To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Tuning? (silnika)

Cthulhu - 14-06-2011, 19:26
Temat postu: Tuning? (silnika)
Szukając powodu gasnącego na niskich obrotach silnika w moim Galanciku natknąłem się na coś takiego:

czip

i takiego:

czip2

co Wy na to drodzy mitsumaniacy? Z tego co mi wiadomo ciężko z naszych rekinków wycisnąć jakieś ekstra kucyki, a tutaj od ręki 25, ba nawet 40 a w dodatku pozwala zaoszczędzić paliwa :lol:

(ja bym to kupił z czystej ciekawości, bo akurat mam małą nadwyżkę kasy ze względu na zwrot podatku, ale z montażem takich cudów jestem na bakier, także tego... :| )

spown - 14-06-2011, 21:06

iź po rezystor do elektronicznego za 5 gr ina to samo wyjdzie...
Owczar - 14-06-2011, 21:08

Cthulhu, to jest zwykły potencjometr wpinany zamiast czujnika temp powietrza. W sklepie elektronicznym kupisz za 1zł.
sveno - 15-06-2011, 13:07

hmm jeżeli to jest takie proste i nie zniszczy silnika, to ja bym na to reflektował. Czasami chciałbym mieć te 30 koni więcej, oczywiście kosztem spalania bo nic za darmo nie ma. Jak to podłączyć?
Owczar - 15-06-2011, 13:11

sveno, ten potencjometr oszukuje ECU przez co ECU zwiększa dawkę paliwa, mieszanka jest za bogata, co nie daje wzrostu mocy, jedynie wzrost spalania.
swinks_UK - 15-06-2011, 13:31

Tak jak Marcin wspomniał, dość prymitywny sposób na oszukanie ECU. Nie warto.
Ponieważ sygnał MAF jest częstotliwością i cokolwiek co mogłoby zmieniać sygnał przepływki byłoby doś skomplikowanym i drogim urządzeniem, więc goście skupili się jedynie na sygnale z IAT, który jest zmienną 0-5V. Rezystor załatwi sprawę.
Tak więc, albo:
- oszukasz ecu zaniżajac temp powietrza i ecu wrzuci więcej paliwa (rzekome ustawienia "power")
albo
- oszukasz ecu zawyżając temp powietrza i ecu przydawkuje mniej paliwa (rzekome ustawienia "eco").

Problem z Galantem n/a jest taki (a szczególnie z silnikami 6a13 n/a), że mapy są juz ustawione naprawdę dobrze. Na obciążeniu masz afr w granicy 12.2:1 pod wzgledem wydajności/mocy to wręcz idealne ustawienie. Dodając paliwa nie uzyskasz nic poza zwiekszonym spalaniem. Z kolei jak ujmiesz paliwa to lądujesz w skali 13:1 do 13.5:1 a to już niestety w najlepszym wypadku skończy się tym, ze ecu "wycofa" zapłon (choróbcia jak to bedzie po Polsku...???), w najgorszym wypadku korbowód wyjdzie na spacer bokiem silnika.
Ktoś kto oferuje do galantów widocznie nie ma pojęcia jakie są tam fabryczne ustawienia w ecu i że nie ma tu pola do popisu, w przeciwieństwie do aut VAG'a.

plecho1 - 15-06-2011, 13:40

Tu jest ciekawy temacik szczególnie druga strona:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=61196

swinks_UK - 15-06-2011, 13:52

Jest.
Jest też testowane przez pepi'ego na mapach z 6a13tt (z jego vr4), które mają sie nijak do map 6a13 n/a.

sveno - 15-06-2011, 14:20

czyli wszystko jasne, Pepi jest dla mnie od dzisiaj Bogiem :) a swoją drogą to dobry biznes sprzedawać potencjometry warte 5zł za około 230zł :)
mar111cin - 15-06-2011, 14:45

hmmm jak poczytałem post Pipiego to zrobiło się ciekawie xD
pierwsze pytanie gdzie i za ile można dostać kabel do evoscana?
drugie to czy Pipi powie coś więcej o ustawieniach, co i jak robić.

[ Dodano: 15-06-2011, 15:25 ]
ok, już wiem co potrzeba -> http://allegro.pl/vag-kkl...1646791644.html

jak przyjdzie to zacznę zabawę ; )

Owczar - 15-06-2011, 15:42

mar111cin, ale nie każdym kablem zrobisz flash, poza tym musisz kupić licencję na evoscana. Druga sprawa to mapy, samemu można narobić więcej szkody.
mar111cin - 15-06-2011, 16:31

a co za specjalny kabel jest potrzebny do zrobienia flasha?
co do evoscana to coś się znajdzie ;)
z mapami nic nie będę kombinował dopóki się nie upewnie że można zrobić ich save itp.

Owczar - 15-06-2011, 16:47

Na stronie projektu evoscana jest więcej szczegółów. Ale kabel do flashowania jest na ich stronie dużo droższy.
mar111cin - 15-06-2011, 17:01

faktycznie teraz widzę że taki kabel to 100-140 dolarów. Tylko jak do tego doliczyć wysyłke to pewnie sporo drożej jeszcze wyjdzie.... Ale trudno, kabel vag już zamówiłem i wierze że odczytam nim więcej parametrów niż przez elm.

Pytanie w sumie mam do Pepiego, może odwiedzi ten wątek.
przez co dokładniej lepiej jest pogrzebać w ustawieniach autach jak ma automatyczną skrzynie biegów? (dlaczego jest lepszy do "tuningu") i co można zrobić skrzyni biegów żeby wydajniej pracowała?

następnie czy mapy można zapisywac do jakiegoś pliku?

jakby wrzucił jakiś printscreen jak to wyglada w programie i co zmienia to by było całkowicie fajnie :) Zastanawia mnie jak mocno można korygować fabryczne ECU i je "oszukiwać" żeby osiągnąć niższe spalanie/większą moc

Owczar - 15-06-2011, 17:07

mar111cin, lepiej napisz do niego na PW. Jak będę miał trochę czasu to będę chciał wysłać do niego ECU na małe mody, ale ciekaw jestem jak sprawują się auta już zmodzone.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group