To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Regulacja zaworów - mechaniczna czy hydrauliczna w 1.8?

ko5a - 11-06-2011, 13:22
Temat postu: Regulacja zaworów - mechaniczna czy hydrauliczna w 1.8?
Jak w temacie, chcę się upewnić bo padło takie pytanie od gaziarza który ma mi zakładać lpg.
Wydaje mi się że mechaniczne, bo co jakiś czas trzeba pojechać na regulację do serwisu. dobrze kombinuję? :P

jaca71 - 11-06-2011, 17:25

Dobrze kombinujesz - regulacja jest mechaniczna, znaczy przez mechanika ;)
jac - 12-06-2011, 00:26

ko5a napisał/a:
bo co jakiś czas trzeba pojechać na regulację do serwisu


to chyba nie do konca tak, poniewaz po 100tys jest sprawdzenie zaworow i wtedy regulacja w razie potrzeby niejako automatycznie - w cenie. Podejscie "gaziarza" ze trzeba bedzie regulowac jest chyba takim samotlumaczeniem sie na wypadek problemow z instalacja LPG, bo wtedy gaziarz zawsze moze zapytac: a regulowal Pan zawory?
Resumujac, jak bedziesz "przegladal" swojego Lancerka w ASO to zawory sugerowalbym sprawdzic (nie regulowac) nie co 100 a co ok 50tys. i w razie potrzeby "podkrecic"

krzychu - 12-06-2011, 09:41

jac napisał/a:
i w razie potrzeby "podkrecic"


To już nie te czasy i tam są takie blaszki dystansujące które wcale nie są tanie...

jaca71 - 12-06-2011, 10:48

krzychu napisał/a:
To już nie te czasy i tam są takie blaszki dystansujące które wcale nie są tanie...


Potocznie zwane "szklankami" ;)

Ale nie jest tak źle że trzeba kupować 16 :) Dobry mechanik pozamienia miejscami i tylko brakujące trzeba kupić.

jac - 12-06-2011, 15:32

krzychu napisał/a:
To już nie te czasy i tam są takie blaszki dystansujące


krzychu, ja informatyk z zawodu :mrgreen: a z mechaniki tylko "gawedziarz teoretyk" :mrgreen:

RalfPi - 13-06-2011, 08:12

To tak jak chyba większość z Nas:)
To może ktoś, kto się zna na rzeczy wyjaśni krok po kroku, albo odwoła do dobrego źródła, o co chodzi:) i jak to jest z tą regulacją zaworów (luzów w zaworach? ).

Pozdrawiam

tomekrvf - 14-06-2011, 18:25

RalfPi napisał/a:
jak to jest z tą regulacją zaworów (luzów w zaworach? ).

Luzy zaworowe reguluje się na zimno poprzez wymianę całych popychaczy szklankowych. Do wymiany "szklanek" należy zdjąć wałki rozrządu, ale na szczęście nie trzeba do tego ściągać miski olejowej i przedniej pokrywy silnika ponieważ jest możliwość odblokowania napinacza łańcucha rozrządu przez otwór serwisowy w przedniej pokrywie i specjalnym narzędziem wciśnięcie trzpienia napinacza celem zluzowania łańcucha i odkręcenia kół łańcuchowych od wałków rozrządu.
Pierwsze sprawdzenie/regulacja przewidziane jest po 100kkm, jednakże w autach na LPG bez opcji gazowej, sugeruję skontrolować luzy co drugi przegląd. Tutaj nie ma nic do rzeczy prawidłowo wyregulowana instalacja itp. Daje sobie rękę uciąc że po 40 000km na gazie zawory trochę siądą w gniazdach.

RalfPi - 17-06-2011, 18:19

Dzięki bardzo za odpowiedź!
ko5a - 21-07-2011, 09:51

wiecie może jakie są koszty:
- sprawdzenia
- regulacji
luzów zaworowych?

czy trzeba/warto to robić w ASO? czy nie ma sens i lepiej jechać do dobrego mechanika?

tomekrvf - 22-07-2011, 23:01

ko5a, zadzwoń do ASO i zapytaj. Na moje oko samo sprawdzenie nie powinno kosztować więcej jak 100PLN. Tyle że rozstajesz się na trochę dłużej z autem - luzy kontrolujemy na zimnym silniku. Regulacja to pewnie od 350 w górę, w zalezności ile trzeba będzie wymienić popychaczy szklankowych. Możesz od razu zapytac o koszt jedengo popychacza.
alfiq - 20-02-2013, 13:37

Info z ASO - jedna "szklanka" u nich kosztuje ok 200 zł :shock: Ergo - nie robić u nich :P
RalfPi - 20-02-2013, 17:24

Witam - jakiś czas temu robiłem przegląd "luzów" ze względu na to, że mam LPG.
Wydałem jakieś 120zł na kontrolę - i teoretycznie wszystko było ok - diagnostykę robiłem w zew. serwisie ze Szczecina - dość znanym.
Pozdrowienia!

PS Żałuje jedynie, że nie poprosiłem chociaż o wyniki pomiarów - jakie te luzy są.

mjsystem - 20-02-2013, 17:49

alfiq napisał/a:
Info z ASO - jedna "szklanka" u nich kosztuje ok 200 zł Ergo - nie robić u nich

Jak Cię stać :P
Znajdź dobrego mechaniora i zapłacisz kilkakrotnie mniej. :wink:

Trik - 20-02-2013, 17:59

mjsystem, Ale tu nie chodzi o robociznę, a o części. http://old.japancars.ru/c...L6&mg=11&bg=230


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group