To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - po regulacji luzów zaworowych chodzi głośniej ;/

mrrubberband - 30-06-2011, 23:33
Temat postu: po regulacji luzów zaworowych chodzi głośniej ;/
Witam
Kilka dni temu pojechałem coltem do warsztatu na wymianę oleju i regulację luzów zaworowych. Specjalnie wydrukowałem stronę z manuala, o silniku 4g13 i o luzach jakie maja być na odpowiednich zaworkach żeby mieć pewność. regulowali na gorącym. Tak przynajmniej twierdzą. Ja musiałem na na praktyki jechać. I tu konsternacja x2.
Po pierwsze weszło im 2,5 litra oleju a myślałem że pojemność układu to 4,4.
Po drugie silnik chodzi jakby głośniej. Takie cyk cyk jest wyraźniej słyszalne. Strasznie się na siebie zdenerwowałem, że zdecydowałem się na tą regulację, bo wydaje mi się że chodził ciszej. Co o tym myślicie? Zaznaczę, że mam spore zaufanie do tego warsztatu, bo ojciec robił u nich już wiele wiele różnych samochodów i nigdy się nie naciął.

PS. Nie jest to jakiś straszny dźwięk i z kabiny praktycznie nie słyszalny, ale jednak głośniej. A chciałem wyregulować bo na wysokich obrotach zaworki grały już wyraźnie. Po regulacji to się nie zmieniło

Krzyzak - 01-07-2011, 06:58

a olej zalałeś ten sam? - w sensie producent itd.
po 2 - myślę, że jednak się nie przyłożyli do regulacji...

mrrubberband - 01-07-2011, 13:27

Olej też mineralny ale tym razem castrola. Jak się spytałem dlaczego tak mało weszło to mechanik powiedział że 4,4l wchodzi na nowy albo po remoncie silnik. Nie znam się więc nie będę się kłócił. A z zaworami mam teraz problem. Bo innego warsztatu które bym oddał bez wachania samochód nie mam, a sam też się nie podejmę regulacji... Co radzicie? Oprócz tego żeby na przyszłość nie kombinować i zostawić jak jest cicho :)
Krzyzak - 01-07-2011, 13:39

to olej już w ogóle pisofszit zalałeś...
mam Colta C52 z 1990 i jeździ na pełnym syntetyku mobil 5W50 (360 tkm) - chodzi idealnie

mrrubberband - 01-07-2011, 18:43

Jeździł na jakimś minerału ze statoilu chyba i też chodził idealnie aż zachciało mi się luzy zaworowe regulować, bo podobno co jakiś czas wypadałoby (w hondach co 40k, w Mitsu nie wiem) więc wątpię że to wina oleju. Zresztą jak kupowałem olej to był bardziej droższy niż tańszy mineral
Krzyzak - 01-07-2011, 21:12

w Mitsu się sprawdza co 15, reguluje w razie potrzeby
podejrzewam, że źle ustawili - najpewniej na zimno

krzysieg - 01-07-2011, 22:06

Cytat:
w Mitsu się sprawdza co 15, reguluje w razie potrzeby
podejrzewam, że źle ustawili - najpewniej na zimno


A jeśli silnik pracuje normalnie to też warto sprawdzić ?
Jest taka możliwość że mimo normalnej pracy w przypadku rozregulowania
któryś zawór się nie domyka i przez to bierze olej ?

idas - 01-07-2011, 22:30

krzysieg napisał/a:
Jest taka możliwość że mimo normalnej pracy w przypadku rozregulowania
któryś zawór się nie domyka i przez to bierze olej ?

Nie ma takiej możliwości, zaworami do głowicy dostaje się olej tylko jak masz uszczelniacze do wymiany.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group