To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - Tylny most-->> jakie "typy"

jawaldek - 03-06-2011, 19:15
Temat postu: Tylny most-->> jakie "typy"
czy Mitsubishi 1995-1997 2,8 mają różne tylne mosty tzn chodzi mi o przekładnie i nie o to czy mają blokadę i jaką, a o ilość zębów na talerzu (jak by to nie brzmiało :mrgreen: )
Pytam się gdyż po przeżyciach ostatnich byłem zmuszony kupić anglika i przekładam silnik wraz ze skrzynią-->> też automat i nie chce strzelić bambola że będzie różnica między przednim a tylnym napędem. Prozaiczne pytanie :roll: ??? aby sprawdzić trzeba rozebrać "mosty"???

http://mudmania4x4.com.pl/

AndrzejM22 - 03-06-2011, 22:37

Z tego co mi wiadomo to wszystkie 2.8 niezależnie od rodzaju skrzyni mają przełożenie 4,875:1 .

Ale jak były by za wolne to mam na zbyciu mosty 4.625 :1 zostały mi po zmianie na 5,285:1.

rico.1 - 03-06-2011, 23:01

jawaldek napisał/a:
??? aby sprawdzić trzeba rozebrać "mosty"???
Niekoniecznie, obok śrub do wlewu oleju z tyłu na środku dyfra powinny być naklejki z "jakim przełożeniem".
Anonymous - 03-06-2011, 23:02

rico.1 napisał/a:
jawaldek napisał/a:
??? aby sprawdzić trzeba rozebrać "mosty"???
Niekoniecznie, obok śrub do wlewu oleju z tyłu na środku dyfra powinny być naklejki z "jakim przełożeniem".


Po tylu latach z naklejki nie ma śladu najczęściej...

rico.1 - 03-06-2011, 23:33

Ja ma dwa, a trzeci na trociny, to razem sześć naklejek na mostach i żadna jeszcze nie odpadła :mrgreen:
Anonymous - 03-06-2011, 23:47

rico.1 napisał/a:
Ja ma dwa, a trzeci na trociny, to razem sześć naklejek na mostach i żadna jeszcze nie odpadła :mrgreen:


Dobrze naklejone 8) Ja mam 99r i nie ma :|

rico.1 - 04-06-2011, 00:24

A jak po naklejkach ani śladu, to koło w górę, kredę w rękę i obracać wałem, po zaznaczeniu wału i koła. Im więcej obrotów tym dokładniejszy wynik. :p
jawaldek - 04-06-2011, 12:50

AndrzejM22 napisał/a:
5,285:1.
AndrzejM22 napisał/a:
4.625 :1
AndrzejM22 napisał/a:
4,875:1
rico.1 napisał/a:
Im więcej obrotów tym dokładniejszy wynik
jeden obrót prawdopodobieństwo prawidłowego odczytu 1:100, 10 obrotów 1:10, 100 obrotów 1:1 ===>>> dobrze kombinuję ??? bo na naklejki po błotno wodnych przejazdach to raczej nie mam co liczyć ale okaże się to,jakie przełożenie, w poniedziałek.

http://mudmania4x4.com.pl/

rico.1 - 04-06-2011, 23:18

jawaldek napisał/a:
100 obrotów 1:1 ===>>> dobrze kombinuję ???
:mrgreen: :mrgreen: przy 100 to prawdopodobieństwo raczej spada, a to z powodu ewentualnej pomyłki w liczeniu :lol:
wystarczy 10-20 obrotów wału, np: 10 obrotów wału, a koło obróciło się niecałe dwa razy (dokładnie 1,9 obrotu) to 5,285, gdy koło zrobiło 2,05 obrotu to 4,875, a jeśli zrobiło 2,16 obrotu to 4,625, ale to ostatnie mało spotykane :p
I należy przy tym tez brać pod uwagę działanie mechanizmu różnicowego, czyli jak tylko jedno koło w powietrzu to obroty wyjdą x2

Heilsberg - 05-06-2011, 10:22

Przełożenie mostów jest podane w komorze silnika na grodzi na aluminiowej tabliczce z danymi. Występowały różne i nikt chyba nie zna reguły wg której dzielili w fabryce. Przełożenie na tej tabliczce podane jest w postaci czterocyfrowej np. 4875.
AndrzejM22 - 05-06-2011, 21:28

No i tu Heilsberg mówi prawdę napisane "axle ratio i 4 cyferki" . O ile nikt nie kombinował tak jak ja np. napisane na tabliczce 4625 a powinno być już 5285 ale po zmianie przełożen cyferki same sie nie przebiły :mrgreen:
Heilsberg - 06-06-2011, 11:36

Waldziu, a tak nawiasem to skoro mieniasz silnik i skrzynię to po co grzebać w mostach? Chyba mosty masz całe?
jawaldek - 06-06-2011, 14:55

Cytat:

Waldziu, a tak nawiasem to skoro mieniasz silnik i skrzynię to po co grzebać w mostach? Chyba mosty masz całe?
i widzisz człek całe życie się uczy :mrgreen: moja panika z wymianą silnika i całą otoczką z tym powiązaną spowodowała :mrgreen: wirówkę w mózgu. Jasne że jak wymieniam silnik i skrzynię to się przecież nie rusza reduktora i mostu ale o tym to musiałem naocznie się przekonać oglądając auto od dołu.

http://mudmania4x4.com.pl/

Heilsberg - 06-06-2011, 15:41

No reduktor to jednak będziesz musiał ruszyć by go odkręcić od skrzyni, o ile zostawiasz swój.
jawaldek - 06-06-2011, 16:46

Heilsberg napisał/a:
o ile zostawiasz swój.
zostaje mój. Tak na dobrą sprawę to niezbyt dużo zostanie ze staruszka :wink: Czy turbo chłodzone wodą jest dobrym patentem??


http://mudmania4x4.com.pl/



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group