Outlander II GEN Techniczne - wyzszosc "drozszych" paliw?
Mis_Uszatek - 31-05-2011, 04:34 Temat postu: wyzszosc "drozszych" paliw? Witam
Temat paliwa do O2 juz sie pojawil ale ja mam troszke inne pytanie.
Na czym polega wyzszosc "drozszych" paliw typu V-power na Shell czy Verva na Orlen? od zwyklego ON?
Mowiac szczerze w necie za wiele nie znalazlem, a na stacji pan dal mi tylko ulotke... a widze tu na forum ze niektorzy laja te "lepsze" paliwa. Czy faktycznie ma to wplyw na uzytkowanie silnika i osiagi czy to tylko chwyt reklamowy?
Czy na przyklad dobrze sobie raz na miesiac zalac lepszym paliwem auto?
MetalMania - 31-05-2011, 08:15
Gdy odbierałem samochód i zadałem pytanie o paliwo, powiedzieli mi, żeby lać zwykłą 95, bo różnica żadna, oprócz ceny. Jak miałem Lagunę, w serwisie też mówili, co by lać zwykłą 95, bo reszta to chwyt reklamowy. Raz kolega zatankował V- Power. Jak to stwierdził, może i mocniejszy ale i spalanie i cena wyższa
13zbyszek13 - 31-05-2011, 08:54
Mis_Uszatek napisał/a: | Verva na Orlen? od zwyklego ON? |
Ja nie widzę różnicy poza ceną, jeździłem do tej pory wyłącznie na Vervie.
Ale ostatnie dwa tankowania zalałem zwykły ON i w nie widzę różnicy ani w mocy ani w spalaniu / spalanie można podejrzeć na sygnaturce motostatu poniżej /
JCH - 31-05-2011, 10:15
Mis_Uszatek napisał/a: | Na czym polega wyzszosc "drozszych" paliw typu V-power na Shell czy Verva na Orlen? od zwyklego ON? | Na marketingu i robieniu wody z mózgu
13zbyszek13 - 31-05-2011, 10:36
JCH napisał/a: | Na marketingu i robieniu wody z mózgu |
Też mi się tak wydaje.
skaut - 31-05-2011, 11:30
MetalMania napisał/a: | bo reszta to chwyt reklamowy |
JCH napisał/a: | Na marketingu i robieniu wody z mózgu |
Koledzy, wiecie, czy wam się tylko tak wydaje?
Ja przyłączam się do zapytania kolegi Misia_Uszatka.
Mis_Uszatek napisał/a: | Na czym polega wyzszosc "drozszych" paliw typu V-power na Shell czy Verva na Orlen? od zwyklego ON? |
Ale mimo wszystko oczekuję odpowiedzi popartych dowodami, a nie na zasadzie "wydaje mi się"
Pozdrawiam
Mis_Uszatek - 31-05-2011, 13:54
powiem szczerze że nie spodziewałbym się mniejszego spalania po V-Power; różnica chyba jest gdzie indziej niż w ilości oktanów
Pewnie chodzi o jakieś inne właściwości - ale jakie?
gulgulq - 31-05-2011, 14:31
Mis_Uszatek napisał/a: | Pewnie chodzi o jakieś inne właściwości - ale jakie? |
dodatki smarne, czyszczące, poprawiające spalanie, antyosadowe itp..
JCH - 31-05-2011, 14:46
skaut napisał/a: | Koledzy, wiecie, czy wam się tylko tak wydaje? | Jeżeli oczekujesz aż taaaakiej odpowiedzi, w dodatku popartej dowodami to niestety ale nie to forum
skaut - 31-05-2011, 14:52
JCH napisał/a: | Jeżeli oczekujesz aż taaaakiej odpowiedzi, w dodatku popartej dowodami to niestety ale nie to forum |
Jacek, nie o to chodzi, ale sam przyznasz, że odpowiedź "wydaje mi się" to tak naprawdę żadna odpowiedź
JCH - 31-05-2011, 15:03
skaut napisał/a: | odpowiedź "wydaje mi się" to tak naprawdę żadna odpowiedź | Bardzo często "wydaje mi się" jest tożsame z "uważam, że" lub "wg mojej opinii" i wg mnie w takim sensie należy te wypowiedzi odczytywać a nie szukać dziury w całym.
pkwiat - 31-05-2011, 16:37
Kiedyś na jakimś blogu ( możliwe, że był to http://blogsilnika.blogspot.com/) czytałem , że rzeczywiście paliwa premium mają dodane różnego typu uszlachetniacze ale same w sobie mają mniej "czystej benzyny" i w związku z tym są mniej kaloryczne. Spalenie litra benzyny 98 daje mniej energii niż spalenie litra 95, natomiast sam proces spalania benzyny 98 przebiega w sposób bardziej kontrolowany i łagodny.
Ja przez dość długi czas jeździłem na ON klasy premium ( najczęściej BP ultimate), a ostatnio na zwykłym ON. Specjalnej różnicy nie zauważyłem, a już na pewno nie w spalaniu. Większe różnice są zauważalne w jakości paliwa pomiędzy poszczególnymi stacjami, nie mówiąc o różnicach pomiędzy paliwem w Polsce a np. w Niemczech ( tam spokojnie schodziłem do wartości 6,5 l/100 km przy 5 4 osobach w aucie i zapakowanym maksymalnie bagażniku)
gulgulq - 31-05-2011, 16:44
pkwiat napisał/a: | nie mówiąc o różnicach pomiędzy paliwem w Polsce a np. w Niemczech |
bo w Niemczech jedna cysterna wyjeżdżając z rafinerii nie rozmnaża się do dwóch gdzieś po drodze a paliwo w niej już ma:
pkwiat napisał/a: | mniej "czystej benzyny" |
bonito - 31-05-2011, 17:18
Tak nie do końca paliwo u nas jest zawsze gorsze od tego na zachód od Odry...
W Niemczech kilka razy na autostradzie zatankowałem olej napędowy z podwyższoną zawartością biokomponentów (ale nie 100% biodiesel oczywiście) i samochód zachowywał się raczej słabo jeżeli chodzi o dynamikę i przyspieszenie (np. stacja Frankische Schweiz koło Norynbergi). We Włoszech zaś po zatankowaniu na stacji w pobliżu Perugii zaczęło coś wyraźnie zgrzytać (dosłownie) w komorze silnika (ustąpiło po zatankowaniu innego paliwa).
bonito
Krzyzak - 31-05-2011, 17:24
próbowałem chyba wszystkie paliwa prócz diesli (2 rodzaje v-powerów, bezsiarkowa, verva, dynamic itd.) - nie ma żadnej różnicy a auto najlepiej chodzi na zwykłej 95 z auchan... może na 98 jest ciut cichszy i tyle
tankowałem też w tak wychwalanych niemczech - żadnej różnicy (była dawno temu - na początku lat 90-tych, teraz nie ma - no chyba, że się tankuje na stacji krzak jakieś rozpuszczalniki, to co innego)
|
|
|