To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Wtryski w Colt..

Anonymous - 15-11-2006, 13:50
Temat postu: Wtryski w Colt..
Zgodnie z zaleceniami Krzyżaka sprawdzilam czujnik temperatury i jest dobry.. komputer zas wyglada jak igielka - kondensatory nie sa napeczniale a reszta jest tez wporzadku jednak auto dalej szwankuje.. nie wchodzi na obroty a jesli juz przydazy mu sie odpalic to wchodzi na 500 obr. i po chwili gasnie..
Dzisiaj po kolejnym już sholowaniu na warsztat został sprawdzony doplyw paliwa - wychodzi z filtra paliwa, wchodzi na listwe, pokazuje sie na przelewie ale wszystkie cztery wtryski niestety go nie podaja :( Sadzimy ze nie jest to zawsze gdyz czasami odpala i przez jakis czas jest na chodzie.. Czyli usterka pojawia sie okresowo.. Gdzie szukac przyczyny niedzialajacych wtryskow??
(w czasie holowania przy wlaczonym zaplonie - bo auto nie odpalilo wogole - slychac dosc glosne cykanie przekaznikow nie wiem jakich..)
ps. na zimnym silniku autko gasnie.. :( przyczyna nieznana..


>>> poprzedni watek historii problemow z moim Misiem jest <<<

TUTAJ

Anonymous - 15-11-2006, 14:53

Widziałem oba wątki tej historii, u mnie jest to samo że ma zawachania jak wchodzi na obroty, tylko że u mnie jest gaz i na gazie jest ok a na benzynie tak się dziej, to jest wina wtrysków one się zapiekają i taki jest efekt.

[ Dodano: 15-11-2006, 14:54 ]
dodam tylko że mam ten sam silnik.

Anonymous - 15-11-2006, 16:05

a sprawdzałeś jskie ciśnienie podaje pompa paliwowa, może działąć ale nie tak jak trzeba
Anonymous - 15-11-2006, 16:12

narazie nie jestem nic w stanie sprawdzic bo auto zostalo na warsztcie a bede tam dopiero jutro.. z tego co mechanik mowil to pompa jest dobra ale ja juz sama nie wiem.. moze czas oddac auto do innego mechanika..
Hugo - 15-11-2006, 16:26

sucha83 jeśli nie ECU to przyczyną Twych problemów może być aparat zapłonowy ogólnie mówiąc. Często padają w silniku 1.5
josie - 15-11-2006, 18:32

sucha83 napisał/a:
Gdzie szukac przyczyny niedzialajacych wtryskow??


Za nie bezpośrednio odpowiada komputer (steruje nimi).
Na wtryskach jest po włączeniu zapłonu cały czas "+", komputer podaje masę i wtedy wtrysk się otwiera. Za podanie "+" po włączeniu stacyjki odpowiedzialny jest przekaźnik główny ) MPI CONTROL RELAY. Odpowiada on też za włączenie pompy paliwa, zasilenie cewki zapłonowej. Ogólnie współpracuje z ECU w podstawowych czynnościach życiowych silnika.
I z tego co mówisz:

sucha83 napisał/a:
w czasie holowania przy wlaczonym zaplonie - bo auto nie odpalilo wogole - slychac dosc glosne cykanie przekaznikow nie wiem jakich..


To właśnie on pstrykał - tak mi się wydaje. Albo z nim coś nie tak, albo ECU jednak niepełnosprawne i nie może go obsłużyć.
Przekaźnik ten jest chyba pod radiem w kabinie - ale głowy uciąć sobie nie dam :)

Powodzenia

Krzyzak - 15-11-2006, 21:58

Przekaźnik główny jest tuż obok ECU - czarna skrzyneczka.
Anonymous - 15-11-2006, 22:00

mam rozumiec ze jak zrobie podmianke ECU to autko byc moze bedzie działac?? :>

a co do tej czarnej skrzyneczki sprawdze jutro bo nie bylam w stanie dzisiaj pojechac na warsztat.. :(

z gory dziekuje za wszystkie rady :)

Pozdrawiam magda

Krzyzak - 15-11-2006, 22:06

Przekaźnika głównego nie sprawdzisz bez szczegółowego opisu. Opis ten znajduje się w manualach w dziale FAQ->Download - zajmuje kilka stron w manualu od Mirage, który dał do wstawienia Hubeeert, więc nie jest to takie szybkie. Ważne, żebyś zlokalizowała, czy pstrykanie pojawia się właśnie z okolic ECU.

To czy auto odpali na drugim ECU nie jest pewne - ale wyeliminuje pytanie czy obecne jest przyczyną problemów.
Zrób dokładne testy tego, co napisałem w mailu - na pewno dojdziemy do sedna, tylko musisz dokładnie robić to, o co prosimy a nie słuchać pseudomechaników, którzy robią polonezy czy volkswageny.

Anonymous - 15-11-2006, 22:14

Krzyzak napisał/a:
Opis ten znajduje się w manualach w dziale FAQ->Download - zajmuje kilka stron w manualu od Mirage, który dał do wstawienia Hubeeert, więc nie jest to takie szybkie.


Mam problem ze znalezieniem tego opisu..
Zalezy mi na autku bo czuje sie bez niego jak bez reki wiec bankowo zastosuje sie do wskazowek :)

Krzyzak - 16-11-2006, 09:46

Tu masz LINK:
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=3445

tam ściągnij sobie
Instrukcja serwisowa mechaniczna US (ENG) Colt/Lancer C5x,C6x 1988-1992

i po rozpakowaniu uruchom "14 - Fuel System.pdf" i tam na stronie 54 jest Control Realy - tu jest skrócony opis testu zajmujący jakąś stronę :)

ale osobiście nie podejrzewam jego uszkodzenia - chodziło mi tylko o to, byś sprawdziła czy te postukiwania dochodzą od tego przekaźnika - bo jak pisałem jego stukanie to efekt resetowania się ECU, a reset to efekt padania ECU - czyli na pewno kondensatory do wymiany, być może coś jeszcze innego

Anonymous - 16-11-2006, 11:42

........


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group