Sporty Motorowe - IX RUNDA MISTRZOSTW EUROPY RALLYCROSS
Bartek - 29-08-2005, 17:37 Temat postu: IX RUNDA MISTRZOSTW EUROPY RALLYCROSS Jako, że termin zbliza sie nieubłaganie, pragnę wszystkich mitsumaniaków gorąco zaprosić na zawody. ME rallycrossu ze wzgledu na nikłą popularność tego sportu poza Europą, są najwyższej światowej rangi zawodami w tej widowiskowej dyscyplinie sportu.
PS. Polsaler - młody bedzie startował?
polsaler - 29-08-2005, 19:19
Heyka !!!
Tak jak napisał wcześniej Bartek tak i ja zapraszam Was wszystkich na tą imprezkę . Rallycross jest naprawdę suppper !!!! Bardzo widowiskowa impezka
Zaraz dzwonie do Mariusza i się go zapytam . Jeśli będzie startował to ciupasem dam znać !!!!!
[ Dodano: Wto Sie 30, 2005 12:12 pm ]
Gadałem już z Mariuszem. Niestety jego program startów uzgodniony z LOTOSEM nie przewiduje udziału w Rallycrossie
Niemniej jednak wszystkich zapraszam do Słomczyna . Będzie superrr jazda
Bartek - 20-09-2005, 12:01
Odgrzeje koltecika, bo termin sie zbliza
Wiecej: oficjalna strona
Wpisujcie sie, kto bedzie - milo bedzie sie spotkac....
Edit: dla leniwych na zachete:
01.09.2005 22:31: Rallycross pochodzi od rajdów i początkowo miał do nich zbliżone zasady. Z czasem gdy stał się osobną dyscypliną sportów motorowych zasady rozgrywania zawodów zostały zmienione aby zwiększyć widowiskowość imprezy.
Dzień na torze rallycrossowym rozpoczyna się od treningów wolnych nie obowiązkowych, to czas na ostatnie poprawki w ustawieniach auta. Drugi trening jest już obowiązkowy, od czasów uzyskanych podczas niego zależy ustawienie do pierwszego biegu kwalifikacyjnego.
Podczas rundy RC rozgrywane są trzy biegi kwalifikacyjne po pięć aut z klasy. W celu urozmaicenia zawodów i dania zawodnikom szansy na uzyskanie dobrych czasów, w pierwszym biegu stawka jest przetasowana, zachowana jest na starcie kolejność „co drugi” według uzyskanego czasu na treningu. Aby zawodnik zakwalifikował się do finału musi ukończyć dwie z trzech kwalifikacji. Uzyskane czasy i miejsca są podstawą do ustawień w kolejnym biegach aż do biegu finałowego.
Nad walką na torze czuwają sędziowie na punktach obserwacyjnych (PO). Jednoczesne wejście pięciu aut w zakręt może zakończyć się kontaktem i nie zawsze musi się to kończyć karą. Jednak jeśli zawodnik zaatakuje rywala powodując jego obrót lub zniszczenia auta, wtedy wkraczają sędziowie i nakładane są kary adekwatne do zniszczeń. Podstawowym wykroczeniem jest kontakt, którego efektem jest wyprzedzenie rywala.
Biegi finałowe to wyścigi najlepszych. W zależności od liczby startujących mogą być rozgrywane nawet trzy finały, a na zwycięzcę każdego czeka miejsce w następnym biegu. Rallycross jest dyscypliną nie przewidywalną i zdarzało się że zawodnik z dalszego finału przedzierał się przez konkurentów i wywalczył miejsce na podium.
Po zawodach prowadzone są wyrywkowe badania techniczne aut aby sprawdzić ich zgodność z przepisami. Auta muszą spełniać wymogi regulaminu przez cały czas trwania zawodów.
Duża liczba biegów eliminacyjnych pozwala kibicom nacieszyć się widokiem walczących aut. Również zawodnicy mają okazję do przejechanie większej ilości kilometrów.
© AK Rzemieślnik 2004
|
|
|