[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Szarpanie silnikiem i dłuższy czas reakcji na g
seir - 03-07-2011, 01:20 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Szarpanie silnikiem i dłuższy czas reakcji na g Kolejny problem z silnikiem 2.5V6, niekończąca się opowieść Silnik zaraz po odpaleniu wyraźnie szarpie, widoczne jest to gołym okiem pod maską, szarpanie czuć na pedale gazu i na "budzie" samochodu gdy się o niego opieram. Patrząc na silnik przypomina to trochę jakby pralkę, która zmniejsza obroty... Jadąc ze stałą prędkością np. 60km/h i 5 biegu (ok. 1500 RPM) co chwilę (średnio raz na 2-3 sekundy) czuć szarpnięcie jakby auto przestało przyśpieszać i nagle się obudziło, że musi jechać dalej. Szarpanie nie jest mocne, ale odczuwalne, mocno buja fotelem pasażera jak jadę sam. Nagram jutro zachowanie silnika i wrzucę Wam film...
Ostatnio też wyprzedzałem auto, miałem 2 bieg i 2000 obrotów, wcisnąłem gaz i auto zamiast przyśpieszyć jakby lekko zwolniło, pobuczało i zaczęło przyśpieszać po 2 sekundach.
Ostatnio miałem problemy z elektryką, padło ładowanie i było przebicie. To naprawiłem, ale mniej więcej od tamtego czasu tak szarpie. Świece nie mają nawet roku, przewodów WN nigdy nie wymieniałem, akumulator jest raczej OK, ale to raczej nie jego wina, podczas szaprania nic nie przygasa, nie zapala się żadna kontrolka, silnik pracuje ładnie (brzmi OK), wszystkie poduszki silnika są OK prócz poduchy przy chłodnicy, ale to od zawsze i wcześniej nic się nie działo...
mario mario - 03-07-2011, 06:50
seir napisał/a: | silnik pracuje ładnie (brzmi OK) |
To silnik szarpie czy nie? seir napisał/a: | Silnik zaraz po odpaleniu wyraźnie szarpie, |
Jakoś nie kumam. Sprecyzuj.
Ponadto, zrób reset przez odłączenie klemy i odpal na samej benzynie bez przełączania na gaz pojeździj chociaż z jeden dzień na benzynie - jak się da oczywiście i wtedy napisz jakie objawy są na benzynie. Musimy wykluczyć zapłon i elektrykę czyli przebicia.
Hugo - 03-07-2011, 08:12
Przewody WN wymień na NGK.
robertdg - 03-07-2011, 10:42
seir napisał/a: | przewodów WN nigdy nie wymieniałem | Tu może tkwic problem
seir - 03-07-2011, 13:17
Silnik szarpie, ale nie przerywa, brzmi dobrze, miota nim jak szatan tylko
Ostatnio miał reset, nie mam LPG w aucie więc nie mam na co przełączać.
Też podejrzewam przewody WN, ale może ktoś miał podobny przypadek i coś poradzi.
deejay - 03-07-2011, 14:17
robertdg napisał/a: | seir napisał/a:
przewodów WN nigdy nie wymieniałem
Tu może tkwic problem |
i prawie 300 tys km juz przejechały , wystarczy im ...
seir - 03-07-2011, 14:39
Niewiadomo Bartku, ale ok. 80 tyś na bank
deejay - 03-07-2011, 14:45
wiek i warunki w jakich pracują robią swoje
seir - 03-07-2011, 14:51
Si, to na bank wymienimy, ale boję się, że dostały świece
wilukce - 03-07-2011, 15:23
seir napisał/a: | przewodów WN nigdy nie wymieniałem |
Miałem to samo. Przewody 160PLN samemu łatwo wymienić.
seir - 03-07-2011, 15:27
OK, to zamawiam NGK RC-ME111
[ Dodano: 09-07-2011, 18:23 ]
Po wymianie przewodów jest lekko lepiej, ale czasem nadal szarpnie i "śpi" po wciśnięciu gazu
Kojec - 22-08-2011, 21:34
Mam ogromną prosbę, podajcie linka z konkretnymi kablami wn do galanta 2.4 gdi VI
robertdg - 22-08-2011, 21:47
Ile razy i w ilu tematach ma ktoś jeszcze napisać, że w 2,4GDI nie występują kable WN tylko 4 fajkocewki
seir - 22-08-2011, 22:37
Robert, przypomniałeś mi o tym temacie.
Panowie, wymienione jest: przewody WN, filtr paliwa, świece sprawne
Dalej szarpie, auto na niskich obrotach ma dreszcze, jak lekko pchnę auto na 1 biegu, wrzucę 2 bieg i daję gazu to silnik mooocno buczy i leeedwo się zbiera. Buczenie jest głośne, przypomina buczenie gdy przy ~45kmh wrzucę 5 bieg. Gdy jadę 60kmh i puszczę gaz to auto lekko szarpie aż do momentu gdy dodam gaz (tutaj też lekkie opóźnienie i czasami szarpanie) lub wcisnę sprzęgło.
Zjawisko nasila się z czasem
Owczar - 22-08-2011, 23:41
seir napisał/a: | świece sprawne |
Co znaczy sprawne? Jak je sprawdzałeś?
Jak kopułka i palec?
Odepnij przepływkę i pojeździj bez niej. Złapie błąd, ale jeśli ona jest winna to auto będzie jeździło normalnie. Jeśli problem się nasili to wina będzie po stronie zapłonu.
|
|
|