To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - padło sprzęgło przy 65 tys.

mihoo - 09-06-2011, 10:21
Temat postu: padło sprzęgło przy 65 tys.
co mogę zrobić, żeby naprawić to taniej niż 6 tys. w ASO?
auto na gwarancji, która nie obejmuje naprawy sprzęgła
złodziejstwo w białych rękawiczkach
w życiu nie miałem auta, w którym tak szybko padło sprzęgło
załamka

mitsu00 - 09-06-2011, 12:30
Temat postu: Re: padło sprzęgło przy 65 tys.
mihoo napisał/a:
co mogę zrobić, żeby naprawić to taniej niż 6 tys. w ASO?
auto na gwarancji, która nie obejmuje naprawy sprzęgła
złodziejstwo w białych rękawiczkach
w życiu nie miałem auta, w którym tak szybko padło sprzęgło
załamka
W 2.2 wymiana sprzegla byla i jest nadal objeta gwarancja z powodu wady wysprzeglika. Ja tez mialem wymieniane przy 76 tys i tarcza byla jak nowka a autem jezdzic sie nie dalo. Summa sumarum sprzeglo podlega wymianie w ramach gwarancji, lecz tylko i wylacznie jego elementy oprocz samej tarczy. Tak wiec jesli okaze sie ze tarcza nie jest u ciebie przypalona, to sprzeglo MUSI zostac wymienione w ramach gwarancji. Poczytaj w OWG. Jest to jak byk podane. Problem w tym, ze musisz zlecic zdjecie skrzyni w ASO. Tak wiec, jesli sam je przypaliles to bedziesz mial maly problem. Najlepiej jednak kupic komplet sprzegla np LUK lub SACHS za jakies 1300 monety i wtedy kazac ASO wymienic jak juz i tak skrzynia bedzie zdjeta.
rezon - 09-06-2011, 12:45

mihoo napisał/a:
w życiu nie miałem auta, w którym tak szybko padło sprzęgło
Ja też :evil: . Nie piszesz, jaki masz silnik - 2.0 czy 2.2? Jeżeli 2.0 to:
sprzęgło kupujesz to http://www.verstaerkte-ku...roducts_id=2632 (LUK). Jak 2.2 to próbuj zlecić naprawę gwarancyjną tak jak pisze mitsu00. Jeżeli jednak 2.0 zlecasz naprawę poza ASO bo i tak gwarancja nie obejmuje sprzęgła. Po demontażu będą widzieć czy trzeba wymieniać koło dwumasowe - u mnie trzeba było. Niestety nie ma zamienników i ori kupowane poza siecią ASO kosztuje ok. 4 kzł. Mnie naprawa wyniosła ok. 6.5kzł - razem z wymianą koła dwumasowego, czyli bez wychodziło ok 2.5kzł (licząc w tym zakup tarczy sprzęgła). Nie próbowałem nawet naprawy gwarancyjnej bo pół roku wcześniej wgrałem mapę i tym samym z pełną świadomością pożegnałem się z gwarancją na podzespoły przeniesienia napędu.
Niestety prawdopodobnie masz okazję doświadczyć ubocznych skutków montażu Ralliarta, o których nikt nic nie mówi oferując go.

mihoo - 09-06-2011, 13:55

mam w podpisie DiD ;)
chodzi o 2.0, z ralliartem
czyli jeśli dobrze rozumiem, jeżeli sprzęgło mam nieprzypalone, (w sumie nigdy nie przypaliłem ani się nie ślizgało ani innych objawów) to mogę się starać o resztę na gwarancji nawet w 2.0 ?
dzisiaj jeden gość z serwisu mitsu (nie aso) proponowal jednomasowe i twierdzi ze tylko większy hałas będzie ale jakoś nie chce mi się wierzyć a hałasu już wystarczy w tym aucie ;)

rezon - 09-06-2011, 14:38

mihoo napisał/a:
czyli jeśli dobrze rozumiem, jeżeli sprzęgło mam nieprzypalone, (w sumie nigdy nie przypaliłem ani się nie ślizgało ani innych objawów) to mogę się starać o resztę na gwarancji nawet w 2.0 ?
Możesz próbować, ale nie widzę wielkich szans - raczej stwierdzą naturalne zużycie w wyniku podniesienia mocy i intensywnej eksploatacji, ale próbuj.
mihoo napisał/a:
dzisiaj jeden gość z serwisu mitsu (nie aso) proponowal jednomasowe
były kiedyś na forum Octavii wpisy o możliwościach montażu jednomasowych, ale jakoś umarły śmiercią naturalną i obecnie nie kojarzę takich wpisów. Raczej dwumasę wymieniają na dwumasę - chodzi nie tylko o hałas.
PiotrKw - 09-06-2011, 15:43

Cytat:
w życiu nie miałem auta, w którym tak szybko padło sprzęgło
załamka

Nie jest tak żle , spotkałem w serwisie Hyunday'a dwa Santa Fe na podnośnikach. Jeden miał 35 tyś drugi 42 tyś . Oba na sprzęgło i dwumasę. :wink:
Ja przyjechałem z moim ( wersja I) na to samo z tym że miałem zrobione 200 tyś . Wymieniono mi na oryginalny zestaw H ,( widziałem opakowania) ale koło zamachowe jednomasowe , tak poradzono w serwisie . Cała operacja dwa lata temu kosztowała z robocizną 2 tyś zł brutto. W ASO Hyunday,a. !!! . Dziś Santa Fe ma na liczniku 260 tyś , od roku jeździ nim małżonka , ja okazyjnie , ale nawet świeżo po wymianie nie zauważyłem żadnych różnic w pracy i głośności sprzęgła .
W Twoim przypadku problemem jest gwarancja , tylko ile czasu i na co :wink: jeszcze ją masz ??

mihoo - 09-06-2011, 15:50

gwarancję mam do lipca :)
a w tym przypadku i tak jakby jej nie było

mitsu00 - 09-06-2011, 17:22

mihoo napisał/a:
gwarancję mam do lipca :)
a w tym przypadku i tak jakby jej nie było
Tak jak pisalem wczesniej. Gwarancji nie podlega TYLKO i WYLACZNIE tarcza sprzegla. Reszta TAK, cokolwiek ASO innego by mowilo. Jesli beda nadal sie upierac, pokaz im OWG i popros o uzasadnieni odmowy. Gwarantuje ci ze bedzie po klopocie i wysla zapytanie do centrali. Tak wiec jesli i dwumas bedzie do wymiany to akurat ten element pojdzie na gwarancji. A i za wymiane nie powinienes placic skoro do wymiany dwumasu i tak musza zdjac skrzynie.... Co z tego ze masz RalliArta, skoro sprzet jest firmowany MMC wiec nie ma prawa miec to wplywu na gwarancje auta. Nie odpuszczaj tylko ich cisinij. Ja bym nie odpuscil....
rezon - 09-06-2011, 19:00

mitsu00 napisał/a:
Tak wiec jesli i dwumas bedzie do wymiany to akurat ten element pojdzie na gwarancji. A i za wymiane nie powinienes placic skoro do wymiany dwumasu i tak musza zdjac skrzynie....
Abstrahując od faktu podniesienia mocy i utraty gwarancji u mnie - Koło dwumasowe było po prostu wytarte, zużyte. Chyba trudno w tym przypadku dochodzić przedwczesnego zużycia itp. bo zawsze mogą podnieść, że jest to element sprzęgła. spróbować warto. mihoo, jak będziesz widział co i jak, to zwróć uwagę na zużycie koła dwumasowego - moje miało rant 1,5-2mm i luzy osiowe (akceptowalne).
mitsu00 - 09-06-2011, 19:10

rezon napisał/a:

Abstrahując od faktu podniesienia mocy i utraty gwarancji u mnie - Koło dwumasowe było po prostu wytarte, zużyte. Chyba trudno w tym przypadku dochodzić przedwczesnego zużycia itp. bo zawsze mogą podnieść, że jest to element sprzęgła. spróbować warto. mihoo, jak będziesz widział co i jak, to zwróć uwagę na zużycie koła dwumasowego - moje miało rant 1,5-2mm i luzy osiowe (akceptowalne).
Rezon, zauwaz ze ty zmieniales mape jednoczesnie tracac gwarancje, a kolega ma cipa Ralliarta wiec co z tego ze dwumas mu sie zuzyl? Cip nie narusza warunkow gwarancji wiec i gwarant jego wymiane MUSI pokryc. Po raz kolejny odsylam do OWG :wink:
rezon - 09-06-2011, 19:21

mitsu00, dlatego piszę - Spróbować warto. Oczywiście zgadzam się, że rali nie narusza gwarancji, bo przecież montowany jest przez ASO
sylb - 09-06-2011, 22:23

mihoo napisał/a:

dzisiaj jeden gość z serwisu mitsu (nie aso) proponowal jednomasowe i twierdzi ze tylko większy hałas będzie ale jakoś nie chce mi się wierzyć a hałasu już wystarczy w tym aucie ;)

A ten większy hałas to ma być podczas zmieniania biegów czy normalnej jazdy? Bo czegoś nie rozumiem.
Wydaj mi się, że wymiana z dwu na jedno masowe, może skutkować mniejszym komfortem zmiany biegów i teoretycznie skrócenie żywotności niektórych elementów. Zasadniczo by się tym nie przejmował, zakładaj tarczę ze spieków (ktoś na forum chwalił się, że jest nie do zajechania) i jedno masówkę. Zasadniczo chyba z O2 ślubu nie bierzesz, pojeździsz jeszcze 2-3 lata i sprzedasz.

rezon - 09-06-2011, 23:18

pojawiły się w końcu zamienniki koła dwumasowego w rozsądnych cenach http://motoallegro.pl/kol...1648036390.html . Ale jednomasowe do Outka to chyba tylko teoretycznie jest dostępne, bo jakoś nie znalazłem.
Jest i kpl LUK'a za 3kzł http://motoallegro.pl/dwu...1617981565.html . Że też moje nie padło 2 miesiące później :(

lexus - 10-06-2011, 10:58

Wreszcie zaczynają się przyzwoite ceny ,outlander staje się coraz bardziej popularnym samoch.z kożyścią dla nas
rezon - 10-06-2011, 12:50

lexus napisał/a:
Wreszcie zaczynają się przyzwoite ceny
na razie po za ASO :D , ale może i im MMC odpuści


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group