Problemy techniczne - Bardzo wysoka temperatura na postoju!
pawel186 - 10-06-2011, 23:30 Temat postu: Bardzo wysoka temperatura na postoju! Podczas gdy stoję w korku lub na postoju po rozgrzaniu samochodu temperatura wzrasta do tego poziomu:
a gdy jadę spada do normalnego poziomu,a nawet troszeczkę niżej.
Co to może być?
danielxc717 - 11-06-2011, 08:41
Musisz pierwsze co sprawdzić czy wiatraki startują.. BO widać ze podczas przepływu powietrza jak już jedziesz nie ma tego zjawiska Może to tylko bezpiecznik.
Hugo - 11-06-2011, 11:06
Sprawdź teź czy w ogóle masz termostat, a jak jest to go wymień.
pawelek_krak - 11-06-2011, 23:24
danielxc717 ma rację sprawdź czy wentylator chłodnicy się załącza bo na bank padł on lub coś odpowiedzialnego za jego załączanie np. przekaźnik bezpiecznik lu czujnik temp.
danielxc717 - 12-06-2011, 10:13
Hugo napisał/a: | Sprawdź teź czy w ogóle masz termostat, a jak jest to go wymień. |
Mylisz się. Gdyby nie miał termostatu (wkładu) to cała woda idzie odrazu na duży obieg prawda? Gdy miał zamknięty to w czasie jazdy podczas przepływu powietrza też by mu się auto przegrzewało. Ja stawiam na to co mówiłem. Ew pompa wody mało wydajna, ale raczej wskakuje wszystko na wiatraki bo pęd powietrza daje rade auto schłodzić do normalnej temp. Bez sensu kase wydawać na sprawny termostat. Gdyby grzał się w czasie szybkiej jazdy Gdzie jest normalny pęd powietrza na chłodnice wtedy by można było stawiać na termostat
wichura1 - 14-06-2011, 11:22
Termostat mógł się też zaciąć w pozycji zamkniętej, przez co płyn idzie przez mały obieg omijając chłodnicę. Włącz ogrzewanie i maks. nawiew, nagrzewnica odbierze część ciepła i temperatura powinna spaść, to będzie oznaczało, że pompa wody jest OK. Sprawdź też te wentylatory, postaw samochód na wolnych obrotach i gdy wskazówka dojdzie do połowy albo trochę ją przekroczy musi się włączyć wentylator. Czy nie masz jakichś ubytków płynu? U mnie był uszkodzony zawór ciśnieniowy korka chłodnicy i samochód się zaczynał gotować po kilku kilometrach. Ale ja nie miałem tej dolnej części zaznaczonej strzałka na zdjęciu i chłodnica się zapowietrzała.
danielxc717 - 14-06-2011, 21:08
wichura1 napisał/a: | Termostat mógł się też zaciąć w pozycji zamkniętej, przez co płyn idzie przez mały obieg omijając chłodnicę. Włącz ogrzewanie i maks. nawiew, nagrzewnica odbierze część ciepła i temperatura powinna spaść, to będzie oznaczało, że pompa wody jest OK. Sprawdź też te wentylatory, postaw samochód na wolnych obrotach i gdy wskazówka dojdzie do połowy albo trochę ją przekroczy musi się włączyć wentylator. Czy nie masz jakichś ubytków płynu? U mnie był uszkodzony zawór ciśnieniowy korka chłodnicy i samochód się zaczynał gotować po kilku kilometrach. Ale ja nie miałem tej dolnej części zaznaczonej strzałka na zdjęciu i chłodnica się zapowietrzała.
Obrazek |
Nie trzeba z temp na maxs patrzeć aby sprawdzić czy termostat puszcza, gdy dojdzie do temp roboczej to sprawdzić czy chłodnica jest goorąca. jeśli jest to puszcza. Jesli jest równomiercie cała tzn ze pompa też dobrze pracuje.
|
|
|