To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] Wentylatory na chłodnicach

Werwolf - 07-07-2011, 13:00
Temat postu: [Cari 1.9TD] Wentylatory na chłodnicach
Witam!

Krótkie pytanie:
czy w Cari 1.9TD po włączeniu klimy mają się załaczyć oba wentylatory (przedni i tylni) na chłodnicach???
U mnie załacza się tylko ten z przodu i gość od klimy twierdzi że to źle.

Pozdrawiam
Werwolf

robertdg - 07-07-2011, 19:10

Jeden wentylator jest od klimny, drugi od chłodnicy cieczy, gdy właczasz klime ma pracować wentylator od klimy
Saqu - 07-07-2011, 19:56

w każdym bądź razie w silnikach GDI przy climatronicu włączają się oba wentylatory.
Werwolf - 07-07-2011, 21:47

OK dzięki za pomoc, sprawdziłem dzisiaj i okazało się, że przekaźnik nie łączył, i przez to duży wentylator od strony silnika wogóle się nie włączał.

Jak załącza się klima to oba wentylatory mają pracować!!!
W przeciwnym razie rośnie temperatura czynnika, a co za tym idzie jego ciśnienie, no i zaworek "wydala" nadmiar.

Jeszcze mam problem z obwodem elektrosprzęgła sprężarki, bo na przekaźnik od czasu do czasu wchodzi 6V zamiast 12V (prawdopodobnie któryś z czujników temperatury albo ciśnienia czynnika ma podpalony styk).

A przy okazji zapytam, czy Wam też po załączeniu klimy drastycznie spada moc - ja żeby ruszyć muszę wyraźnie dodać gazu, no i już podczas jazdy kopa takiego nie ma (od razu dodam że linka od "ssania" naciąga się jak klima załaczona).

Werwolf

Saqu - 07-07-2011, 23:13

Werwolf, to normalne ;) klima powoduje dosyć spore obciążenie na silniku, przez co masz gorsze osiągi i spalanie większe ;)

gdzieś w TV mówili, że około 10km ucieka przy włączonej klimie, ale ile w tym prawdy ile ich ucieka....

Werwolf - 08-07-2011, 20:15

OK. To kolejne pytanie - zagadka.
Poruszałem przekaźnikiem od załaczania elektrosprzęgła i klima pół godziny pracowała poprawnie, a teraz znowu nie załacza się, ruszanie przekaźnikiem nie pomaga -więc to ani nie przekaźnik, ani połaczenia.
Czy ktoś miał podobną sytuację ?? Myślę, że problem tkwi w którymś czujniku temperatury, ale nie wiem (wymigałem tylko czujnik temperatury powietrza zasysanego) którego - prawdopodobnie wewnątrz kabiny, bo czasami i grzać nie chce.
Jakby ktoś miał podobny problem czekam na podpowiedzi.

Werwolf

pamar - 09-07-2011, 08:14

Wyciągnij ten przekaźnik, potem powoli wpychaj aż załączy się sprzęgło sprężarki. Zostaw w takim położeniu, problem w tym, że w takiej "wyciągniętej" pozycji nie zamkniesz do końca pokrywy od przekaźników, poza tym jest to doraźne rozwiązanie i co jakiś czas w wyniku drgań trzeba to poprawiać (ja tak "doraźnie" jeżdżę już 2 lata) :)
Ostatnio zamieniłem przekaźnik sprężarki na przekaźnik wentylatora klimy, efekt jest taki, że sprzęgło załącza się poprawnie, natomiast (na tym zepsutym przekaźniku) nie zawsze załącza się wentylator, a wtedy klima działa tylko podczas jazdy :(

Werwolf - 09-07-2011, 14:58

Problem w tym że to nie wina przekaźnika. Na cewkę dostaje 6V zamiast 12V. Jedyne miejsca, w których może wystąpić spadek napięcia w wyniku złego styku to:
1. styk przekaźnika - cewka,
2. złącze A-22 pin 1 (którego nie mogę znaleźć),
3. złącze B-95 pin 20 ECU do którego idzie kabelek z pinu 1 przekaźnika i złącza A-22.

Punkt 1 wyeliminowałem, pozostaje ECU albo jakiś czujnik temperatury, bo jak klima się załączy kilka razy działa normalnie tzn. załącza się sprzęgło i wyłacza (nie wiem dokładnie co daje inforację ECU żeby wyłaczył i załączył sprężarkę, czy to jest temperatura wewnątrz pojazdu czy temperatura czynnika, może ciśnienie czynnika).

W każdym bądź razie jak załączę klimę, od razu załaczają się oba wentylatory, po chwili (jak mam szczęście - czytaj nie koniecznie potrzebuję klimy) załaczy sie sprężarka, jak jest załaczona to na cewce mam 12V jak się wyłacza to jest 6V.

No i cały czas to na razie czarna magia.

Spróbuję jeszcze wyjąć złącza w podstawce przekaźnika może one coś "kwaszą" (ostatnio walczyłem z kiepskim paleniem i okazało się że końcówki na kablach do świec żarowych były temu winne, wymieniłem na nowe, przeczyściłem wszystkie styki i działa perfekcyjnie.

Werwolf



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group