Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Stukanie na niewielkich nierównościach
ig_or - 03-06-2011, 12:00 Temat postu: [Cari 1.6] Stukanie na niewielkich nierównościach Witam,
Walczę ze stukami które dochodzą z przodu auto (strona kierowcy) podczas pokonywania małych nierówności (głównie kostka brukowa, płyty beteonowe, itp). Żadnych luzów w standardowych elementach zawieszenia nie mam. Wczoraj jeszcze wymieniłem gumy drążka stabilizatora, bo było to jedyne miejsce na którym był jakikolwiek luz. Stukanie jednak nie ustało. Co może być jeszcze nie tak? Może górne mocowanie amortyzatora? Z dodatkowych objawów to takie, że auto od jakiegoś czasu jest mało stabilne - przy większych prędkościach mam wrażenie że reaguje na każdy podmuch wiatru bocznego, a kierownica na nierównościach sama się obraca, np na malych koleinach. Dodam że jestem jeszcze przed ustawieniem zbieznosci, ale chcialbym poczekac aż uporam się z tym stukaniem żeby dwa razy tego nie robić....
Saqu - 03-06-2011, 12:25
może drążek kierowniczy któryś się wytłukł, przednie koła możesz szarpać tak jak by skręcały czyli od siebie i do siebie w poziomie, jak będzie wyczuwalny luz to warto się przyjrzeć drążkom kierowniczym
remi - 17-09-2011, 01:03
z tego co kojarzę to z przodu może stukać:
- wywalony amortyzator lub łożysko na nim
- sworzeń wahacza lub gumy na nim (tam gdzie wahacz jest mocowany do budy)
- gumy stabilizatora
- łącznik stabilizatora
- końcówka drążka kierowniczego
- wywalone drążki kierownicze
To tyle jeśli chodzi o zawieszenie no chyba że coś pominąłem
Hugo - 17-09-2011, 13:01
remi napisał/a: | z tego co kojarzę to z przodu może stukać:
- wywalony amortyzator lub łożysko na nim
- sworzeń wahacza lub gumy na nim (tam gdzie wahacz jest mocowany do budy)
- gumy stabilizatora
- łącznik stabilizatora
- końcówka drążka kierowniczego
- wywalone drążki kierownicze
To tyle jeśli chodzi o zawieszenie no chyba że coś pominąłem | Jeszcze zacisk hamulcowy i zużyta przekładnia kierownicza.
xluki - 19-10-2011, 20:05
Jakie polecacie zamienniki gum stabilizatora
rasiak1980 - 20-10-2011, 14:23
za to upierdliwe stukanie najprawdopodobniej odpowiedzialne jest uszkodzone łożysko na górnym mocowaniu amortyzatora ja wymieniłem wszystko dalej stukało pukało właśnie na kostce przy takich specyficznych nierównosciach, pomogła dopiero wymiana tego plastykowego łożyska oporowego, które uległo dezintegracji i przy okazji amortyzator wybił mi otwór w którym to łożysko siedziało także komplety mialem do wymiany roboty na 1,5-2 godzin
|
|
|