Problemy techniczne - odpalanie na benzynie , błąd w przepływomierzu ??
Sigma - 01-06-2011, 22:23 Temat postu: odpalanie na benzynie , błąd w przepływomierzu ?? WItam wszystkich Mitsumaniaków , mam taki problem z moją Sigmą od jakiegoś czasu mianowicie gdy postoi długo powiedzmy przez noc to rano nie chce palić na benzynie po czym odpalam na gazie normalnie i gdy przelacze na benzyne to jakoś chodzi ale średnio i jak daje raptownie gazu to na chwile go zamula i dopiero się wkręca w obroty czasami zgaśnie ale jak chwile pochodzi na benzynie po przełączeniu z gazu to potem już odpala na benzynce a jak jest rozgrzany juz to smiga bez problemu i pali tez jesli na chwile go zostawie to odpali potem ale jak wlasnie tak dluzej to ma problem
Druga sprawa w kolegi poście już ją opisałem mianowicie czy po odpięciu przepływki i odpaleniu na odpietej mógł się wpakować jakiś błąd ? bo słabo pali czy na benzynie czy na gazie i dopoki sie nie zagrzeje to chodzi jak trup obroty świrują pali nie na wszystkie gary i gaśnie
czekam na kazda odpowiedz i pomoc
pozdrawiam
KaWu - 02-06-2011, 11:30
Sigma, posprawdzaj czujnik temp. silnika.
Sigma - 02-06-2011, 21:28
KaWu napisał/a: | Sigma, posprawdzaj czujnik temp. silnika. |
można zerknąć tylko mówie jeśli pochodzi nawet 30 sekund na benzynie po przelaczeniu z gazu to juz da rade powoli odpalić ale dzięki za info
wojtas - 03-06-2011, 02:41
Może pompa paliwa nie trzyma ciśnienia.
Sigma - 05-06-2011, 21:36
wojtas021180 napisał/a: | Może pompa paliwa nie trzyma ciśnienia. |
tzn masz na myśli ze spływałoby do baku ?? bo jak sprawdzałem o tak na sucho to ciągnęła ładnie paliwo ale juz w samochodzie jak siedziala to tez zdjalem wezyk tutaj przy wtryskach i jak probowalem z rana odpalac to paliwo szło odrazu takze nie ucieka az tak do zbiornika
wojtas - 06-06-2011, 12:18
W takim razie spróbuj podpiąć się pod kość diagnostyczną, znajdziesz ją po lewej stronie na wysokości pedałów obok skrzynki z bezpiecznikami. Za pomocą diody lub miernika analogowego, sprawdź jakie błędy zarejesrował komputer.
Sigma - 06-06-2011, 19:59
wojtas021180 napisał/a: | W takim razie spróbuj podpiąć się pod kość diagnostyczną, znajdziesz ją po lewej stronie na wysokości pedałów obok skrzynki z bezpiecznikami. Za pomocą diody lub miernika analogowego, sprawdź jakie błędy zarejesrował komputer. |
albo pod kompa gdzies bo teraz mam dodatkowo taki problem :/ znajomy powiedział żebym odpalił na odpiętej przepływce i sprawdził czy to pomoże i teraz tak się narobiło że jak jest zimny silnik to ledwo co chodzi i gaśnie , obroty skaczą i tak jakby chodził na 2 cylindry :/ czekam na pomoc czy poprostu kierować się na komputer do serwisu ??
wojtas - 06-06-2011, 21:00
Szkoda pieniędzy na komputer, błędy możesz sprawdzić sam, a zaoszczędzone pieniądze wydać na naprawę. Jak sprawdzić błędy masz podane na tacy więc w czym tkwi problem. Przy instalacji gazowej mieszalnikowej, często zdażają się strzały w kolektor które mogą uszkodzić przepływomierz. Można podmienić go na próbę.
[ Dodano: 06-06-2011, 21:12 ]
Odłączenie przepłwomierza nie rozwiąże problemu, silnik będzie zalewany przez komputer gdyż nie będzie mógł ustalić odpowiedniego składu mieszanki.
Sigma - 07-06-2011, 16:35
wojtas021180 napisał/a: | Szkoda pieniędzy na komputer, błędy możesz sprawdzić sam, a zaoszczędzone pieniądze wydać na naprawę. Jak sprawdzić błędy masz podane na tacy więc w czym tkwi problem. Przy instalacji gazowej mieszalnikowej, często zdażają się strzały w kolektor które mogą uszkodzić przepływomierz. Można podmienić go na próbę.
[ Dodano: 06-06-2011, 21:12 ]
Odłączenie przepłwomierza nie rozwiąże problemu, silnik będzie zalewany przez komputer gdyż nie będzie mógł ustalić odpowiedniego składu mieszanki. |
to prawda miał kilka strzałów gazu ale nie powaznych jezdzil dalej , nie za bardzo sie znam na tym sprawdzaniu diodą :/ ale wlasnie chcialem przeplywke podmienic na sekunde i narazie czekam na nia
wojtas - 07-06-2011, 17:17
Nie ma nic trudnego w odczycie diodą, wystarczy trochę chęci. Kup w sklepie elektronicznym diode która wytrzyma napięcie 12 volt, lutujesz do niej dwa przewody ok 50 cm, na końce przewodów lutujesz końcówki męskie, takie pasujące na piny w kości. Następnie wpinasz się pod pin 1 od góry z lewej strony (sygnał z ECU) i pod 12, ostatni na dole z prawej strony ( masa). Stacyjka w pozycję ON i liczysz mrugniecia didody. Długie mrugniecia to dziesiętne, a krótkie to jedności. Jeśli dioda mruga jednostajnie w równych odstępach to ECU nie zarejestrowało żadnego błędu.
[ Dodano: 07-06-2011, 17:20 ]
Np: 6 długich mrugnięć i 2 krótkie to kod błedu 62
Sigma - 08-06-2011, 21:11
wojtas021180 napisał/a: | Nie ma nic trudnego w odczycie diodą, wystarczy trochę chęci. Kup w sklepie elektronicznym diode która wytrzyma napięcie 12 volt, lutujesz do niej dwa przewody ok 50 cm, na końce przewodów lutujesz końcówki męskie, takie pasujące na piny w kości. Następnie wpinasz się pod pin 1 od góry z lewej strony (sygnał z ECU) i pod 12, ostatni na dole z prawej strony ( masa). Stacyjka w pozycję ON i liczysz mrugniecia didody. Długie mrugniecia to dziesiętne, a krótkie to jedności. Jeśli dioda mruga jednostajnie w równych odstępach to ECU nie zarejestrowało żadnego błędu.
[ Dodano: 07-06-2011, 17:20 ]
Np: 6 długich mrugnięć i 2 krótkie to kod błedu 62 |
pomyśle może załątwiędrugą przepływkę i zaloze na chwile zeby zobaczyc czy jest roznica
wasiu89 - 09-06-2011, 20:13
wojtas021180 napisał/a: | Może pompa paliwa nie trzyma ciśnienia. |
Mój kolega miał podobnie w Lagunie i musiał wymienić właśnie pompę więc warto to sprawdzić.
tpodsiadlo - 24-06-2011, 09:25
a ja obstawiam ze sie troche pojezdzilo o suchym baku i przytarla sie pompka paliwa.
przychodzi mi to do glowy niestety z doswiadczenia
|
|
|