To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - wyzszosc "drozszych" paliw?

Mis_Uszatek - 31-05-2011, 04:34
Temat postu: wyzszosc "drozszych" paliw?
Witam
Temat paliwa do O2 juz sie pojawil ale ja mam troszke inne pytanie.
Na czym polega wyzszosc "drozszych" paliw typu V-power na Shell czy Verva na Orlen? od zwyklego ON?
Mowiac szczerze w necie za wiele nie znalazlem, a na stacji pan dal mi tylko ulotke... a widze tu na forum ze niektorzy laja te "lepsze" paliwa. Czy faktycznie ma to wplyw na uzytkowanie silnika i osiagi czy to tylko chwyt reklamowy?
Czy na przyklad dobrze sobie raz na miesiac zalac lepszym paliwem auto?

MetalMania - 31-05-2011, 08:15

Gdy odbierałem samochód i zadałem pytanie o paliwo, powiedzieli mi, żeby lać zwykłą 95, bo różnica żadna, oprócz ceny. Jak miałem Lagunę, w serwisie też mówili, co by lać zwykłą 95, bo reszta to chwyt reklamowy. Raz kolega zatankował V- Power. Jak to stwierdził, może i mocniejszy ale i spalanie i cena wyższa :wink:
13zbyszek13 - 31-05-2011, 08:54

Mis_Uszatek napisał/a:
Verva na Orlen? od zwyklego ON?


Ja nie widzę różnicy poza ceną, jeździłem do tej pory wyłącznie na Vervie.
Ale ostatnie dwa tankowania zalałem zwykły ON i w nie widzę różnicy ani w mocy ani w spalaniu / spalanie można podejrzeć na sygnaturce motostatu poniżej /

JCH - 31-05-2011, 10:15

Mis_Uszatek napisał/a:
Na czym polega wyzszosc "drozszych" paliw typu V-power na Shell czy Verva na Orlen? od zwyklego ON?
Na marketingu i robieniu wody z mózgu :rolleyes: :lol: 8)
13zbyszek13 - 31-05-2011, 10:36

JCH napisał/a:
Na marketingu i robieniu wody z mózgu :rolleyes: :lol: 8)


Też mi się tak wydaje.

skaut - 31-05-2011, 11:30

MetalMania napisał/a:
bo reszta to chwyt reklamowy
JCH napisał/a:
Na marketingu i robieniu wody z mózgu

Koledzy, wiecie, czy wam się tylko tak wydaje?
Ja przyłączam się do zapytania kolegi Misia_Uszatka.
Mis_Uszatek napisał/a:
Na czym polega wyzszosc "drozszych" paliw typu V-power na Shell czy Verva na Orlen? od zwyklego ON?

Ale mimo wszystko oczekuję odpowiedzi popartych dowodami, a nie na zasadzie "wydaje mi się"
Pozdrawiam

Mis_Uszatek - 31-05-2011, 13:54

powiem szczerze że nie spodziewałbym się mniejszego spalania po V-Power; różnica chyba jest gdzie indziej niż w ilości oktanów
Pewnie chodzi o jakieś inne właściwości - ale jakie?

gulgulq - 31-05-2011, 14:31

Mis_Uszatek napisał/a:
Pewnie chodzi o jakieś inne właściwości - ale jakie?


dodatki smarne, czyszczące, poprawiające spalanie, antyosadowe itp..

JCH - 31-05-2011, 14:46

skaut napisał/a:
Koledzy, wiecie, czy wam się tylko tak wydaje?
Jeżeli oczekujesz aż taaaakiej odpowiedzi, w dodatku popartej dowodami to niestety ale nie to forum :?
skaut - 31-05-2011, 14:52

JCH napisał/a:
Jeżeli oczekujesz aż taaaakiej odpowiedzi, w dodatku popartej dowodami to niestety ale nie to forum :?

Jacek, nie o to chodzi, ale sam przyznasz, że odpowiedź "wydaje mi się" to tak naprawdę żadna odpowiedź :?

JCH - 31-05-2011, 15:03

skaut napisał/a:
odpowiedź "wydaje mi się" to tak naprawdę żadna odpowiedź
Bardzo często "wydaje mi się" jest tożsame z "uważam, że" lub "wg mojej opinii" i wg mnie w takim sensie należy te wypowiedzi odczytywać a nie szukać dziury w całym.
pkwiat - 31-05-2011, 16:37

Kiedyś na jakimś blogu ( możliwe, że był to http://blogsilnika.blogspot.com/) czytałem , że rzeczywiście paliwa premium mają dodane różnego typu uszlachetniacze ale same w sobie mają mniej "czystej benzyny" i w związku z tym są mniej kaloryczne. Spalenie litra benzyny 98 daje mniej energii niż spalenie litra 95, natomiast sam proces spalania benzyny 98 przebiega w sposób bardziej kontrolowany i łagodny.

Ja przez dość długi czas jeździłem na ON klasy premium ( najczęściej BP ultimate), a ostatnio na zwykłym ON. Specjalnej różnicy nie zauważyłem, a już na pewno nie w spalaniu. Większe różnice są zauważalne w jakości paliwa pomiędzy poszczególnymi stacjami, nie mówiąc o różnicach pomiędzy paliwem w Polsce a np. w Niemczech ( tam spokojnie schodziłem do wartości 6,5 l/100 km przy 5 4 osobach w aucie i zapakowanym maksymalnie bagażniku)

gulgulq - 31-05-2011, 16:44

pkwiat napisał/a:
nie mówiąc o różnicach pomiędzy paliwem w Polsce a np. w Niemczech


bo w Niemczech jedna cysterna wyjeżdżając z rafinerii nie rozmnaża się do dwóch gdzieś po drodze a paliwo w niej już ma:
pkwiat napisał/a:
mniej "czystej benzyny"

bonito - 31-05-2011, 17:18

Tak nie do końca paliwo u nas jest zawsze gorsze od tego na zachód od Odry...
W Niemczech kilka razy na autostradzie zatankowałem olej napędowy z podwyższoną zawartością biokomponentów (ale nie 100% biodiesel oczywiście) i samochód zachowywał się raczej słabo jeżeli chodzi o dynamikę i przyspieszenie (np. stacja Frankische Schweiz koło Norynbergi). We Włoszech zaś po zatankowaniu na stacji w pobliżu Perugii zaczęło coś wyraźnie zgrzytać (dosłownie) w komorze silnika (ustąpiło po zatankowaniu innego paliwa).

bonito

Krzyzak - 31-05-2011, 17:24

próbowałem chyba wszystkie paliwa prócz diesli (2 rodzaje v-powerów, bezsiarkowa, verva, dynamic itd.) - nie ma żadnej różnicy a auto najlepiej chodzi na zwykłej 95 z auchan... może na 98 jest ciut cichszy i tyle
tankowałem też w tak wychwalanych niemczech - żadnej różnicy (była dawno temu - na początku lat 90-tych, teraz nie ma - no chyba, że się tankuje na stacji krzak jakieś rozpuszczalniki, to co innego)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group