[XX-92]Colt C50 i starsze - Wtryski w Colt..
Anonymous - 15-11-2006, 13:50 Temat postu: Wtryski w Colt.. Zgodnie z zaleceniami Krzyżaka sprawdzilam czujnik temperatury i jest dobry.. komputer zas wyglada jak igielka - kondensatory nie sa napeczniale a reszta jest tez wporzadku jednak auto dalej szwankuje.. nie wchodzi na obroty a jesli juz przydazy mu sie odpalic to wchodzi na 500 obr. i po chwili gasnie..
Dzisiaj po kolejnym już sholowaniu na warsztat został sprawdzony doplyw paliwa - wychodzi z filtra paliwa, wchodzi na listwe, pokazuje sie na przelewie ale wszystkie cztery wtryski niestety go nie podaja Sadzimy ze nie jest to zawsze gdyz czasami odpala i przez jakis czas jest na chodzie.. Czyli usterka pojawia sie okresowo.. Gdzie szukac przyczyny niedzialajacych wtryskow??
(w czasie holowania przy wlaczonym zaplonie - bo auto nie odpalilo wogole - slychac dosc glosne cykanie przekaznikow nie wiem jakich..)
ps. na zimnym silniku autko gasnie.. przyczyna nieznana..
>>> poprzedni watek historii problemow z moim Misiem jest <<<
TUTAJ
Anonymous - 15-11-2006, 14:53
Widziałem oba wątki tej historii, u mnie jest to samo że ma zawachania jak wchodzi na obroty, tylko że u mnie jest gaz i na gazie jest ok a na benzynie tak się dziej, to jest wina wtrysków one się zapiekają i taki jest efekt.
[ Dodano: 15-11-2006, 14:54 ]
dodam tylko że mam ten sam silnik.
Anonymous - 15-11-2006, 16:05
a sprawdzałeś jskie ciśnienie podaje pompa paliwowa, może działąć ale nie tak jak trzeba
Anonymous - 15-11-2006, 16:12
narazie nie jestem nic w stanie sprawdzic bo auto zostalo na warsztcie a bede tam dopiero jutro.. z tego co mechanik mowil to pompa jest dobra ale ja juz sama nie wiem.. moze czas oddac auto do innego mechanika..
Hugo - 15-11-2006, 16:26
sucha83 jeśli nie ECU to przyczyną Twych problemów może być aparat zapłonowy ogólnie mówiąc. Często padają w silniku 1.5
josie - 15-11-2006, 18:32
sucha83 napisał/a: | Gdzie szukac przyczyny niedzialajacych wtryskow?? |
Za nie bezpośrednio odpowiada komputer (steruje nimi).
Na wtryskach jest po włączeniu zapłonu cały czas "+", komputer podaje masę i wtedy wtrysk się otwiera. Za podanie "+" po włączeniu stacyjki odpowiedzialny jest przekaźnik główny ) MPI CONTROL RELAY. Odpowiada on też za włączenie pompy paliwa, zasilenie cewki zapłonowej. Ogólnie współpracuje z ECU w podstawowych czynnościach życiowych silnika.
I z tego co mówisz:
sucha83 napisał/a: | w czasie holowania przy wlaczonym zaplonie - bo auto nie odpalilo wogole - slychac dosc glosne cykanie przekaznikow nie wiem jakich.. |
To właśnie on pstrykał - tak mi się wydaje. Albo z nim coś nie tak, albo ECU jednak niepełnosprawne i nie może go obsłużyć.
Przekaźnik ten jest chyba pod radiem w kabinie - ale głowy uciąć sobie nie dam
Powodzenia
Krzyzak - 15-11-2006, 21:58
Przekaźnik główny jest tuż obok ECU - czarna skrzyneczka.
Anonymous - 15-11-2006, 22:00
mam rozumiec ze jak zrobie podmianke ECU to autko byc moze bedzie działac?? :>
a co do tej czarnej skrzyneczki sprawdze jutro bo nie bylam w stanie dzisiaj pojechac na warsztat..
z gory dziekuje za wszystkie rady
Pozdrawiam magda
Krzyzak - 15-11-2006, 22:06
Przekaźnika głównego nie sprawdzisz bez szczegółowego opisu. Opis ten znajduje się w manualach w dziale FAQ->Download - zajmuje kilka stron w manualu od Mirage, który dał do wstawienia Hubeeert, więc nie jest to takie szybkie. Ważne, żebyś zlokalizowała, czy pstrykanie pojawia się właśnie z okolic ECU.
To czy auto odpali na drugim ECU nie jest pewne - ale wyeliminuje pytanie czy obecne jest przyczyną problemów.
Zrób dokładne testy tego, co napisałem w mailu - na pewno dojdziemy do sedna, tylko musisz dokładnie robić to, o co prosimy a nie słuchać pseudomechaników, którzy robią polonezy czy volkswageny.
Anonymous - 15-11-2006, 22:14
Krzyzak napisał/a: | Opis ten znajduje się w manualach w dziale FAQ->Download - zajmuje kilka stron w manualu od Mirage, który dał do wstawienia Hubeeert, więc nie jest to takie szybkie. |
Mam problem ze znalezieniem tego opisu..
Zalezy mi na autku bo czuje sie bez niego jak bez reki wiec bankowo zastosuje sie do wskazowek
Krzyzak - 16-11-2006, 09:46
Tu masz LINK:
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=3445
tam ściągnij sobie
Instrukcja serwisowa mechaniczna US (ENG) Colt/Lancer C5x,C6x 1988-1992
i po rozpakowaniu uruchom "14 - Fuel System.pdf" i tam na stronie 54 jest Control Realy - tu jest skrócony opis testu zajmujący jakąś stronę
ale osobiście nie podejrzewam jego uszkodzenia - chodziło mi tylko o to, byś sprawdziła czy te postukiwania dochodzą od tego przekaźnika - bo jak pisałem jego stukanie to efekt resetowania się ECU, a reset to efekt padania ECU - czyli na pewno kondensatory do wymiany, być może coś jeszcze innego
Anonymous - 16-11-2006, 11:42
........
|
|
|