Problemy techniczne - Rozrusznik kręci, auto nie odpala
Anonymous - 29-08-2005, 15:53 Temat postu: Rozrusznik kręci, auto nie odpala Colt stał w garażu prze miesiąc nie jeżdżony, teraz kręci rozrusznik ale nie zapala.
Akumulator naładowany, paliwo jest /uprzedzam dowcipne zapytania/
Było już 4 mechaników /i choćby przyszło tysiąc atletów i każdy zjadłby tysiąc kotletów i każdy nie wiem jak się wytężał../ i robili a nie naprawili:
-sprawdzili kable /dobre/
-spradzili iskrę /nie ma/
-wymieniliśmy w tzw. komputrze kondensatory /jeden był faktycznie wylany - dzięki Hubert za podpowiedź /
i nadal bez zmian
jutro zawiozę komputerek z planami /dzięki pieart za przesłanie / do kolegi elektronika do przejrzenia ścieżek ale może nie tu szukamy?
możecie podpowiedzieć jakiś trop? mieszkam 40 km od miasta z mechanikami, u mnie tylko domorośli spece
Bartek - 29-08-2005, 16:03
Dobrze szukacie! Dopuki ECU nie bedzie sprawne (lampka CE zapala sie po przekreceniu kulczyka, po kilku sekundach gasnie) nie ma szans na odpalenie...
Hubeeert - 29-08-2005, 16:29
Styk kondziora musi być ze ścieżkami z obu stron. szukajcie tu przyczyny. Jeszcze raz odsyłam na stronę Krzyżaka>>!!CLICK !!<<
Anonymous - 30-08-2005, 09:36
dzieki, dzisiaj oddaje ECU mistrzowi lutownicy do przejrzenia, dam znać o efektach
pwiam
[ Dodano: 01-09-2005, 13:42 ]
niestety Ecu sprawne magik szuka dalej. czy ma ktoś schemat elektryczny do tego modelu, bo otrzymałem ale do wersji amerykańskiej.
z góry dziękuję i pozdrawiam serdecznie mitsumaniaków
[ Dodano: 07-09-2005, 09:11 ]
Problem jest nadal. W Japan Service, gdzie zawlokłem auto nie wykluczają błędu ECU i proponują, bym im przywiózł sprawny, podłączą i będzie wiadomo. Jest jeszcze gość co naprawia te moduły - koszt naprawy od 300 do 1000 zł. To normalne ceny?
Mam supersprytka elektronika, który mógłby przejrzeć moduł, gdyby miał schemat - ten od amerykańskiej wersji /od Huberta/ różni się znacznie.
Prośba:
1/może ktoś ma schemat ECU do wersji europejskiej, benzyna 1,6 z 1991 r.
2/może ktoś zechciałby wypożyczyć sprawny ECU /wysyłka w obie strony kurierem na mój koszt+coś za chęci i fatyge naturalnie/
pozdrawiam
[ Dodano: 19-09-2005, 10:35 ]
Hosanna!
trzech mechaników nie poradziło aż przyszedł mój kolega elektronik z miernikami i okazało się, że prąd nie dochodził do jednej kostki w komputerze. Zrobił obejście i odpalił!
Ale pojawiła się inna przypadłość: przy niedużych /poniżej 3k/ obrotach auto szarpie, jakby miało za mało paliwa. Tak wcześniej nie było!
Czy jest jakiś Wujek Dobrarada?
Anonymous - 27-12-2007, 16:14
witam mam podobny problem elektronik sprawdzal ECU niby wszystko dobre a nadal nie dziala moze tez jakis kabelek nie locza moze ma ktos schemat podlaczenia ucu do colt-a 1,5 c50
wojmi1 - 27-12-2007, 16:24
Przepraszam a przekaznik gl sprawdzony ? a powerTranzystor dostaje sterowanie ? a jest wogole iskra?
a moze kompresja ?
Anonymous - 27-12-2007, 19:25
Podłączę się pod temat a mianowicie mój Colt jak postoi 24 godziny bądź więcej czy to w garażu czy na dworze to nie chce odpalić przez dłuższy czas a potem tak dziwnie powoli załapuje i po odpaleniu puści dymka i już idzie jechać ale na początku jest taki słabawy. Zaznaczam że aku nowy kable okej świece nowe i jak kręci to iskra jest na każdej świecy. Pomóżcie bo ja już wymiękam
Aha zapomniałem dodać że napięcie na pompe paliwa też jest podawane
Anonymous - 27-12-2007, 20:33
jest tak ze iskra jest ok <rozrusznik kreci (skrzynia automat),pompa prawdopodobnie podaje paliwo nie sprawdzilem dokladnie bodopiero odebralen ECU od elektronika ale prawdopodobnie tak,gdy przekrece kluczyk do pozycji on jest jeden impuls na wtryski tylko na wszystkie naraz. jak sprawdzic przekaznik glowny ze jest ok co to jest powertranzystor i gdzie sie znajduje
Karol208 - 27-12-2007, 21:55
pepe napisał/a: | jest tak ze iskra jest ok <rozrusznik kreci (skrzynia automat),pompa prawdopodobnie podaje paliwo nie sprawdzilem dokladnie bodopiero odebralen ECU od elektronika ale prawdopodobnie tak,gdy przekrece kluczyk do pozycji on jest jeden impuls na wtryski tylko na wszystkie naraz. jak sprawdzic przekaznik glowny ze jest ok co to jest powertranzystor i gdzie sie znajduje |
Jak przekrecisz kluczyk to powinien pujsc impuls na wtryski wszystkie + bo one sa sterowane minusem i podczas krecenia rozrusznikiem kolejno podawany jest minus na wtrysk
Anonymous - 28-12-2007, 08:53
zgadza sie po przekreceniu kluczykiem jest plus na wtryskach ale impuls z masy jest tylko jeden zaraz po przekreceniu kluczykiem na ON gdy slychac cykniecie na srodku kokpitu pod popielniczka znalazlem kostke ktora cyka czy to jest przekaznik glowny i jak ja sprawdzic czy jest dobra
Anonymous - 30-12-2007, 17:00 Temat postu: a czujnik??? ja tez mam taki problem niema iskry na świecach i nie chodzi pompka paliwa słyszałem że jest mątowany czujnik zderzeniowy który odcina dopływ prądu właśnie na zapłon i pąpke paliwa ale niewiem nawet gdzie go szukać czy ktoś wie ??? może tu jest pies pogrzebany?
Hubeeert - 01-01-2008, 10:25
radunio, ECU i kondensatory do wymiany zapewne
Anonymous - 04-02-2008, 14:11
Wymieniłem kondensatory i dalej milczy. Mam dwa komputery na jednym jest iskra ale nie działa pompa na drugim jest odwrotnie pompa działa ale nie podae iskry.
Anonymous - 09-02-2008, 14:55
prosze o podpowiedż u mnie nie ma iskry rozrusznik kręci a nie pali ani na gazie ani na benzynie ani na popych podobno może być wyłącznik udarowy wyłączony tylko gdzie go szukać?
Karol208 - 16-02-2008, 18:21
jan wilczak napisał/a: | prosze o podpowiedż u mnie nie ma iskry rozrusznik kręci a nie pali ani na gazie ani na benzynie ani na popych podobno może być wyłącznik udarowy wyłączony tylko gdzie go szukać? |
Sadze ze chodzi ci o czujnik zderzeniowy najczesciej jest on w samym sterowniku poduszek powietyrznych. Czujnik ten ma na celu (zadziala dopiero przy uderzeniu z predkoscia >25km/h) odpalenie poduszek powietrznych , napinaczy pasow odciecie pompy paliwa rozblokowanie centralnego zamka i wlaczenie swiatel awaryjnych.
Raczej trzeba szukac w ukladzie zaplonowym. Imo tez odpada bo na ogol odcina on paliwo a nie iskre.
|
|
|