To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę Kupić Pajero - ktore pajero?

rozekg - 06-07-2011, 16:57
Temat postu: ktore pajero?
Witam. Małymi krokami zbliżam się do zmiany l300 4x4 na cos nowszego. Nie ukrywam ze będę sprzedawał go z wielkim żalem. Każdy kto miał przyjemność mieć do czynienia z tym autkiem wie ze nie sposób się w nim nie zakochać i teraz samochody nie maja tego charakteru i tego czegoś:). Oczywiste ze następca l300 będzie mitsu z napędem na obie osie i w wersji długiej 5 drzwiowej. Głównym argumentem który zadecyduje o wyborze będzie ekonomiczność. Wiadomo ze w tym segmencie aut ciężko mówić o ekonomiczności ale SA modele które pala mniej lub więcej w zależności od silnika i masy pojazdu. A wiec do wyboru mam pajero II, III lub pajero sport. Silniki 2.5tdi 2.8 tdi, 3.2 di-d, 3.0 v6 lub 3.5 ale nie gdi. Najbardziej podoba mi się pajero II zwłaszcza to po lifcie po 98r. Silnik 2.5 tdi 4d56 od razu odrzucam z racji tego ze już na takim jeździłem i jest to za słaba jednostka raczej dla dziadka:) silnik 2.8 tdi jest zbyt paliwożerny. Silnik 3.5 nawet na gazie będzie spalał w granicach 20 l także odpada. Chociaż w sprzedaży znajduje się zawsze kilka sztuk z tym silnikiem i z manualna skrzynia co jest dla mnie dużym plusem. No wiec pozostaje mi wybór miedzy pajero sport 3.0 v6 a pajero II także z tym silnikiem oraz 3.2 di-d. porównując osiągi pajero sport wypada lepiej jeżeli chodzi o dynamikę, v max i spalanie. Wynika to pewnie z niższej masy w porównaniu do pajero II. Poza tym ciężko trafić pajero 3.0 z końcówki lat dziewięćdziesiątych chyba ze ściągnięte z UK i kombinowane z kierownica. Pozostaje jeszcze pajero III wersja USA z silnikiem 3.8 ale to także smok. Podsumowując, w moim rankingu biorąc pod uwagę kryteria o których pisze wyżej zwycięża sport 3.0. Zastanawiam się jeszcze nad 3.2 di-d. Jakby mógł napisać ktoś ile średnio pali taki silnik w normalnej codziennej eksploatacji. Jeżeli ktoś zrozumie o co mi chodzi to może cos podpowie, zmieni moje myślenie i nakieruje na dobry wybór:)pozdrowka
Anonymous - 06-07-2011, 22:29

rozekg napisał/a:
silnik 2.8 tdi jest zbyt paliwożerny.


bajka. jak wiesz kolego ile pali 2,5TD do dorzuć MAKS 1l/100km.
oczywiście zdrowy 4d56 :wink:

watcher79 - 07-07-2011, 12:10

Pajero III z silinikiem 3,2 DID spala mi w granicach 10 litrów. W trasie trochę mniej, w mieście czy zimą trochę więcej... Dokładne statystyki wydatków i spalania masz tutaj:
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/7677

PiotrKw - 07-07-2011, 13:43

rozekg napisał/a:
Zastanawiam się jeszcze nad 3.2 di-d. Jakby mógł napisać ktoś ile średnio pali taki silnik w normalnej codziennej eksploatacji.


Potwierdzam odpowiedź j.w. Codzienna jazda 10-10,5 l/100km. Autostrada , 130 km/h, 4 osoby +box dachowy - 9,3-9,5 l/100km. Zima, miasto 11l/100km. ( skrzynia AT)

rozekg napisał/a:
Chociaż w sprzedaży znajduje się zawsze kilka sztuk z tym silnikiem i z manualna skrzynia co jest dla mnie dużym plusem.


Hm... plusem że kilka sztuk , czy, że z manualną skrzynią ?? Bo jezeli z manualna to nie za bardzo widzę te plusy :wink: Dodam , że rok temu też tak myślałem , teraz ... nie mogę nadziwić sie dlaczego... plusem miała by być skrzynia MT ?? :lol:

watcher79 - 07-07-2011, 14:27

Mnie również odradzano awaryjnego manuala na rzecz niezawodnego (pod warunkiem dbania o niego: czeste wymiany filtra, oleju itp) automatu.
rozekg - 07-07-2011, 20:24

bartek2800 napisał/a:


bajka. jak wiesz kolego ile pali 2,5TD do dorzuć MAKS 1l/100km.
oczywiście zdrowy 4d56 :wink:




Może mój 4d56 jest jakiś kulawy bo po kilkumiesięcznej eksploatacji w tym także zima sprzed dwóch lat gdzie jeździłem po lokalnych drogach na okrągło z zapiętym napędem ponieważ normalnym autem nie dało się przedostać przez zaspy średnie spalanie wyszło mi 11.8. Nie była to oszczędna jazda a wręcz przeciwnie z ciężkim kopytem. Następne badanie wyszło mi 11.2 litra. Także zakładam ze przy normalnej jeździe auto spala jakoś poniżej 11 litrów średnio co jest chyba dobrym wynikiem biorąc pod uwagę fakt ze moim l300 rzadko wypuszczam się w trasę a raczej w krótkie przebieżki po okolicy. No i turbina kwalifikuje się do regeneracji ponieważ zalana jest olejem.
Pajero III 3.2 di-d jest ciekawa propozycja ale po moim l300 4x4 które jest prostym autem i dobrze sprawującym się terenie i w bardzo ciężkich warunkach zimowych chciałbym kupić cos co można by jeszcze uterenowić. A do tego celu lepiej nadaje się pajero sport. Jest tez mniej skomplikowany a co za tym idzie tańszy w eksploatacji i mocniejszy ponieważ zbudowany na ramie. Szkoda by mi było wjechać pajerem III w niedostępne leśne drogi ponieważ to raczej luksusowa limuzyna stworzona do innych celów. Ale rozjaśniło mi się już w glowie. Zastanowię się nad pajero sportem i dieslem 3.2 di-d. Dzieki za wasze opinie :D

Anonymous - 07-07-2011, 22:49

ja uparcie polecam pII bo w porównaniu do Sporta ma trzy dodatkowe plusy:
1. Napęd SS z R/D Lock'iem
2. Silnik 2,8TD który jest mocniejszy, naprawdę nie pali dużo więcej jak 2,5TD oraz jest na łańcuchu rozrządu
3. Obszerniejsze wnętrze.

Rozważ :roll:

rozekg - 10-07-2011, 17:29

Oj kusisz kolego kusisz. A mam dużą słabość do pajero II tego po lifcie. Wszystko pięknie – większe bezpieczeństwo, komfort i radocha z jazdy takim bydlakiem. Ale koszty lania paliwa nie zmienia się w porównaniu do mojego l300. Jeżeli 2.8 tdi to manual daje rade? Czym się rożni napęd ze sporta a napęd w pII? W obydwu można załączać napęd przy prędkości do 100 km/h. Tylko w dwójce można śmigać z napędem po suchym a w sporcie tylko w warunkach słabej przyczepności?
Anonymous - 10-07-2011, 17:54

O napędzie poczytasz tutaj:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=192

Ja mam manuala 2,8TD i daje rade. Nie narzekam. Automaty też podobno fajnie chodzą, ale mają 4 biegi. I do tego też podnoszą spalanie.

Naprawdę kolego polecam od 97r po lifcie z silnikiem 2,8TD i SS'em.

rozekg - 10-07-2011, 19:14

Jeszcze jedno pytanko. Na niektorych stacjach mozna kupic olej z domieszka bio paliwa. Ostatnio widzialem chyba po 4zl za litr. Wiem ze 4d56 pojedzie prawie na wszystkim, chociaz sam nie eksperymentowalem. Czy 2.8 tdi pociagnie na takim paliwie?
Anonymous - 10-07-2011, 20:38

rozekg napisał/a:
Czy 2.8 tdi pociagnie na takim paliwie?


Wodę z filtra trzeba czasem spuścić, ale na moje doświadczenie z tym paliwem to 4m40 dobrze sobie radzi 8)

rozekg - 12-07-2011, 00:02

chyba wszystko juz wiem :D .A kiedy na powaznie stane przed wyborem nie wiem.Mam nadzieje ze za miesiac moze dwa. moze uda mi sie wybrac na tegoroczny zlot mitsumaniakow i tam popatrze z bliska na pajera, najaram sie i nie bedzie odwrotu :) pozdrowka
Heilsberg - 12-07-2011, 09:47

Lepiej się wybierz na zlot Pajero Owners Club, będziesz miał większy wybór.
rozekg - 12-07-2011, 14:29

myslalem o tym, ale nigdy nie mam czasu. Moze w tym roku sie gdzies wybiore. Na zlot pajero club chetnie ale najpierw musze zrobic naped w moim mitsubishi bo cos szwankuje i l300 jest teraz 2wd :(

[ Dodano: 18-07-2011, 19:01 ]
Co by tematu tak szybko nie zamknac :)Dopytuje sie o pajero ale tak naprawde od dawna chodzi mi po glowie delica space gear.Byla by to kontynuacja maojego l300.Poza tym autko jest super i dla mnie ma same plusy. Przestrzenne wnetrze i do tego naped 4x4. Auto jest jedyne w swoim rodzaju. Orientuje sie ktos jaki tam jest naped. Czodzi mi o to czy naped zalaczany jest podczas jazdy. Troche zdyskwalifikowalem to auto z powodu tego, ze trzeba by ciagnac z UK i przekladac kierownice. Co o tym sadzicie?
http://m.youtube.com/watc...a&v=dByB5nc02t4
http://m.youtube.com/watc...a&v=WJB7Xqft588



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group