[97-04]Galant EAxA/W - Tuning? (silnika)
Cthulhu - 14-06-2011, 19:26 Temat postu: Tuning? (silnika) Szukając powodu gasnącego na niskich obrotach silnika w moim Galanciku natknąłem się na coś takiego:
czip
i takiego:
czip2
co Wy na to drodzy mitsumaniacy? Z tego co mi wiadomo ciężko z naszych rekinków wycisnąć jakieś ekstra kucyki, a tutaj od ręki 25, ba nawet 40 a w dodatku pozwala zaoszczędzić paliwa
(ja bym to kupił z czystej ciekawości, bo akurat mam małą nadwyżkę kasy ze względu na zwrot podatku, ale z montażem takich cudów jestem na bakier, także tego... )
spown - 14-06-2011, 21:06
iź po rezystor do elektronicznego za 5 gr ina to samo wyjdzie...
Owczar - 14-06-2011, 21:08
Cthulhu, to jest zwykły potencjometr wpinany zamiast czujnika temp powietrza. W sklepie elektronicznym kupisz za 1zł.
sveno - 15-06-2011, 13:07
hmm jeżeli to jest takie proste i nie zniszczy silnika, to ja bym na to reflektował. Czasami chciałbym mieć te 30 koni więcej, oczywiście kosztem spalania bo nic za darmo nie ma. Jak to podłączyć?
Owczar - 15-06-2011, 13:11
sveno, ten potencjometr oszukuje ECU przez co ECU zwiększa dawkę paliwa, mieszanka jest za bogata, co nie daje wzrostu mocy, jedynie wzrost spalania.
swinks_UK - 15-06-2011, 13:31
Tak jak Marcin wspomniał, dość prymitywny sposób na oszukanie ECU. Nie warto.
Ponieważ sygnał MAF jest częstotliwością i cokolwiek co mogłoby zmieniać sygnał przepływki byłoby doś skomplikowanym i drogim urządzeniem, więc goście skupili się jedynie na sygnale z IAT, który jest zmienną 0-5V. Rezystor załatwi sprawę.
Tak więc, albo:
- oszukasz ecu zaniżajac temp powietrza i ecu wrzuci więcej paliwa (rzekome ustawienia "power")
albo
- oszukasz ecu zawyżając temp powietrza i ecu przydawkuje mniej paliwa (rzekome ustawienia "eco").
Problem z Galantem n/a jest taki (a szczególnie z silnikami 6a13 n/a), że mapy są juz ustawione naprawdę dobrze. Na obciążeniu masz afr w granicy 12.2:1 pod wzgledem wydajności/mocy to wręcz idealne ustawienie. Dodając paliwa nie uzyskasz nic poza zwiekszonym spalaniem. Z kolei jak ujmiesz paliwa to lądujesz w skali 13:1 do 13.5:1 a to już niestety w najlepszym wypadku skończy się tym, ze ecu "wycofa" zapłon (choróbcia jak to bedzie po Polsku...???), w najgorszym wypadku korbowód wyjdzie na spacer bokiem silnika.
Ktoś kto oferuje do galantów widocznie nie ma pojęcia jakie są tam fabryczne ustawienia w ecu i że nie ma tu pola do popisu, w przeciwieństwie do aut VAG'a.
plecho1 - 15-06-2011, 13:40
Tu jest ciekawy temacik szczególnie druga strona:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=61196
swinks_UK - 15-06-2011, 13:52
Jest.
Jest też testowane przez pepi'ego na mapach z 6a13tt (z jego vr4), które mają sie nijak do map 6a13 n/a.
sveno - 15-06-2011, 14:20
czyli wszystko jasne, Pepi jest dla mnie od dzisiaj Bogiem a swoją drogą to dobry biznes sprzedawać potencjometry warte 5zł za około 230zł
mar111cin - 15-06-2011, 14:45
hmmm jak poczytałem post Pipiego to zrobiło się ciekawie xD
pierwsze pytanie gdzie i za ile można dostać kabel do evoscana?
drugie to czy Pipi powie coś więcej o ustawieniach, co i jak robić.
[ Dodano: 15-06-2011, 15:25 ]
ok, już wiem co potrzeba -> http://allegro.pl/vag-kkl...1646791644.html
jak przyjdzie to zacznę zabawę ; )
Owczar - 15-06-2011, 15:42
mar111cin, ale nie każdym kablem zrobisz flash, poza tym musisz kupić licencję na evoscana. Druga sprawa to mapy, samemu można narobić więcej szkody.
mar111cin - 15-06-2011, 16:31
a co za specjalny kabel jest potrzebny do zrobienia flasha?
co do evoscana to coś się znajdzie
z mapami nic nie będę kombinował dopóki się nie upewnie że można zrobić ich save itp.
Owczar - 15-06-2011, 16:47
Na stronie projektu evoscana jest więcej szczegółów. Ale kabel do flashowania jest na ich stronie dużo droższy.
mar111cin - 15-06-2011, 17:01
faktycznie teraz widzę że taki kabel to 100-140 dolarów. Tylko jak do tego doliczyć wysyłke to pewnie sporo drożej jeszcze wyjdzie.... Ale trudno, kabel vag już zamówiłem i wierze że odczytam nim więcej parametrów niż przez elm.
Pytanie w sumie mam do Pepiego, może odwiedzi ten wątek.
przez co dokładniej lepiej jest pogrzebać w ustawieniach autach jak ma automatyczną skrzynie biegów? (dlaczego jest lepszy do "tuningu") i co można zrobić skrzyni biegów żeby wydajniej pracowała?
następnie czy mapy można zapisywac do jakiegoś pliku?
jakby wrzucił jakiś printscreen jak to wyglada w programie i co zmienia to by było całkowicie fajnie Zastanawia mnie jak mocno można korygować fabryczne ECU i je "oszukiwać" żeby osiągnąć niższe spalanie/większą moc
Owczar - 15-06-2011, 17:07
mar111cin, lepiej napisz do niego na PW. Jak będę miał trochę czasu to będę chciał wysłać do niego ECU na małe mody, ale ciekaw jestem jak sprawują się auta już zmodzone.
|
|
|