To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[04-13]Colt CZx - [Z34A 1.3] KLIMATYZACJA - dziwny problem

SebaDe - 11-06-2011, 15:49
Temat postu: [Z34A 1.3] KLIMATYZACJA - dziwny problem
Witam.
Mam taki problem.
Po 2 latach jeżdżenia z niesprawną klimą zabrałem się za jej naprawę.
U mechanika rozpoznanie było szybkie-nie działa sprężarka.
Po wymianie na nową i nabiciu układu, klimatyzacja zaczęła chłodzić wnętrze, aż miło :)
Minęło kilka dni jeżdżenia z miłym chodkiem wewnątrz, aż nastały większe upały (25-27 stopni w górę).
Tu zaczynają się problemy...

Objawia się to tym, że w momencie kiedy włączę klimatyzację - chodzi przez chwilę a po kilku minutach działania, sprężarka zaczyna głośno pracować i obciążać mocniej niż zawsze silnik po czym przestaje chłodzić :(
Po chwili zaczyna schładzać i proces zaczyna się powtarzać: głośna praca, obciążenie silnika, zaprzestanie chłodzenia.
Moja klimatyzacja jest manualna, więc opcja automatycznego wyłączania się nie wchodzi w grę. Przycisk od klimy jest włączony a ona na zmianę - chłodzi - nie chłodzi
Zauważyłem też, że w te gorące dni częściej przestaje chłodzić, kiedy silnik nabiera obrotów.
Gdy temperatura na zewnątrz jest 10,15,20 stopni problem znika.

Czy ktoś miał już taki problem???
Może kto pomoże???

tom17 - 11-06-2011, 23:16

myślę że masz do wymiany osuszacz. zaczyna działać jak zawór rozprężny i zamarza. jak zacznie Ci sprężarka hałasować zatrzymaj auto i zobacz czy nie masz szronu na osuszaczu lub nie jest chłodny. jeżeli jest to masz go do wymiany. to jest ta puszka na pierwszym rysunku: http://www.japancars.ru/c...L6&mg=55&bg=430
SebaDe - 13-06-2011, 22:34

Domyślam się, że wiąże się to z ponownym rozczelnieniem układu i kolejne nabijanie???
tom17 - 14-06-2011, 17:39

niestety tak
SebaDe - 17-06-2011, 21:40

Byłem ponownie u mechanika (tym razem u innego) z tym problemem.
Posprawdzał mi tę klimę od strony mechanicznej
(sprężarka, przewody, parownik, chłodnica, osuszacz, czujniki)
-wszystko jest w porządku.
Wg niego przyczyna będzie leżeć w elektronice, która steruje sprężarką a ściślej rzecz biorąc zaworem sprężarki.
Problem w tym, że mechanik nie miał specjalistycznego sprzętu elektronicznego, by mi posprawdzać elektronikę.
Czy ktoś się orientuje gdzie mam jej szukać w autku???
Może to jakiś układ elektroniczny, który można po prostu wyciągnąć i wymienić na inny???- mam możliwość takiej przekładki z innego colta więc dlaczego by nie spróbować??? :wink:

robertdg - 18-06-2011, 08:12

Zacznij od przekaźników
SebaDe - 18-06-2011, 23:01

Spróbuję.
Gość w warsztacie w czasie pomiaru sprężania zauważył, że raz sprężarka mocniej spręża, czasami w normie a raz prawie wcale.
wywnioskował z tego, że zawór który jest w sprężarce musi raz być otwarty mocniej a raz słabiej - a tym za to jak jest otwarty odpowiada elektronika, która podaje napięcie (większe, mniejsze) do zaworu.
-tylko gdzie ją w tym autku wsadzili? - same przekaźniki to tam na pewno nie są.

Gietek - 24-08-2015, 18:54

Udało się koledze ustalić przyczynę?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group