To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - Dziwny odgłos z przedniego zawieszenia lub mostu.?

piotrasek1 - 15-06-2011, 08:04
Temat postu: Dziwny odgłos z przedniego zawieszenia lub mostu.?
Mrugające kontrolki ciąg dalszy po sprawdzeniu po odpięciu wężyków podciśnienia i wszystkich styków i złożeniu z powrotem jest tak kiedy zapinam przód wszystko działa w porządku kontrolki zapalają się tak jak powinny nic nie mruga napędy ciągną po rozłączeniu napędy się prawidłowo rozłączając ale pozostają mrugające kontrolki napędów co to może być i gdzie szukać jeszcze przyczyny???
zbyszekm2 - 15-06-2011, 08:24
Temat postu: Re: Dziwny odgłos z przedniego zawieszenia lub mostu.?
piotrasek1 napisał/a:
Mrugające kontrolki ciąg dalszy po sprawdzeniu po odpięciu wężyków podciśnienia i wszystkich styków i złożeniu z powrotem jest tak kiedy zapinam przód wszystko działa w porządku kontrolki zapalają się tak jak powinny nic nie mruga napędy ciągną po rozłączeniu napędy się prawidłowo rozłączając ale pozostają mrugające kontrolki napędów co to może być i gdzie szukać jeszcze przyczyny???

Przednie koła migają?

piotrasek1 - 15-06-2011, 08:32
Temat postu: Re: Dziwny odgłos z przedniego zawieszenia lub mostu.?
zbyszekm2 napisał/a:
piotrasek1 napisał/a:
Mrugające kontrolki ciąg dalszy po sprawdzeniu po odpięciu wężyków podciśnienia i wszystkich styków i złożeniu z powrotem jest tak kiedy zapinam przód wszystko działa w porządku kontrolki zapalają się tak jak powinny nic nie mruga napędy ciągną po rozłączeniu napędy się prawidłowo rozłączając ale pozostają mrugające kontrolki napędów co to może być i gdzie szukać jeszcze przyczyny???

Przednie koła migają?


Tak właśnie przednie koła migają.

rico.1 - 15-06-2011, 09:40

piotrasek1 napisał/a:
Tak właśnie przednie koła migają.
A ten czujnik na przednim moście też sprawdzałeś? To wygląda na zwarte kabelki do niego. Jeśli tam jest na 100% ok, to sprawdź czy fizycznie odłącza przód: zapal silnik, reduktor ustaw na 2H, głowa pod auto i spróbuj obrócić przednim wałem, jak sie obraca bez problemu to jest ok, a jak nie możesz nim obrócić to przód jest wtedy cały czas zapięty - trzeba szukać przyczyny od nowa (jak wyżej i poprzednio) :p
jawaldek - 15-06-2011, 09:50

piotrasek1 napisał/a:
ak właśnie przednie koła migają.
po przejechaniem samochodem do tyłu 1-2m też migają ??


http://mudmania4x4.com.pl/

piotrasek1 - 15-06-2011, 11:50

Po przejechaniu do tyłu paru metrów też migają.


Dobrze sprawdzę jeszcze czujnik na moście i spróbuje pokręcić przednim wałem a dajmy na to gdyby się nie udało przekręcić wałem czyli by był ciągle zapięty przód co można zrobić i gdzie szukać przyczyny?

rico.1 - 15-06-2011, 20:51

piotrasek1 napisał/a:
Dobrze sprawdzę jeszcze czujnik na moście i spróbuje pokręcić przednim wałem a dajmy na to gdyby się nie udało przekręcić wałem czyli by był ciągle zapięty przód co można zrobić i gdzie szukać przyczyny?
Najpierw sprawdź ten wał, jak obrócisz to mechanicznie wszystko jest ok - problem elektryczny (to ogranicza poszukiwanie). Wtedy dopiero bierz się za czujnik na moście, możesz go śmiało wykręcić i wyciągnąć razem z wiązką, ułatwi to sprawdzanie.
piotrasek1 - 16-06-2011, 10:00

Więc tak na zapalonym silniku w pozycji 2H wczołgałem się pod auto i próbowałem przekręcić przednim wałem niestety nie udało się przekręcić jak zaparłem mocniej auto można było delikatnie bujnąć do tyłu, więc pomyślałem tak że nie wypięty przód, wsiadłem do auta wjechałem na miałki piasek i gwałtownie ruszyłem i tu zaskoczenie tył ciągnie przód nie czyli wypięty, ponownie wczołgałem się pod auto i wał nie rusza co teraz?
rico.1 - 16-06-2011, 21:24

piotrasek1 napisał/a:
tył ciągnie przód nie czyli wypięty, ponownie wczołgałem się pod auto i wał nie rusza co teraz?
Jak dobrze zrozumiałem to przedniego wału nie dało się wtedy obrócić. Czyli przód jest cały czas zapięty.
Szczerze mówiąc z tą widocznością czy ciągnie sam tył czy też przód to różnie bywa, bo zależy od stanu wiska centralnego.
A więc nie odłącza Ci przodu, w takim razie czujnik na przednim moście zostaw bo działa dobrze. Za to nie działa prawidłowo podciśnienie załączające/wyłączające przód.
Do sprawdzenia:
1) wężyk podciśnienia podłączony na przednim moście, na membranie od strony siłownika (od strony jego osłony gumowej) - nieszczelność, zatkany, źle podłączony (na nadkolu powinien wchodzić od góry do zaworka, tego bliżej silnika)
2) nieszczelna membrana siłownika na przednim moście - podłączyć wężyk i zassać powietrze (z oby dwóch stron), powinno być słychać nieszczelność
3) brak napięcia na zaworkach (na nadkolu) - na 2H powinno być 12V, na 4H 0V, albo uszkodzone same zaworki
4) problem z czujnikami na reduktorze, głównie czujnik 2WD/4WD, zerknij tu (ostatni post): http://forum.mitsumaniaki...=59853&start=15

Heilsberg - 16-06-2011, 22:38

Nie wiem czy sprawdzanie czy da się obrócić wał to dobry pomysł i coś pomoże stwierdzić. W Superselekcie wał przedni kręci się cały czas, nawet przy 2H więc raczej na stałe jest dopięty a przód dopina się przez dopięcie jednej z półosi siłownikiem na moście. Więc skoro nie da się obrócić wałem to jeszcze chyba nic nie znaczy.
rico.1 - 16-06-2011, 22:53

Heilsberg napisał/a:
Nie wiem czy sprawdzanie czy da się obrócić wał to dobry pomysł i coś pomoże stwierdzić. W Superselekcie wał przedni kręci się cały czas, nawet przy 2H więc raczej na stałe jest dopięty a przód dopina się przez dopięcie jednej z półosi siłownikiem na moście. Więc skoro nie da się obrócić wałem to jeszcze chyba nic nie znaczy.
To proponuję sprawdzić w swoim :p
A bierzesz pod uwagę mechanizm różnicowy na przednim moście?

Heilsberg - 17-06-2011, 01:04

Ale wał jest na stałe dopięty w skrzyni redukcyjnej więc niekoniecznie da się obrócić. Co zresztą u kolegi występuje. Wału nie obróci a przodu nie ma. Inaczej jest w Easyselekt bo tam wał jest dopinany w reduktorze.
rico.1 - 17-06-2011, 10:56

Heilsberg napisał/a:
Ale wał jest na stałe dopięty w skrzyni redukcyjnej
...gdzie jest kolejny mechanizm różnicowy, więc na ustawieniu 2H z powodzeniem można obracać przednim wałem swobodnie, tylko silnik musi pracować, żeby działało podciśnienie na przednim moście.
Jak nie wierzysz to po prostu sprawdź u siebie. :p

piotrasek1 - 17-06-2011, 12:16

Dzięki koledzy za sugestię będę szukał czyli jeśli dobrze zrozumiałem w dużym stopniu winne może być podciśnienie całej sytuacji, a taka sugestia mi się nasunęła wczoraj przytrafiło mi się wydobywć z porządnej wtopy Pajero III włączając napęd na poleżenie 4LLC, ale bez R/D Lock prędkość była zredukowana i ciągnęły dwa prawe koła tak powinno być?
rico.1 - 17-06-2011, 20:54

piotrasek1 napisał/a:
ciągnęły dwa prawe koła tak powinno być?
Oczywiście. Ciągną te koła, które są mniej obciążone na osi :biggrin:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group