 24 MY07
Wilelozawór toroidalny
zbiornik toroidalny 38 l(poj. roboczej)
reduktor - Genius MB
cena 3'900 |
Szczecin drogi jest, wlozylem do swojego instalacje - dokladnych danych nie pamietam, cos tam STAG 300, wtryski HAMA, zbiornik poj.roboczej ok.42l i za calosc zaplacilem 3200. Aha instalacja z lubryfikatorem i w najdrozszej wersji.
przebieg narazie malutki bo okolo 2tys
wady: najwiekszy to podloga bagaznika powedrowala o 7cm w gore, osiagi w sesie przyspieszenie deeeeelikatnie mniejsze
zalety: na jednym zbiorniku zalanym za okolo 100pln zasieg 400km w miescie
ko5a - 31-05-2011, 08:45
Witam,
prośba abyście dopisali czy macie silnik przystosowany do LPG.
Przymierzam się do dołączenia do grupy gaziarzy. (silnik 1.8 nie przystosowany do instalacji gazowej)
RalfPi - 31-05-2011, 11:46
Przystosowany - dodatkowy tysiąc zł.. a od 3kkm śmigam za, niemal, pół ceny:)
Montaż gazu w nieprzystosowanym autku..? Coś więcej może Kolega Jac podpowie:)
megas1 - 31-05-2011, 12:09
ko5a napisał/a: | Witam,
prośba abyście dopisali czy macie silnik przystosowany do LPG.
Przymierzam się do dołączenia do grupy gaziarzy. (silnik 1.8 nie przystosowany do instalacji gazowej) |
Podłączam się do tematu - dawniej mówiło sie, że jedynym ograniczeniem są plastikowe kolektory (tzn zwiekszone ryzyko awarii). Nie chce mi się wierzyć że silnik Miska jest jakiś bardziej wrażliwy niż silniki innych producentów.
jac - 31-05-2011, 18:40
Suplement do wypowiedzi:
Silnik NIE zostal fabrycznie przystosowany do instalacji LPG.
To poniekat wymusilo zainstalowanie instalacji z lubryfikatorem
[ Dodano: 31-05-2011, 17:52 ]
megas1 napisał/a: | Podłączam się do tematu - dawniej mówiło sie, że jedynym ograniczeniem są plastikowe kolektory (tzn zwiekszone ryzyko awarii). |
to nie ntak do konca, plastikowe kolektory w przypadku starszych modeli instalacji - nie sekwencyjnych, czyli z "wtryskiem" montowanym za filtrem powietrza "lubily" sobie strzelic i wtedy potrafily rozerwac kolektor z plastiku, wyjsciem byl montaz instalacji sekwencyjnych ktore juz nie strzelaly. Teraz problemu nie ma poniewaz prawie wszedzie montuje sie kolektory z platiku i to wymusza niejako montaz sekwencji. Problem jedynie ze wspolpraca z komputerem czyli sondami lambda (szczegolnie tej ostatniej) czyli problem w takim doborze mieszanki i innych czynnikow zeby wyeliminowac problemy z tzw obcym paliwem lub za uboga/bogata mieszanka co spowoduje raz blad w komputerze (check engine) i w konsekwencji moze (nie musi) wprowadzic silnik w tryb serwisowy a dwa co moze spowodowac (i przy mieszance za ubogiej czesto powoduje) uszkodzenie silnika. Problemy te eliminuje sie montujac instalacje wspolpracujaca z komputerem w samochodzie i na biezaco dobierajaca parametry pracy instalacji (in real time) oraz montujac lubryfikacje co wg jednych pomaga a wg drugich udaje ze pomaga. - ja jako laik zaliczam sie do tych pierwszych i jak na razie check engine mi sie nie zaswiecilo, tyle tylko ze moja instalacja porownuje wskazania komputera ze wzorcem i koryguje je w czasach rzedu milisek. -----podobno
megas1 - 31-05-2011, 18:55
jac napisał/a: | Suplement do wypowiedzi:
Silnik NIE zostal fabrycznie przystosowany do instalacji LPG.
To poniekat wymusilo zainstalowanie instalacji z lubryfikatorem |
95% zagazowanych samochodów również nie jest przystosowanych do LPG, poza ostatnio wypuszczanymi seriami przystosowanymi do LPG (niby eko). i chodzi mi o to czy silnik Miska jest bardziej nieprzystosowany niż te 95 % zagazowanych.
bastek - 31-05-2011, 20:33
ja mam plastikowy kolektor w staryszym samochodzie, i nigdy strzału nie maiłem. mam taką klapkę zamontowaną, jest OK instalacja II gen, mieszlnikowa
a tak na marginesie - o LPG dyskutujemy w innym wątku, to proszę o przebiegi, uwagi
Birkhof - 21-10-2011, 17:54
Witam, Jak wyglądają Wasze przebiegi na gazie po kolejnym pół roku ?
RalfPi - 30-11-2011, 09:15
Witam, witam - odświeżam temat:)
Przebieg ogólny 33k na gazie 30kkm - póki co bez problemu:)
Pali 10.5(paliwko z Lotos'a po 2,82:)
bastek - 08-01-2012, 10:07
kolejny mój wpis
50.000 na lpg, 94.000 ogólnie
zaczynają falować obroty na zimnym na benzynie. na ciepło - bez problemu.
spalanie mi wzrosło (miałem 7,2 teraz jest 7,8) ale i czas przejazdu do pracy się skrócił - znaczy sie mocniej pedał cisnę
przy 100.000 jadę te mityczne szkalnki/zawory sprawdzać, wymieniać - w wielu wątkach o tym jest
stefanski83 - 25-03-2012, 18:10
Bastek dawaj odrazu te niusy z zaworami jak tylko zrobisz bo ciekawość mnie zjada no bo jeszcze nie założyłem gazu a twój 1.5 ma taką samą głowice jak mój 1.8?
orientując się?
RalfPi - 26-03-2012, 08:13
bastek1 napisał/a: | kolejny mój wpis
50.000 na lpg, 94.000 ogólnie
zaczynają falować obroty na zimnym na benzynie. na ciepło - bez problemu.
spalanie mi wzrosło (miałem 7,2 teraz jest 7,8) ale i czas przejazdu do pracy się skrócił - znaczy sie mocniej pedał cisnę
przy 100.000 jadę te mityczne szkalnki/zawory sprawdzać, wymieniać - w wielu wątkach o tym jest |
No to przebieg na LPG zacny, zacny. I widać jakoś Lancer daje radę z gazem .. Nie?
Ja się zbieram na przegląd, ale coś się zebrać nie mogę.
Na gazie zjeździłem już.. jakieś 37kkm. Z samego rana też mi "falują obroty" - trwa to jakieś 10 sekund... Delikatne falowanie w zakresie - 1000 - 1400 rpm(jakiś 1 Hz).
A jak to u Ciebie bastek1 wygląda z tym falowaniem?
Aha - spalanie 10 l/100km LPG. (Lotos 2.83 - w Szczecinie).
Jazda - różna - czasem sportowa, a czasem eco-driving.
|
|
|