To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma] Sterownik centralnego zamka???

rademenez - 18-06-2011, 20:09
Temat postu: [Carisma] Sterownik centralnego zamka???
Witam zgromadzonych!
Okazyjnie zostałem posiadaczem czegoś takiego:

(MZ311467)


Zdjecia_sterownika

Jest do tego jednoprzyciskowy(?!) pilot z zieloną diodą. Opisane na jakiejs holenderskiej stronie jako sterownik centralnego zamka do Cari. Jednak nie mam schematu. Czy ktoś może używa czegos takiego u siebie w aucie i czy to jest rzeczywiscie sterownik centralnego do Cari? Obecnie w swoim aucie mam centralny zamek ale z kluczyka. I czy jest jakaś opcja by to ustrojstwo ożywić????

plecho1 - 18-06-2011, 22:12

Tę czarna kostkę wpinasz zamiast oryginalnego przekaźnika od centralki który znajduje się obok innych przekaźników w kabinie nad nogami kierowcy. zostają ci jeszcze dwie przejściówki jedna jest do zasilenia sterownika. Musisz znaleźć identyczną wtyczkę z gniazdem i wstawić po między nie przejściówkę od zasilania. Druga przejściówka jest najprawdopodobniej by podpiąć sygnalizację kierunkami. Najprawdopodobniej musisz wypiąć wtyczkę od przełącznika kierunkowskazów i wpiąć pomiędzy wtyczkę i gniazdo tę przejściówkę.
rademenez - 18-06-2011, 22:23

plecho1 napisał/a:
Tę czarna kostkę wpinasz zamiast oryginalnego przekaźnika od centralki który znajduje się obok innych przekaźników w kabinie nad nogami kierowcy. zostają ci jeszcze dwie przejściówki jedna jest do zasilenia sterownika. Musisz znaleźć identyczną wtyczkę z gniazdem i wstawić po między nie przejściówkę od zasilania. Druga przejściówka jest najprawdopodobniej by podpiąć sygnalizację kierunkami. Najprawdopodobniej musisz wypiąć wtyczkę od przełącznika kierunkowskazów i wpiąć pomiędzy wtyczkę i gniazdo tę przejściówkę.


OOo dziekuje za wskazówki. jutro poszukam sobie odpowiednich wtyczek u mnie w aucie. Tylko teraz tak, pilot jest jednoprzyciskowy, hmmm czyzby uklad dzialal na zmiane? Nacisk - zamykanie, kolejny nacisk - otwieranie? ALe to pewnie i tak musi byc sprawdzone empirycznie. Sprawa druga, z czarnej skrzynki wychodzi cienki przewod opisany jako "A", pewnie antena dla pilota, tylko ze on jest zakonczony w sumie niczym, ot odcięty kabel. Czy to tak ma byc? Czy moze trzeba montowac na koncu tego przewodu jakis odbiornik podczerwieni czy czym to tam jest nadawane??? I pewnie umiejscowienie kabla anteny bedzie uzaleznione od tego jak sterownik bedzie reagowac na pilota.

plecho1 - 18-06-2011, 22:28

Ten przewód jest anteną i nic nie trzeba z nim robić, najlepiej ustawić go w miarę możliwości w pozycji pionowej.
A jeśli chodzi o pilot to jak pisałeś jedno wciśnięcie zamknie auto a kolejne otworzy i tak na zmianę.

rademenez - 19-06-2011, 21:17

No i poleglem. nie znalazlem w okolicach skrzynki z przekaznikami nad nogami kierowcy ani jednej ani drugiej wtyczki by podpiac sie z tymi przelotkami od modulu. swoja droga przydalby sie schemat tego modulu, bo w sumie nie wiem ktory przewod odpowiada za zasilanie a ktory za sterowanie kierunkowskazami,a i pozostale za cos jeszcze. Jedna wtyczka (przelotka) jest 10-cio pinowa (6+4) a druga wtyczka 6-cio pinowa w dwóch rzędach (4+2).
Przejrzalem tez schematy elektryczne do Carism i tam wszedzie pisza o Keyless entry module ktory jest montowany w prawym tylnym nadkolu i podlaczane jest pod 22 pinowa wtyczke. Moj modul ma wtyczke 16pinowa. hmmm niby Mitsu a niby nie, dziwne. pomijajac fakt ze nigdzie w sieci nie ma slowa na ten temat za wyjatkiem strony gdzie znalazlem tego zdjecie.

plecho1 - 19-06-2011, 21:43

Podobny sposób podłączenia widziałem w starej Carismie, sterownik od pilota podłącza się w miejsce przekaźnika od centralki nad nogami kierowcy a jeśli chodzi o zasilanie i sygnalizację kierunkami to nie trzeba koniecznie podłączać przez te przelotki. Można dolutować się do właściwych kabli. Ważne tylko abyś zorientował się które kable wychodzące ze sterownika są od czego. Zrób dokładne fotki kostki sterownika i wychodzących z niej przewodów aby było widać ich kolory, może da się coś poradzić.
A ile dałeś za ten sterownik, w Polsce sterownik z pilotami kosztuje od 50 do 100 zł.

rademenez - 20-06-2011, 22:08

Prosze bardzo, oto link do albumu z kilko zdjeciami modulu i okablowania doń:

Album


Jesli chodzi o dokladne kolory kabli, to wtyczka do modulu patrzac na nia od strony przewodow, rzad pinow gorny od lewej: siwy, puste, puste, puste, jasnyfiolet, bialo-czerwony, niebieski, niebiesko-bialy. rzad pinow dolny od lewej: zielony, puste, pomaranczowy, puste, jasnyfiolet (drugi?), bialy, czerwony cienki, czerwony grubszy.
Do diody pociagniety jest cienki czerwony oraz kabel fioletowy (czyli jeden pewnie bedzie plusem a drugi masa (ale nie mam miernika by sobie diode zmierzyc w kierunku przewodzenia). Drugi kabel fioletowy jest wyciagniety w formie pojedynczego tajemniczego pinu z calej wiazki.
Przelotki (wtyczki): szersza 10cio pinowa ma podprowadzone przewody niebieski i niebiesko-bialy. wezsza 6cio pinowa ma pociagniety kabel szary i pomaranczowy.

A sterownik kosztowal mnie 25 pln :D . Wiem wiem ze mozna kupic sterownik uniwersalny na allegro stermax albo jakiegos BX-50 (kolo 50 pln), lub sterownik z alarmem Stiga (200pln), ale liczylem na to ze ten ktory nabylem bedzie plug'n'play, wepne wtyczki, kostke i voila dziala. a jednak bez ciecia sie nie obejdzie. swoja droga przy braku schematu elektrycznego IN/OUT z modulu tez niewiele zdzialam, no chyba ze metoda prob i bledow az cos sie spali :D .
Pisalem tez do Mitsubishi Poland, ale odsylaja mnie do serwisu, heh, a tam pewnie rozlaza rece :D

wichura1 - 21-06-2011, 08:58

To jest fabryczny sterownik do otwierania drzwi z pilota w Carismach 1 i 2 generacji. Montaż plug&play, pilot 2 przyciskowy.


plecho1 - 21-06-2011, 09:41

Jednak z tych kolorów przewodów trudno coś wywnioskować, raczej sterownik nie jest zasilany z żadnej przelotki. Do zasilania wykorzystywane są najczęściej kable w kolorach czerwony(+) i czarny(-). Proponuję na początek wpiąć tylko ten duży przekaźnik z którego wychodzą kable zamiast oryginalnego bo jednak chyba stamtąd sterownik jest zasilany. Na razie nie podpinaj nic więcej. Jeśli sterownik tak by działał, zamykał i otwierał samochód, to można by sprawdzić co w takim momencie dzieje się z przewodami idącymi do przelotek. Jeśli jedna jest od sygnalizacji kierunkami to podczas zamykania i otwierania na obu przewodach powinno pojawiać się napięcie 12V. Można to sprawdzić zwykłą żarówką podłączoną jednym kablem do masy auta a drugim do jednego z tych przewodów.
Przekaźnik o którym pisałem wcześniej trzeba wpiąć zamiast przekaźnika pokazanego w pierwszym poście na drugim zdjęciu tego tematu:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=16485
Chodzi o ten w lewym górnym rogu.
Jeśli jednak sterownik tak nie zadziała to proponuję go rozebrać i tak sprawdzić które przewody odpowiadają za zasilanie.

rademenez - 22-06-2011, 23:10

wichura1, to wiem ze tak wyglada oryginalny sterownik do centralnego z pilota, ale w sumie dowiedzialem sie dopiero o tym przegladajac manula od schematow elektrycznych w cari, swoja droga ten sterownik jest montowany w prawym tylnym nadkolu, i u mnie taki plug'n'play nie bylby mozliwy bo niestety nie mam tam stosownych wtyczek, tez musialbym ciac i klasc przewody odpowiedzialne ze ta skrzyneczke.

plecho1, czarna kostke od mojego sterownika wpialem juz wczesniej w miejsce oryginalnego przekaznika od centralnego z kluczyka. swoja droga przy tym sterowniku jedna kostke mozna wpiac w to miejsce przekaznika, natomiast sam przekaznik jest druga czarna kostka, identyczny jak ten oryginalnie w aucie. po podpieciu czesciowo kostki w miejsce oryginalnego sterownika centralny dzialal z kluczyka, natomiast pilot nie zaskoczyl. moze jednak pilot a wlasciwie uklad odbiorczy jest zasilany z ktorejs przelotki. jutro to rozkrece i sprobuje na PCB domniemac tor zasilania, jak sie to uda to zapne jakis zasilacz prady stalego i sprawdze reakcje na tej drygiej przelotce. jak nie zadzaila to wywale to do smieci i kupie uniwersalnego cos.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group