To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Wyskoczyła półoś z przegubu zewnętrznego - z

woxy - 12-06-2011, 20:20
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Wyskoczyła półoś z przegubu zewnętrznego - z
Witajcie,
nie znalazłem w szukajcie, service manualu także jakoś nie mogę wyczaić.
Dzisiaj zawracałem w lewo, mocno skręciłem, zrobiło cyk i już nie było jazdy.
Scholowałem, odkręciłem koło i okazało się że półośką można kręcić, oraz że chodzi ona w tej gumie osłonowej jakoś tak jakby nie w osi. Zdjęta guma ujawniła luźną półoś.
Skręciłem wiec na maksa koła w lewo i udało się półoś włożyć na miejsce w przegub. Samochód jedzie, ale nie wiem czy na końcu półosi nie powinno być jakiegoś pierścienia zabezpieczającego czy jakoś tak, żeby takie rzeczy się nie zdarzały?
Czy zwyczajnie półośka siedzi na wsad w przegubie?
Aha, kilka m-cy temu robiłem regulację kierownicy bo przy zbieżności kiedyś ktoś źle ustawił, czy to mogło wpłynąć na to że przy skręcie wypadła półoś ?

robertdg - 12-06-2011, 20:26

Powinien być pierścień segera służący za zabezpieczenie.
woxy - 12-06-2011, 20:33

robertdg napisał/a:
Powinien być pierścień segera służący za zabezpieczenie.


Oczywiście żeby nie było pomyłki, mówię o tej części półosi co jest przy samym kole.
Czyli prawdopodobnie albo nie założyli pierścienia przy wymianie osłony przegubu, albo spadło do środka przegubu i tam siedzi.
Jak to teraz załatwić, pewnie trzeba odkręcać tą wielką nakrętkę w środku osi koła i od środka jakoś to zabezpieczenie nałożyć ?

robertdg - 12-06-2011, 20:37

Trzeba całkowicie zdemontowac przegub, umyc, poszukac pierscienia, zapewne zakupic nowy i zamontowac wedle prawidel - tak trzeba odkrecac ta duza nakretke
woxy - 12-06-2011, 20:42

Tak też myślałem, samemu pewnie nie dam rady bo i nie mam kluczy potrzebnych.
Na dniach będę działał. Dzięki za informacje :)

Krzyzak - 12-06-2011, 20:53

robertdg seger jest z drugiej strony, na wewnętrznym
w zewnętrznym to kawałek drucika i tyle :)

woxy - 12-06-2011, 20:58

Krzyzak napisał/a:
robertdg seger jest z drugiej strony, na wewnętrznym
w zewnętrznym to kawałek drucika i tyle :)


Właśnie tak szukam jeszcze po sieci, i właśnie znalazłem że tam jest rowek, a w nim taki drucik, który przy zdejmowaniu półosi powinien schować się w ten swój rowek.
Czyli trzeba by szukać taki pierścień drucikowy i go normalnie nasadzić w swoje miejsce i wcisnąć półoś w przegub ?

Krzyzak - 12-06-2011, 21:04

przegub się wbija na półoś
drucik możesz normalnie kupić - tylko nie zawsze dostaniesz odpowiedni (chodzi głównie o grubość - może ktoś dał kiedyś zbyt cienki i dlatego wyskoczyła...)

woxy - 12-06-2011, 21:11

Krzyzak napisał/a:
przegub się wbija na półoś
drucik możesz normalnie kupić - tylko nie zawsze dostaniesz odpowiedni (chodzi głównie o grubość - może ktoś dał kiedyś zbyt cienki i dlatego wyskoczyła...)


A ten drucik to się jakoś nazywa, to jest gotowa część, czy trzeba jakoś kombinować ze zwykłego prostego drutu i wyginać taki pierścień?
Może jakieś reperaturki są coby taki pierścień drucikowy tam był ?

robertdg - 12-06-2011, 21:16

Krzyzak, ten drucik tez nazywa się seger i co najważniejsze to nie może być jakaś typowa bieda bo albo nie nabijesz przegubu albo nabijesz i nie bedzie trzymal, znajac zycie fachowcy jak wymieniali to zalozyli pierscien z opakowania ktory jest jak plastelina i pewnie sie rozlecial
przemekx303 - 12-06-2011, 23:33

albo go nie nabili :lol: a gdzie masz miejsce na zabezpieczenie na półosi , zaraz przy końcu czy może pare cm dalej
Krzyzak - 13-06-2011, 06:45

robertdg napisał/a:
znajac zycie fachowcy jak wymieniali to zalozyli pierscien z opakowania ktory jest jak plastelina i pewnie sie rozlecial

może właśnie nie udało im się dobrze nabić - bo np. spidan w opakowaniach daje druciki grubsze niż w oryginale

robertdg napisał/a:
ten drucik tez nazywa się seger

nie chcę się kłócić, ale seger to by miał 2 dziurki - aby można było użyć tzw. szczypiec segera

woxy - 13-06-2011, 07:25

przemekx303 napisał/a:
albo go nie nabili :lol: a gdzie masz miejsce na zabezpieczenie na półosi , zaraz przy końcu czy może pare cm dalej


Nie przyjrzałem się dokładnie ale mam wrażenie że jest on pod prawie sam koniec tej części z zębami, ale może tylko mi się wydawało.

robertdg - 13-06-2011, 07:57

Krzyzak napisał/a:
nie chcę się kłócić, ale seger to by miał 2 dziurki - aby można było użyć tzw. szczypiec segera
dywagowałem o tym bodaj z Maretzky85, on twierdzi, że nalezy to do grupy segerów, tylko, ze to o czym Ty mówisz, najczęsciej zwie się jako seger (w nomenklaturze pierścień osadczy zewnętrzny albo wewnętrzny), a ten drucik do półosi do zabezpieczenia przegubu też zwiemy jako seger - bo nalezy do tej grupy (fachowow w nomenklaturze pierścień zabezpieczający)

Zobacz tu http://www.segery.eu/catalogue/index#pierscienie

przemekx303 - 13-06-2011, 20:30

no to jak prawie na końcu to masz pierścień ( seger bez dziurek) nabijany na półoś , najlepiej jedź tam gdzie wymieniali Ci tą osłonę przegubu bo to ewidentnie wina montażu skoro półoś wyleciała , dawno ją mieniali ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group