[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E32A] 1.8 gaśnie i wywala mnóstwo błędów :)
Isajew - 02-06-2011, 22:53 Temat postu: [E32A] 1.8 gaśnie i wywala mnóstwo błędów :) Witam !
Mam oto z moim Galantem taki problem. Zaczęło się że klasycznie nie trzymał obrotów, przygasał aż do zatrzymania, potem kilkukrotnie pojawiło się spadanie obrotów do 600, potem niby wszystko ok, potem w trakcie jazdy znow to samo i maksymalne zmulenie samochodu, czasem problemy z odpaleniem zimnego, potem z odpaleniem ciepłego , po prostu losowo , potem znów ok. Wyczyszczona dokładnie przepustnica rozebrana totalnie ( syf na 1-2mm ) i chciałem zrobić regulacje obrotów bo palił się check engine i nagle wywala mi błędy :
-13 miernik temp powietrza
-14 czujnik przepustnicy
-15 - czujnik polozenia przepustnicy
-21 - miernik temperatury silnika
-25 - czujnik cisnienia powietrza
obecnie po podkreceniu śruby ustawilem go na 1000 obrotow i powyzej moc ma idealna tak na benzynie jak i gazie(sekwencja), ale oczywiscie przy jezdzie bez wciskania gazu juz wtryski ponizej 2ms nie schodzą bo otwarta przepustnica non toper.
Sprawdzilem np. czunik przepustnicy i wskazuje mi 0,1V ( otwarta przepustnica ), po przekreceniu nią wzrasta do 2V jakos w miare regularnie
Sprawdzilem czujnik temp i opornosc na nastawie bodaj 2k zmieniala sie od srednio ostygnietego 250 ohm do 270-280 ohm po uruchomieniu, czyli cos tam działa.
Wczesniej nigdy nie zapalala sie na benzynie check engine ( oprocz ostatniego dnia przed czyszczeniem przepustnicy ) czasem na gazie ale to z winy lambdy jak był zbyt ubogo wykalibrowany. Teraz po jednym z resetów kompa ( odlaczenie klemy ) pokazywal tylko czujnik przepustnicy ale po kolejnych i uruchomieniu znow cala litanię
Czy to możliwe że poleciało mi serią połowa czujników czy pierwszy podejrzany do jutrzejszego sprawdzenia - komputer ?????
aa i silniczek od przepustnicy na krótko podłączony robi bzyk bzyk, ale juz na kostce nie.
pomocy bo akurat postanowilem ze zostaje przy galancie i nie zmieniam go na nowszy model :/
[ Dodano: 02-06-2011, 22:55 ]
I ogólnie samochod jeździ
Krzyzak - 03-06-2011, 15:11
pada komputer, konkretnie część odpowiedzialna za stabilizację 5V
niedługo padnie całkiem i będziesz szukał kolejnego
wymień kondensatory w kompie, bo będzie "suabo"
Isajew - 07-06-2011, 13:00
Cholera, wymieniłem kondensator nr 1 na 100uf 63V , nr 2 na 22uf 50V , przy nr 1 był rozlany elektrolit, wyszorowałem to szczoteczką i denaturatem i po chwili znów te same błędy :/ , Przy nr 1 było jakby przykopcone troche i rozlany elektrolit naokoło a nr 2 był ugotowany . Teraz nie wiem czy wymieniać nr 3 i 4 ktore wyglądają ok. Czy przez wylany elektro jakieś inne gówienka się popsuły.
Czy może ktoś z okolic 3 miasta ma zapasowy komputer sprawny abym mógł do niego podjechać i na miejscu podłączyć za flaszkę ?
Obecnie jest może ta różnica ( mimo że wyskakują te same błędy ) że po nagrzaniu trzyma obroty i jeździ dobrze.
Krzyzak - 07-06-2011, 13:08
zostały jeszcze 2 kondensatory do wymiany
Isajew - 15-06-2011, 10:10
Ok to wymienię resztę i sprawdzę raz jeszcze
[ Dodano: 14-06-2011, 16:27 ]
Jednak po wymianie przez elektryka pozostałych kondensatorów ( musiał dorabiać ścieżki bo widać wcześniej ktoś już tam grzebał i były wypalone i porobione mostki z drutu.
I jednak po zrobieniu wyskakują te same błędy
Do momentu rozgrzania ledwo go odpalić można i dotknąć gaz, potem po nagrzaniu chodzi jak z fabryki. Trzyma idealnie obroty itd.
Ew. Od jakiego samochodu pasuje komputer, czy lepiej iść z tym do specjalisty aby dobrał coś podobnego ?
Krzyzak - 15-06-2011, 11:05
Isajew napisał/a: | Do momentu rozgrzania ledwo go odpalić można i dotknąć gaz | do wymiany czujnik temp. silnika - przy termostacie, ten na 2 styki
zamiennik EPS kupisz za 40 zł
częsta usterka E3x (na szczęście jedna z nielicznych)
Isajew - 15-06-2011, 17:52
Dziękuje za rady
Zamówione 65zł w Intercarsie numer mitsubishi : MD069879 jakby ktoś szukał kiedyś
Jeżeli uda mi się go naprawić to rezygnuje z kupna rocznika 1996-
Hugo - 15-06-2011, 21:51
Isajew napisał/a: | rezygnuje z kupna rocznika 1996- | Uwierz mi, że dobrze robisz.
Krzyzak - 16-06-2011, 06:45
Isajew napisał/a: | Jeżeli uda mi się go naprawić to rezygnuje z kupna rocznika 1996- |
jeśli lubisz się grzebać z częstymi usterkami, to 8 generacja jest dla Ciebie
a jeśli chcesz auto kompletnie bezawaryjne, to tylko E3x (ew. Colt C5x - ale te niestety rdzewieją)
Isajew - 16-06-2011, 15:40
Ja przed Galantem miałem VOLVO S40 , VW Bore, Ładę 2107 i powiem szczerze z E32A jestem najbardziej zadowolony pod względem całościowym. I najmniej awaryjny jest to z poprzedników mimo 10 lat więcej na karku. A to jest pierwszy psikus Od 12 miesięcy.
[ Dodano: 16-06-2011, 15:39 ]
Po wymianie bez różnicy i znów te same błędy 13 , 14, 15 , 21 , 25
Krzyzak - 16-06-2011, 22:20
Isajew napisał/a: | znów te same błędy 13 , 14, 15 , 21 , 25 |
pisałeś, że teraz został tylko problem z odpalaniem na zimno
wszystkie te błędy to uszkodzone zasilanie 5V w komputerze - masz niesprawne ECU i tyle
Isajew - 17-06-2011, 12:25
Jeżeli więc posiadam MD165144 to jest gdzieś może jakiś spis kompatybilnych ECU ?
Czy np. MD192684 ktory jest identyczny zewnętrznie i ma te same kostki ale jest od rocznika 92-96 i silniko 2.0 i 2.5 moze podejsc ? http://allegro.pl/mitsubi...1632656008.html
albo starszy numer MD14... http://allegro.pl/sterown...1646080088.html
Pozdrawiam
Krzyzak - 17-06-2011, 12:55
192684 nie pasuje
jedyne, co pasuje to:
MD 155144 oraz MD175515
od biedy MD167736 - jest od 2.0 8v i na pewno odpali na nim
Crosby - 18-06-2011, 12:36
Isajew napisał/a: | jest gdzieś może jakiś spis kompatybilnych ECU ? |
tak tu masz liste jakie mogą być do twojego auta
http://www.eps-elektronik...euergeraete.php
Isajew - 20-06-2011, 10:59
Krzyzak napisał/a: | jedyne, co pasuje to:
MD 155144 [..] |
Nie jest to może błąd jakiejś cyfry ? bo w googlach nie wyskakuje nic o takim numerze
i nie ma go na spisie podanym przez Crosbiego
natomiast do galanta 1.8 88-92 w spisie jest :
MD 153669
MD 155679
MD 166252
MD 168735
MD 175515
|
|
|