To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E52A 1.8] Tuning Mitsu 1.8 85KW

zdzio - 29-05-2011, 21:32
Temat postu: [E52A 1.8] Tuning Mitsu 1.8 85KW
Witam mam gala z 94r 115 konnego srebrnego w 100 % na serii z przebiegiem 75000 i zerem gram rdzy :)
oprócz felg bo mam 16' alusy.
Chciałbym go zmodyfikować bo jest nie ukrywająć goły i wesoły,
nie ma elektryki ani zadnych takich pierdoł.
Na początek chciałbym się dowiedzieć co można zrobić żeby miał większą moc,
od czego zacząc? jak można upiększyć , co zmienić co sie opłaca zrobic?
Licze na wasze bardziej dosiwiadczone propozycje.
Głównie interesuje mnie podniesienie mocy.

mitsu_pl - 30-05-2011, 14:01

Najprościej i myślę najtaniej, jest zrobić Swap np. na 2.0 V6. Metody podnoszenia mocy, bez większej ingerencji w silnik i jego oprogramowanie nie będą zadowalające. Taki przyrost, w Twoim przypadku, to maks 10KM, a przy tym możesz popsuć jego wizerunek (buczący tłumik, a auto nie jedzie, czyli wieś tańczy...)..., Jeżeli jednak chciałbyś krzesać moc z tego silnika, to już musisz gotówkę liczoną w tys. zł wyłożyć... (robienie głowicy, ostrzejszy wałek, strojenie komputera...) to może dać większy wzrost mocy (ok. 15-20KM - razem ze 30-35KM), ale koszty nie są adekwatne do osiągów. Sprawa do poważnego przemyślenia!
zdzio - 30-05-2011, 23:52

dzięki za rade :)
tom11 - 31-05-2011, 23:01

zdzio napisał/a:
Witam mam gala z 94r 115 konnego srebrnego w 100 % na serii z przebiegiem 75000


musimy się kiedyś spotkać chciałbym porównać, mój ma jedno zero więcej przebiegu :mrgreen:

[ Dodano: 31-05-2011, 23:04 ]
a swoją droga to dobra myśl zrobić przekłake silnika, całego angola w V-ce można kupić za 3 tys.

maro275 - 01-06-2011, 08:29

Dokładnie kolego i to będzie najtańszym i najłatwiejszym kosztem wg tego co zyskasz po tej przekładce. Do tego v6 to inaczej brzmi :) i wtedy można już fajnie mruczący wydech zrobić :)
Krejzi - 01-06-2011, 13:02

śmiem twierdzić, że taniej bedzie sprzedac tego dolozyc troszke i znalezc wersje z V6 ;)
tom11 - 01-06-2011, 21:23

Krejzi napisał/a:
śmiem twierdzić, że taniej bedzie sprzedac tego dolozyc troszke i znalezc wersje z V6


tylko znajdz bez rdzy!!!

jacek11 - 01-06-2011, 21:52

Możesz zyskać dziesięć koni,montując graty z wcześniejszej wersji silnika,która miała 126 km.Zdaje się,że tylko tłoki są inne,więc koszta nie powinny być powalające 8)
andi18 - 02-06-2011, 00:07

jacek11 napisał/a:
Możesz zyskać dziesięć koni,montując graty z wcześniejszej wersji silnika,która miała 126 km.Zdaje się,że tylko tłoki są inne,więc koszta nie powinny być powalające 8)

z tego co wiem wersja 126KM była klepana do 96', równolegle ze 115konną, to tak OT
co do tematu uważam że jeśli masz bez rdzy to bardziej opłaci się przekładka, ale jeśli już to tylko na v6:)

zdzio - 17-06-2011, 12:52

tom11 napisał/a:
zdzio napisał/a:
Witam mam gala z 94r 115 konnego srebrnego w 100 % na serii z przebiegiem 75000


musimy się kiedyś spotkać chciałbym porównać, mój ma jedno zero więcej przebiegu :mrgreen:

[ Dodano: 31-05-2011, 23:04 ]
a swoją droga to dobra myśl zrobić przekłake silnika, całego angola w V-ce można kupić za 3 tys.


nie ma problemu, możemy sie umówic, albo przyjedź w któryś piątek o 21 pod olimp
na zlot jcf u :)

[ Dodano: 17-06-2011, 12:58 ]
blache mam ładniutką bez korozji, troszke rysek jest ale to nie jest nowy samochód,
jeżdze nim rok i przez cały czas ekspolatacji tego auta dopiero teraz mi łożysko poszło, ale to i tak po jeździe bokami po torze ;) tak to żero problemów ;)
mocy troszke brakuje ale to nie najwiekszy problem bo najbardziej wkurza mnie to że jest goła i wesoła wersja, nie ma ona nic ani poduchy ani lusterka elektrycznego, coprawda mozna zamontowac wszystko ale nie warta skórka za wyprawke. narazie puki co bede nim jeździł ;) a jak znajde okazyjnie jakieś v6 2.0 albo 2.5 koniecznie w hatchbacku i w full opcji to bede bardzo szczęścliwy :) )

Krejzi - 18-06-2011, 00:13

Cytat:
blache mam ładniutką bez korozji

to są takie ? :lol:

Ja jednak nadal uwazam, że lepiej, szybciej i moze taniej, sprzedac i znalezc porządaną wersje.
( jesli chodzi o sam silnik to rzeczywiscie może i przekładka, ale co do reszty gratów... ).
Ja tam jestem zadowolony z mojego 2.0 niby szukałem v6 ale nie jest zle :) mniej wydaje na swiece i przewody ;) ))

co do wersji 2.5 to widzialem ze 2 na allegro ale w kiepskim stanie, jesli ktos ma w dobrym to na pewno nie sprzedaje ;) sam bym sobie takie cos sprawił.

areksz121 - 18-06-2011, 05:49

Krejzi napisał/a:

Ja tam jestem zadowolony z mojego 2.0 niby szukałem v6 ale nie jest zle :) mniej wydaje na swiece i przewody ;) ))



No nie powiedziałbym... :) Platynki wytrzymują do 100 000km, tak więc jak dla mnie, to ze 2 lata z głowy :) 300zł za świeczki (NGK), a kabelki dobre za 160zł :) Poprzednie nie wiem kiedy były zakładane, ale musiały więcej jak 100tys przejechać (Denso), bo już nieźle były nadpalone i jedynie na gazie przerywał lekko. Na obecnej konfiguracji 90% jazdy na LPG już 20 tys i nic się nie dzieje :wink:

gabriel86 - 28-06-2011, 10:12

Panowie... V6 6A12 występuje w 3 wersjach.... 150km / 172km / 200km , dwie ostatnie montowane w FTO... Czy ktoś się orientuje czym różni się 6A12 z Galanta E54A od tego w FTO?
Może warto kupić anglika FTO i z tego swapa zrobić ?

Owczar - 28-06-2011, 10:23

gabriel86 napisał/a:
Może warto kupić anglika FTO i z tego swapa zrobić ?


No to już lepszy pomysł. Myślę, że różni się głównie górą silnika i spokojnie da radę przełożyć z wiązką silnika i małe mody wiązki w kabinie. Z tego co wiem, to chyba ma głowice mivec... V6 plus zmienne fazy rozrządu- marzenie :D

gabriel86 - 28-06-2011, 10:42

Mivec - to te zmienne fazy rozrządu, coś jak VVTi? ... a ta wersja bez Mivec, która ma 172KM, na zdjęciach silnik wygląda jak lustrzane odbicie tego z galanta.... czy jest szansa pogrzebać przy V6 szeroko dostępnej na polskim rynku ( w przeciwieństwie do FTO ), tak aby zbliżyć się mocą i momentem do wartości z FTO?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group