To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA3A/W 2.4] obcieranie przy skręcaniu

M_A_V - 03-06-2011, 08:42
Temat postu: [EA3A/W 2.4] obcieranie przy skręcaniu
od kilku dni w galu zaczęło mi coś niemiłosiernie obcierać przy skręcaniu w prawo (tylko w prawo) zauważyłem że szczególnie przy specyficznym wychyleniu budy tzn prawa strona lekko uniesiona lewa dociśnięta , odgłos obcierania i częstotliwość nasila się wraz ze zwiększaniem promienia skrętu. Odgłos dobiega z prawej strony z przodu.
Oczywiście pierwsze co zrobiłem z zdjęłem koło i zaczęłem szukać śladów obtarć ale nic nie wskazywało na kolizję jakichkolwiek elementów z kołem jedyne co zauważyłem to lekko skrzywiona felga i delikatnie mokry amor dlatego przełożyłem komplet kół z przodu na tył nic to nie pomogło . Pozostaje tylko amor ale czy to on mógłby mieć wpływ na taki objaw ? tymbardziej ze nie ma nigdzie śladów otarć ... nie mam pojęcia jak ugryźć temat .. zbieżność, geometria, łożyska ?

Zolar - 03-06-2011, 09:50

Sugeruję sprawdzić blaszki osłonowe hamulców. Miałem też takie objawy i sprawdzałem wszystko w zawieszeniu (amory, łożysko, mocowanie wahaczy). Po dokładnych oględzinach u mechaniora wyszło, że to ten kawałek blaszki się obluzował.
M_A_V - 03-06-2011, 10:29

rzeczywiście blaszek nie sprawdzałem a ostatnio smarowałem prowadnice zacisków więc może coś przesunełem chociaż to obcieranie daje tak duże wibracje na budę że aż nie chce mi się wierzyć że blaszki od hamulców mogą to powodować

[ Dodano: 04-06-2011, 17:52 ]
problem rozwiązany ... nadkole nie trzymało się zderzaka i podczas jazdy tarło o rant opony :) niestety wczoraj podczas wizyty u mechanika okazało się że mam łożysko do wymiany właśnie w tym kole tak że nie wesoło ..

Witek7887 - 11-06-2011, 01:06

tez mam to samo, i teez diagnoza padła na łozysko, czesto bywa tak ze wadliwe łozysko powoduje luzy na łączniku stabilizatora i końcówkach drążka, także sprawdz i to. Ja przy okazji wymiany łozyska mam zamiar je od razu wymienic
funksik - 18-06-2011, 17:21

tak jak pisał Zolar sprawdź osłonki, zobacz czy banan się nie wyrobił.
M_A_V - 19-06-2011, 21:51

zawiecha cała zdiagnozowana łączniki stabilizatora są podejrzane więc je również wymienię razem z łożyskiem.
Kupiłem tak na szybkiego łożysko firmy JPN bo za bardzo przy kasie nie stoje zobaczymy ile wytrzyma :roll:

m6riano - 19-06-2011, 22:19

Ile dałeś za to łożysko?same czy z piastą?
M_A_V - 20-06-2011, 10:46

136 zł + przesyłka jest to łożysko z tzw małą piastą czyli trzeba użyć prasy do przełożenia ze starej piasty.
m6riano - 20-06-2011, 16:02

1.Jakoś niska cena mi sie wydaje...obawiam sie że możesz na tym długo nie pojeździć...ja na 1łożychu (wymienionym) zrobiłem ok 20tkm. na drugim ok 50tkm.
2. nazywajmy rzeczy po imieniu;-)samo łożysko wystepuje z flanszą, natomiast to co wystepuję ze szpilkami to piasta;łożysko(z flanszą) ew. z piastą...;-)

[ Dodano: 20-06-2011, 16:09 ]
Jakiś czas temu kupiłem ori KOYO za 230 też bez piasty-myśle że takie łożysko na pewno dłużej posiedzi..;-)

M_A_V - 20-06-2011, 20:54

a propo łożysk i ich wymiany mam mega problem z wyjęciem piasty z łożyskiem dziś się do tego zabrałem z wujem mechanikiem wszystko się pięknie poodkręcało a łożysko za cholere nie chce zejść półośka w ogóle nie chce się cofnąć siedzi jak kamień , próbowaliśmy już chyba wszystkim ściągacz do łożysk , konkretny młot i nic !
i tak mam uziemione auto ... jutro kolejne podejście ale jak tak dalej pójdzie to rozwalimy przegub ... i tak już gwint jest ostro sfatygowany

m6riano
widze że miałeś już do czynienia z taką operacją , masz może jakiś sposób na to łożysko?

jacekxx - 20-06-2011, 21:08

Chyba tylko prasa Ci pomoże.W tym temacie parę osób tez miało z tym problem http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=150
M_A_V - 20-06-2011, 21:42

z tego co wyczytuje to niezła masakra jest z tym wyjmowaniem jak nie dam rady to pozostaje mi demontaż całej zwrotnicy :cry:
swinks_UK - 20-06-2011, 22:42

W moim przypadku bez demontażu zwrotnic z przodu się nie obeszło. Potem całodniowe moczenie w jakimś syfie i na końcu naparzanie młotem przez kawał mosiądzu. Prasy nie miałem pod ręką, więc najpierw sprawdź czy gdzieś w okolicy jest ktoś kto by ci półoś wycisnął z piasty jakby co.
M_A_V - 20-06-2011, 23:02

czy przy demontażu zwrotnicy trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów ?
m6riano - 21-06-2011, 06:14

Za pierwszym razem nie posłuchałem sie starszych kolegów i dałem do mechaniora-kowala.
Wybił mi łożycho i wbił nowe...efekt..każdy już zna...tak więc bez prasy nie podchodź..;-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group