To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - uszczelka pod głowicą-kolejne starcie:(

Anonymous - 13-11-2006, 12:18
Temat postu: uszczelka pod głowicą-kolejne starcie:(
Witam kolegów.Pół roku temu wymianiałem uszczelke pod głowicą w swoim miśku.Jakie chwyciło mnie zdziwienie jak zobaczyłęm cieknący olej z pod głowicy w tym samym miejscu.Wymiana tamtej uszczelki była przeprowadzana jak mi się wydaje prawidłowo tzn planowanie głowicy,dokrecanie śrub tak jak mówi instrukcja servisowa i ponowne dociągniecie głowicy po przejechaniu prawie 1000km.Niewiem co o tym mysleć.Nie katuje sprzętu -śmigam raczej normalnie.Czy może miałem wyjątkowego pecha i kupiłem kiepską uszczelke(był to zamiennik ale podobno dobrej firmy-nazwy niestety niepamietam)czy może to coś poważniejszego.Olej cieknie po lewej stronie silnika w samym rogu(mechanik mówił że tam jest jakiś głowny kanał olejowy)na deser do tego wszystkiego zaczeło także ubywać oleju z uszczelniacza wału korbowego.Może koledzy mają sprawdzonych producentów części zamienych i moga mi coś polecić(orginalne cześci są drogie-sama uszczelka to niestety wydatek ponad 250 zł)
Z góry dzięki
Pozdr
D

sampler - 13-11-2006, 12:46

Uszczelka dobrej firmy do zalozenia i sprawdz jeszcze blok silnika czy nie jest pofalowany.
ROOB - 13-11-2006, 16:21

witam ...
cóż, i ja wymieniłem uszczelke, wyciek był dokładnie w tym samym miejscu... po 5 mscach nastąpił ponowny wyciek, to samo miejsce. uszczelka kosztowała mnie ok 150zł nie pamiętam firmy. nie był to wielki wyciekj więc zgłosiłem u mechanika i śmigałem. po ok roku pojechałem raz jeszcze. facet zapewniał mnie że głowica jest prosta i nie ma pojęcia dlaczego "poci" się. postanowiliśmy że "dociągniemy" raz jeszcze wszystkie śruby. "poszły" o 3/4 obrotu.. teraz śmigam już 2 rok i jest OK. mam nadzieje że tak już zostanie... może warto sprawdzić u Ciebie?
pozdrawiam...

Anonymous - 14-11-2006, 23:11

W sklepie zaproponowano mi uszczelki japońskiej firmy STONE lub hiszpańskiej AJUSA.Którą wybrać???Jakieś doświadczenia z tymi markami?
Krzyzak - 15-11-2006, 12:22

dreek napisał/a:
W sklepie zaproponowano mi uszczelki japońskiej firmy STONE lub hiszpańskiej AJUSA.Którą wybrać???Jakieś doświadczenia z tymi markami?

w kolejności:
1. MGP
2. El-ring
3. Reinz

Ajuse kiedyś zakładałem, auto przejechało 30 tkm bez problemów, potem nie wiem, co się z nim działo. Ale słyszałem, że Ajusa się znacznie popsuła.
80% powodzenia zależy od jakości montażu (z pomiarami, oczyszczeniem, planowaniem i dopasowaniem itd. włącznie).

Bartek - 15-11-2006, 15:42

1. MGP
2. MGP
3. MGP
4. KP-Japan (wykonanie identyczne jak MGP) - dystrybutor www.hipol.pl
5. Takoma (70 000 km na gazie i 0 problemów zakładana w polowych warunkach bez planowania głowicy)

Anonymous - 15-11-2006, 20:20

W sklepie okazało sie że maja tylko AJUSA w innych ta sama firma lub "no name"Kupiłem hiszpana.W piątek montaż-mam nadzieje że będzie OK
wojmi1 - 16-11-2006, 23:01

Panowie uszczelki tak sie pieknie rozpisujecie - to napiszcie gdzie kupic sruby do glowicy bo wg. wszelkich prawidel nalezy je wymieniac przy kazdej wymianie glowicy. Kwestja dociagania po 1000 km tez jest wazna
ale wymiana srub jest waznieejsza od planowania glowicy.

tomusn - 16-11-2006, 23:38

wojmi1 napisał/a:
Panowie uszczelki tak sie pieknie rozpisujecie - to napiszcie gdzie kupic sruby do glowicy bo wg. wszelkich prawidel nalezy je wymieniac przy kazdej wymianie glowicy. Kwestja dociagania po 1000 km tez jest wazna
ale wymiana srub jest waznieejsza od planowania glowicy.
pozwolę sobie się z niewątpliwie doświadczonym kolegom nie zgodzić:

zawsze nowe części oznaczono literą [N]

wojmi1 - 16-11-2006, 23:49

tomusn napisał/a:
ozwolę sobie się z niewątpliwie doświadczonym kolegom nie zgodzić:

nie tylko sobie pozwalaj tak trzeba /ja to lubie/ --ale z srubami do glowicy jest problem bo one podczas kazdej wymiany uszczelki sa bardzo obciazone /podczas dociagania/ rozomie pierwsze dwie wymiany,
sam mam ten problem -- w innych markach jest to standart i wg. ogolnych zasad mechaniki powinno je sie wymieniac razem z uszczelka, dodatkowa kwestja jest charakterystyka mechaniczna i termiczna tego elementu--- nie wystarcz rozmiar skok gwintu najlepiej ja jest to sruba dedykowana przez producenta

Bartek - 17-11-2006, 09:04

Moje zdanie jest po środku ;) .... tomusn i wojmi1 - obaj macie rację..... Producent nie przewiduje wymiany za każdym razem, ale dużo zależy od samej konstrukcji śruby i jej sposobu dokręcania.

Z misiowej praktyki:

W 4g13 12v śruba fi 9.5 mm dociągana momentem 72 Nm płynie niesamowicie - nowe również i mimo szczerych chęci nie da się wykorzystać śrub ponownie.

W 4g63 SOHC śruba fi 11,5 mm dociągana momentem 109 Nm nie pomyśli nawet o popłynięciu przy n-tej wymianie - miałem w rękach śruby, które jakiś palant dokręcił momentem 150 Nm - fabryczne wymiary, dokręcone na 109 Nm trzyma do dziś......

Ważna jest również wymiana śrub w przypadku dokręcania nie na moment, a na kąty (np. 4g64 GDi - 80 Nm, luz, 24 Nm, 90 stopni, 90 stopni), bo w takim przypadku płynięcie jest szczegółowo obliczone przez producenta dla nowych śrub - używane zachowają się inaczej - ruletka, czy będzie dobrze ;)

wojmi1 - 17-11-2006, 12:53

Bartek, Poruszylem ten problem - bo kiedys uszczelka po glowice --to sie zakladalo jaka byla /byle byla/ a i ze srubami byl problem /nie bylo srub . Przy ogolnym braku wyboru co do uszczelek /nawet sie wycinalo/ jedynie nowe sruby byly w stanie zagwarantowac efekt. Czesto na forum czytamy o problemach
z uszczelkami - a raczej zalozeniem i szczelnoscia =publika skupia sie na marce uszczelek planowaniu glowicy gdy czesto sruby po paru manewrach to zlom przeciagniete itp klucze dynamometryczne to nie wzorce i idealy no a magicy

Anonymous - 18-11-2006, 15:40

śruby kupiłem w sklepie z cześciami 50 zł za kpl.Producent AJUSA
Anonymous - 20-01-2008, 11:48

witam wszystkich pisalem juz wczesniej o moim problemie ale nic narazie nie wskuralem moze wy mi pomozecie:)jakies 3msc temu wymienialem uszczelke pod glowica i przejechalem 600km i juz wtedy zauwazylem ze w tym samym miejscu lekko przecieka to jest z lewej strony jak sie patrzy na silnik ponoc jakis kanal cisnieniowy tam jest, tydzien temu wstawilem miska na wymiane hamulcow do mechanika i poprosilem go aby jeszcze dociagnal glowice.dzis przejechalem sie i widze ze leci tak samo jak przed wymiana uszczelki.napiszcie mi co robic bo zaczyna mnie to juz wkurzac :evil:
Anonymous - 10-05-2008, 13:21

i ja rowniez doczekalem sie wymiany uszczelki pod glowica , bo strasznie mi zalewa. Wiec dzisiaj zeby mniej wiecej dowiedziec sie co i jak udalem sie do mechanika. Jakie bylo moje zdziwienie gdy za wymiane uszczelki (z planowaniem glowicy) + pasek rozrzadu i balansu zaspiewal mi 1000 zł , to chyba jakies nieporozumienie skad on ce ceny bierze. W przyszlym tygodniu pojezdze po innych warsztatach i sie zorientuje , chyba ze drodzy koledzy mozecie mi kogos polecic z okolic , mieszkam w Tychach . Jeszcze takie pytanie czy ta wymiana jest az tak trudna i pracochlonna ??


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group